Ga naar inhoud

Whirlpool FSCR80428 F06 melding bij starten programma


Aanbevolen berichten

Onze wasmachine is ermee gestopt. De trommel draait niet meer bij het opstarten van het programma. En vervolgens komt storingscode F06 in beeld. Na wat zoekwerk op internet las ik dat deze melding komt omdat de sensor geen rotaties detecteerd. (en dat klopt).

De wasmachine is net 5 jaar oud en valt natuurlijk buiten garantie. Ik heb de achterkant opengemaakt om te kijken of ik misschien de koolborsteltjes kon vervangen, maar het blijkt een direct drive ? . Als ik de kosten zie voor een nieuwe stator of rotor, of control unit, dan beschouw ik hem zo'n beetje als total loss. Iemand tips ? ik kan maar weinig vinden over dit probleem. Bij voorbaat dank voor het meedenken !

Merk: Whirlpool

Model: Zen 8 6th sense.

Type: FSCR80428 / 859208012010

 

 

Mvg Vin

2022-10-21 204829.jpg

Link naar reactie

Ik heb nog even naar de onderdelen gezocht maar de module die je daarvoor nodig hebt kun je niet eens bestellen, want daar voor is speciale apparatuur nodig volgens de site.

Ook al zou je de print willen wisselen, dan kan dat alleen via de servicedienst. En die repareert niet op component niveau

Dus haal de print maar eens los, nadat je alle aansluitingen op foto hebt vast gelegd en maak met veel licht wat foto's en plaats die niet gecomprimeerd op bijv Google photo en plaats de link hier.

En dan ook wat close ups van de uitgangsversterkers. Die in een groepje van 6 te herkennen zijn.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Als de onderdelen zo duur worden dan kun je nog wel eens een risico nemen om het zelf te repareren

Dus ik zou zeggen haal de stuurprint eens los en ga eens meten aan de stuurprint.

Foutcode F53 Motorsturing ELP 266 foutzoeken en meten en Reparatie

Het is wel van een Miele maar het principe is het zelfde en het wordt hier duidelijk uitgelegd.

Want de meeste defecte componenten kosten weinig.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er met de motor wat aan de hand is.

Want dit type motor is erg robuust en kan weinig aan stuk gaan, het mogelijk probleem heeft zich nu verplaatst naar de printkaart.

Of het zou de tachogenerator kunnen zijn.

Ze geven nu als lokkertje op de motor 10 jaar garantie, maar niet op de stuur electronica. En ook de voorrijkosten zijn niet inbegrepen. Dus gewoon commerciële boevenstreken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...