Ga naar inhoud

mobo, ram, videokaart


Aanbevolen berichten

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar helaas geen antwoord gekregen. Probeer het dus nog een keertje :roll: Voor video- en beeldbewerking wil ik een nieuwe computer aanschaffen. De ene winkel raadde me een Asus P4B533 moederbord aan, met 512 Mb DDRAM PC266. Als videokaart (ik ben geen gamer) een Matrox G550 Dualhead 32 Mb AGP. De andere winkel adviseerde een Gigabyte GA-8IEXP moederbord aan, met RAID, en USB2.0, plus een geluidskaart en netwerkkaart dat ook in het moederbord schijnt te zitten. En het geheugen zou Dane-Elec/Kingston pc2100 moeten zijn (ook 512 Mb). Videokaart: ATI Radeon 7000/7200 van 64 Mb. Wat raden jullie mij aan? Bij voorbaat dank voor advies & tips, Ixie
Link naar reactie
ik ben zelf ook fanatiek videobewerker en kan je de volgende tips geven: * de videokaart is niet echt van belang (tuurlijk geen 2mb s3'tje nemen) * raid0 geeft wel extra snelheid * veeeel geheugen * goede capturekaart (analoog/digitaal) * snelle processor * veel hardeschijf ruimte Zelf heb ik de volgende specs: (om je beetje idee te geven): A0pen bigtower voeding 300W voeding 250W Tyan Tiger MP 2x Amd XP1600+ 1G crucial pc2100 ddr ecc reg 1x maxtor 30G 2x maxtor 40G dawi raidcontroller g-force 2mx400 s3-virge pci pinnacle studio dv-plus pinnacle pctv als 4000 realtec 10/100 nic 2x compaq v700 (monitor) 12 casefans
Link naar reactie
RAID zou je moeten hebben, i.v.m. snelhied van je HD's:heb je wel nodig. Zeker GEEN DDR-RAM. Ga voor 533Mhz RD-RAM: is juist bedoelt voor videobewerking. Heb je een capture kaart? (een matrox RT2500, pinaccle ofzo???) een radeon heb je niet veel aan en een Matrox G550 ook niet(als je tenminste goede beelden wilt overzetten naar je PC) De P4 is uiteraard de beste keus voor jouw veel suc6. Gr Ruud
Link naar reactie
Als capture kaart zat ik aan Pinnacle te denken, alleen weet ik niet precies welke: er zijn zoveel pakketten! Ik heb een dv in/out camera, wie heeft tips? Misschien een domme vraag: maar als het mobo Gigabyte GA-8IEXP RAID aan boord heeft, hoef ik toch geen extra raid-controller? Heeft iemand van jullie ervaring met dit mobo? Welk mobo raden jullie me aan? Is een Asus P4B533 misschien een betere keus? Wat het geheugen betreft: een van jullie zegt dat ik geen DDR geheugen moet nemen, waarom niet? Dat 533Mhz RD-RAM: vereist dat nog een bepaalde configuratie? alweer bedankt voor jullie advies! Ixie :D
Link naar reactie
Als daar een RAID controller hebt dan heb je idd geen losse nodig. RDRAM is sneller icm een P4 als DDR icm met een P4, alleen ook duurder, net wat je zelf wilt. Je hebt dan alleen wel een mobo nodig het de I850 chipset, de Asus P4T of zo. Waarom kijk je trouwens niet naar een dual AthlonXP oplossing zoals igg heeft? dat is ook wel redelijk goedkoop, en met videobewerken een stuk sneller als single P4 denk ik.
Link naar reactie
ik zelf doe veel met video & photoshop en heb sins kort een 8IEXP en werk uitsteknd vooral omdat er firewire e.d. op zit standaard. als videokaart is inderdaad niet nieuwste perse nodig als je niet echt super effete wil met games ik heb er een GF3 MX in ziten en gaat uitstekdn voor tips & info kan je me altijd even een prive-bericht sturen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...