Ga naar inhoud

Wasmachine Bosch serie 6 Vario perfect


Aanbevolen berichten

Zonder het E nummer te weten, zie ik, dat als je schakelt vanuit de nulstand, dat het display nog ergens wat restspanning vandaan tovert. Maar al snel in elkaar zakt, omdat de gebruikte energie niet aangevuld wordt.

Dus moet er iets in het primaire voedingscircuit defect zijn.

Beproef de wandcontactdoos eens met een behoorlijke belasting, zoals een stofzuiger.

Daarna eens even meten of de spanning wel door het ingangsfilter aan de achterwand waar de kabel de machine binnen komt.

Daarna kijken of de spanning op de printkaart aankomen. 

Is dat allemaal goed, dan is het tijd om de print er uit te halen en het spoor via een aantal diodes, smoorspoelen en elco's te volgen naar de spanningsomzetter.

Ik heb het vermoeden dat daar ergens een slechte verbinding zit of een elco, die te weinig capaciteit meer heeft.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dan weet je, dat je wel voeding op je wandcontactdoos hebt.

En nu?

Als je besloten hebt om zelf de fout op te lossen, dan zal je moeten investeren in gereedschap.

Een eenvoudige multimeter bij de action kost haast niets. Want zonder dat kun je echt niets.

Want de volgende stap is meten op de print en dat is echt niet zonder gevaar, want daar staat wel 230 volt op. En aanraking daarmee kan dodelijk zijn.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Sorry, vergeten te versturen wel getypt maar niet verstuurd… de Wasmachine heb ik kunnen ruilen, Ik had deze namelijk via een witgoed handelaar deze heeft de wasmachine weer terug genomen en heb een gelijke wasmachine terug gekregen eentje die wel werkt. Bedank In ieder geval voor de reactie. De “nieuwe” wasmachine werkt super.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...