Ga naar inhoud

ASUS P2B en WindowsXP kan dat niet?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pentium II Pc met een Asus P2B moederbord. Nu heb ik Xp gekocht en geinstalleerd en op de printer na werkt alles perfect. Omdat ik met geen mogelijkheid mijn HP710 aan de gang kreeg heb ik maar een HP940c gekocht. Maar, ook deze krijg ik niet aan de gang. Ten einde raad alle insteekkaarten verwijderd, een andere videokaart en maar meteen 256 mb nieuw geheugen en WindowsXP helemaal opnieuw geinstalleerd. Maar weer niet werken. Tijdens de installatie van de printer krijg ik de melding "hpzjpp01.dll is geen geldige windows-kopie". Uiteraard heb ik bij hp de nieuwste software gedownload. Ik krijg de printer niet aan de gang, ook niet via USB. Verder werkt alles (zelfs de tv kaart) naar behoren. De installatie van XP gaat heel soepel zonder op of aanmerkingen. Hiervoor stond Windows 2000 op de pc en liep de printer (de hp 710) wel goed. Iemand enig idee?
Link naar reactie
In de eerste plaats hoor dit thuis in Anders (hardware). En nu weer terug naar je vraag. Heb je wel de XP drivers geinstalleerd? BTW heb je wel erg veel nieuwe hardware gekocht voor een probleem wat denk ik relatief eenvoudig op te lossen is. Wat ik ook niet snap is waarom je naar WinXP bent overgegaan daar je Win2k draaide. Dat loont niet echt de moeite.
Link naar reactie
Het komt van het moederbord dus leek me dit de juise plaats. Er zijn geen drivers voor dit moederbord (zie ASUS) en ik heb de laatste BIOS geinstalleerd (1012). Alleen de printer is gekocht, de rest geleend. 2K kan met een aantal multimedia toepassingen niet overweg, XP wel. En... nee, ik heb geen ongelukkige schoonouders (haha)
Link naar reactie
Een p2b draait in ieder geval probleemloos met wXP, je probleem zit ergens anders, waar zou ik ook zo ff niet weten maar je mobo is niet het probleem. Je zou hooguit een nieuwe bios kunnen overwegen(voor zover je dat al niet gedaan had), op de asus site vind je de laatste versie. Aangezien XP volledig acpi gestuurd is kan een nieuwere bios wel wat problemen oplossen....
Link naar reactie
Die had ik ook al gevonden op ASUS.DE maar gaf bootblock checksum error bij het flashen dus durfde ik niet door te gaan (ik vertrouwde het niet). Nu dezelfde update ook op de USA site te vinden blijkt heb ik het toch maar gedaan en met succes, de printer werkt nu. Hartelijk dank allemaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...