Ga naar inhoud

Hoe activeer je WiFi op een AEG droger (T9DEN87CC)?


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe T9DEN87CC wasdroger van AEG. Daar zou WiFi op moeten zitten, maar die moet je eerst instellen. Als ik dat doe op de manier zoals beschreven in de handleiding (paragraaf 5.3, knoppen 'opfrissen' en 'startuitstel' samen indrukken), dan gebeurt er helemaal niks. Zie ook dit filmpje van mijn pogingen: https://www.dropbox.com/s/kciy2lux8ui4364/2022-11-08 19.26.29.mp4?dl=0 . Bij wie is dit wel gelukt cq wie vertelt me wat ik fout doe? Alvast bedankt!

Groet, Jaap

Link naar reactie

Ja Jaap, dat is voor mij ook koffiedik kijken.

Ik zie dat je voor de configuratie je mobiel nodig hebt, maar hoe dat in de firmware gesleuteld is dat blijft geheim.

Ik vind de gebruiksaanwijzing ook heel warrig, zeker qua stapsgewijze instructie.

Als ik bij de oudere machines wat dieper in de machine wil testen, dan is het bij de toegang net anders. Dan hou je in de uittoestand de 2 knoppen vast en schakelt dan in. Misschien dat dit werkt.

Ik denk dat de kortste klap is dat je AEG in Alphen aan de Rijn even belt en anders ga je even in contact met jouw handelaar, misschien weet die het ook.

Als je wat meer weet hoe en wat laat het even weten 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb de vraag even uitgezet op Tweakers.net, waar een paar eigenaren te vinden zijn die het apparaat hebben beoordeeld. Ik wacht de reactie nog even af. Sowieso zag ik in de beoordelingen dat het activeren van de wifi problemen kan opleveren en je aan de app eigenlijk niet zoveel hebt. Als het geen reactie oplevert, laat ik het er even bij zitten.

Link naar reactie

Dit heb ik gevonden bij AEG, kun je hier wat mee?

In dit filmpje wordt de toetscombi  wasmiddel +wasverzachter gekozen. 

HOE DE WASMACHINE VERBINDEN MET DE MY AEG CARE-APP

WASMACHINE KAN NIET WORDEN VERBONDEN MET WIFI VIA ANDROID MY AEG CARE APP (VIDEO)

 

Oh Oeps dit is voor een wasmachine, nog even zoeken naar een droger.

 

DROGER KAN NIET WORDEN VERBONDEN MET WIFI VIA ANDROID

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Jaap,

Ik denk dat ik eruit ben.

Ik denk dat de knoppen, die je moet bedienen in para 5.3 verkeerd zijn.

Bij alle protocollen die AEG gebruikt, kiezen ze altijd voor 2 naast elkaar liggende knoppen om iets te activeren.

En als ik op jouw filmpje kijk, zie ik bij de twee knoppen die wel bij elkaar liggen: "Startuitstel" en "Droogtijd" een symbool staan om deze beide te drukken voor verbinding met WiFi (het mobiel picto)

1197240312_AEGWiFi.png.35ee607e4624afffd9bec9a77cbf7e7c.png

 

In para 5.3 moet "opfrissen" vervangen worden door "droogtijd".

Ik denk dat je dan wel succes hebt, want ook bij de wasmachines wordt dezelfde toetscombinatie naast het display gebruikt om de WiFi te activeren.

Want kijk maar eens op blz 15  Dit symbool geeft dit aan, "de bediening op afstand"

 

Ik zag op het eind van jouw filmpje, dat je dit ook al geprobeerd hebt.

Zou het kunnen dat door de verkeerde knop bediening de firmware in een loop is gegaan?

Ik zou de machine van de spanning halen,  de stekker los, 10 minuten wachten, dan zonder de stekker te plaatsen de inschakeltoets voor een aantal seconden vasthouden.

Zodat alle mogelijke condensatoren die nog iets vast kunnen houden ook leeg zijn en dan de stekker er in en de machine inschakelen. Misschien dat er dan een dusdanige reset door de processor wordt uitgevoerd zodat alles weer in de juiste stand staat.

Maar anders zou ik toch mijn leverancier bellen, want die moet wel een werkende machine leveren.

Heb je ook je modem al eens gereset?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik had idd ook het idee dat de gebruiksaanwijzing wellicht fout is. Maar ook die twee andere knoppen werken niet, ook niet na het apparaat lang spanningsloos te hebben gehad (incl. ontlading van c's). Ik probeer eerst nog een reactie van eigenaren op Tweakers te krijgen. Heb eerlijkgezegd geen zin om ervoor naar de leverancier of AEG te gaan, zo belangrijk is die wifi nou ook weer niet en hij droogt verder prima...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Is het al gelukt? Hier ook het probleem. Knopjes volgens boekje ingedrukt, maar nee hoor. Maar wat blijkt nu. Wasdroger aanzetten, even wachten dan de knoppen opfrissen en startuitstel indrukken. Je hoort een zacht piepje, dan gelijk loslaten.. en zie het werkte?

aangepast door Nollie
Link naar reactie

Wat is er dan anders dan wat Jaap DJ gedaan heeft?

Kun je eens een foto maken van jouw knoppen?

Want het is natuurlijk logisch dat je machine onder spanning (stand by) zet als je hem op afstand wilt bedienen.

Ik heb het vermoeden, dat men te haastig is, nadat de machine aangezet wordt. Want het is natuurlijk wel een processor die eerst op moet starten

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik heb dezelfde machine als in het filmpje. Ik drukte de knoopjes in en ging wachten tot het wifi symbool in het scherm kwam. Die kwam dus niet. Als je beide knoopjes indrukt moet je wachten tot een geluid hoort en dan direct loslaten..(duurt een seconde of 2 a 3) dus niet de knoopjes vasthouden.. das het verschil. En als je de droger aandoet even een paar seconden wachten voordat je de knoopjes indrukt... 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...