Ga naar inhoud

80 Gb Niet te herkennen???


Aanbevolen berichten

Hoi, Yes school gedaan en goede exames gemaakt dus mocht ik een nieuwe schijf van 80GB steken. Nu, wij hebben een AMD 1000MHZ (1Ghz) 256 Mb sdram 133 mhz en de schijven die er nu insteken zijn 6.4gb en 2 ( deze zijn met uitneembare schuiven) nu de schuiven moet ik opnieuw kopen dat weet ik maar voor meer info heb ik even naar Bells computercenter gebeld (zullen jullie meschien niet kennen) en daar zeiden ze dat mijn bios nooit geen 80GB ging herkenen !!!??? maar deze is een omgebouwde pc en er steken ALEEN de oude schijven in (uitneembaar) en toch blijven ze zeggen dat de bios deze niet zal herkennen . Wel als ze er een "kaartje" bijsteken van 140 EURO !!!! Kan ik meschien zien ergens in mijn pc tot hoeveel deze kan herkennen?? PLZ een eerlijk antwoord . . . . . het is van levens belang (voor mij :-D )
Link naar reactie
[quote:9059450e08="Martijn Verstappen"]Eerlijk antwoord: 1->Zeg wat je bedoeld/wil en draai en niet 24 feestjaren omheen. 2->Gegevens zijn essentieel in bijna elke vraag! vb: Niet elk type auto kost je evenveel belasting/benzine elke maand...[/quote:9059450e08] ik heb toch alles gezegt ! hoe kan ik herkennen als mijn pc een schijf van 80 GB aankan ??? niet duidelijk genoeg ??? en de pc info staat er ook bij AMD 1Ghz 256 SDRAM 133mhz
Link naar reactie
Het hangt van je moederboord af. Kijk dus even bij de fabrikant op de site en zoek je moederbord. Of kijk in de handleiding van het moederbord tot hoeveel Mb hij HD's ondersteund. De meeste moederbords zijn simpel te upgraden (software matig) en dat wil zeggen dat je de BIOS van je moederbord voorziet van een nieuwe versie, waardoor hij HD's met een hoger aantal Mb's zal herkennen. Dit is wel een tricky iets, omdat je PRECIES de GOEDE BIOS upgrade moet hebben. De BIOS die jouw moederbord heeft zie je bij het opstarten even snel voorbij komen. Maar je kunt ook door bij het opstarten op de DELETE knop (meestal) te drukken in de bios komen en daar zie je meteen van welke fabrikant hij is en nog belangrijker welke versie hij heeft. Je moet dan op de site van je moederbord fabrikant, of op de site van de BIOS producent zoeken naar een BIOS upgrade.
Link naar reactie
ook al herkent het bios de schijf niet volledig, dan zijn er nog van iedere hardware fabrikant tooltjes om de volledige schijf te kunnen gebruiken.... het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat de controller je schijf in een langzamere mode zal aanspreken. ze willen gewoon een extra controllertje verkopen denk ik.... die de schijf overigens (mits het een udma100 of 133 controller is) wel op volledige snelheid zal aanspreken
Link naar reactie
ik ben op de site van de fabrikant gaan zien en de kaart die ik nu heb gekocht ( ultra100 TX2 ) kan tot 137 GB herkennen. Dus met 80GB geen probleem, nu zegt de pc wel (met de ultra100 TX2 controller kaart er in gestoken) NTLDR missing . aan wat kan dit liggen fout aangesloten ??? of iets anders???
Link naar reactie
Ik had een ander leuk probleempje met mijn 80 GB schijf. FDisk herkende maar 10 GB.. Op Microsoft.com update gezocht en gevonden, nieuwe bootdisk gemaakt en hupppa, werkt. Mijn 80 GB zit trouwens "per ongeluk" op een 40-conducter cable en alles draait dus op ATA33.. Maar het werkt wel! Kabel moet ik nog even fixen.
Link naar reactie
[quote:67732ea198="Kenny86"]ik ben op de site van de fabrikant gaan zien en de kaart die ik nu heb gekocht ( ultra100 TX2 ) kan tot 137 GB herkennen. Dus met 80GB geen probleem, nu zegt de pc wel (met de ultra100 TX2 controller kaart er in gestoken) NTLDR missing . [b:67732ea198]aan wat kan dit liggen fout aangesloten ??? of iets anders???[/b:67732ea198][/quote:67732ea198] hoewel dit niet op dit onderdeel van het forum thuishoort, effe opnieuw formatteren van de nieuwe HD en besturingssysteem erop zetten, en moet klaar zijn....
Link naar reactie
JA het is me dus gelukt het enige wat fout was dat de kabel die los zat (omdat ik daar moest de ATA kabel insteken) moest ik in de cd-drive steken (heb ik gewoon geprobeerd hoor) en ja zene nu werkt tie perfect. Zaaalig verschil van 6.4gb naar 80gb ........ Maar uuh we hebben dus alles appart gekocht losse onderdelen en bij de schijven zat niets ! enkel de schijven zelf :-) En het rare is op de schjif van 20Gb stond win xp en op de schijf van 80 gb stond nog niet eens een actieve partitie! Dus die heb ik moeten aanmaken. Vinden jullie dit nu ook niet een beetje raar ?? (de schijven waren nog alijtd in hun luchtdichte verpakking .....)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...