Ga naar inhoud

raar knarsend geluid Bosch WAXH2K75NL/01 wasmachine


Aanbevolen berichten

Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Bosch WAXH2K75NL/01
1.5 jaar oud
maakt dit geluid alleen met een volle wasmachine, niet met een paar dingen erin
maakt het geluid niet als ik met de hand de trommel draai
Het geluid is bij het naar de andere kant opdraaien van de wasmachine, dus elke 30 seconden blijkbaar.

Zie ook:
https://youtube.com/shorts/Ugk3B-n1z9I

Dit is toch niet iets wat ik zelf moet gaan oplossen terwijl ik nog garantie heb?

Als het een item is tussen de trommel en de behuizing daarvan zou ik het toch ook moeten horen als ik het met de hand draai?

Link naar reactie

Ik heb het vermoeden dat er een vreemd voorwerp, zoals een BH beugel, tussen trommel en kuip is gekomen.

Speur eens met een zaklamp door de gaatjes van de trommel.

Eventueel haal je het element er uit om het beter te kunnen bekijken.

Garantie kun je niet claimen als het het gevolg is van fouten die je zelf maakt door bijv. de BH beugels niet te verwijderen of schroeven en munten in broekzakken te laten zitten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik kon dat niet vinden, maar als ik de trommel dus met de hand draai hoor ik niks.
als ik hem met een volle trommel met alle wasgoed erin met de hand draai ook niet.
Ik had daar ook wel aan gedacht na googlen, maar die mensen horen het ook als ze de trommel met de hand draaien.

Ik zeg niet dat het niet kan maar ik denk dat ik het dan ook zou moeten horen als ik de trommel met de hand rond draai?

Link naar reactie

Nee het is mijn apparaat binnen de garantie, ik heb hem nu ook nog tijdens het programma uitgezet: als ik dan de trommel draai met de hand hoor ik niets. zet ik hem weer aan dan begint het geratel weer bij iedere keer dat die omdraait.

Ik zit te zoeken naar waarom ik het niet kan horen als ik dan de trommel met de hand draai (nu dus ook nog getest met water in de wasmachine voor het geval het iets is wat drijft)

Link naar reactie

Omdat er een verschil van krachten op de trommel  zijn, de motor trekt er van achteren aan en jij van voren, kan dat totaal verschillend zijn.

Het is een kwestie van spelingen die het verschil kan maken tussen wel en niet raken en dan gaat het vaak om maar tienden van millimeters.

Dus goed visueel inspecteren is de enige oplossing.

Bekijk dit filmpje maar eens hier wordt het duidelijk uitgelegd.

Wasmachine ratelt bij centrifugeren - Wat te doen?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Met kleine beetjes was is die nog steeds stil, en ik zie nog steeds geen voorwerpen tussen de trommel zitten.

Dat zegt niet dat het niet zo is.

Het is alleen niet erg efficiënt zo te wassen.

Centrifugeren e.d. maakt ook nog steeds geen extra lawaai. 

Er moet er wel wat mee maar  ik vermoed dat ik er dan maar iemand voor laat komen en ga betalen.
Bedankt voor het meedenken. Als ik het weet wat het was ga ik het nog laten weten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ach ja, dat is dus ook geen garantie meer op kwaliteit.

Een droge snaar binnen de garantieperiode?

Dat lijkt me een "broodje Aap"

Want een vakman weet, dat vaseline rubber aantast.

Het probleem is misschien dan opgelost. Maar de tijd zal het leren, hoe lang het duurt voordat hij weer terug is met een nieuwe riem. Want vaseline en rubber zijn vijanden van elkaar

Juist siliconen spray zou een mogelijkheid zijn, als uitdroging het probleem zou zijn.

Want dat beschermt rubber wel degelijk.

En dan klopt jouw verhaal ook niet, want je stelde dat het alleen hoorbaar was met een volle trommel in de reverse mode. En niet in de normaal mode. Is de riem dan in een keer anders?

En geratel is niet op te lossen met vaseline.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Lampje zei:

"Ach ja, dat is dus ook geen garantie meer op kwaliteit".

Nee, ik had ook al de Miele circulatiepomp van de vaatwasser na een jaar lek, en ik doe er echt niks raars mee...

"Een droge snaar binnen de garantieperiode?"

Ja....

"Dat lijkt me een "broodje Aap""

Geen idee, hij werkt wel

10 uren geleden, Lampje zei:

"Want een vakman weet, dat vaseline rubber aantast."

De zuurvrije zou goed moeten zijn

"Het probleem is misschien dan opgelost. Maar de tijd zal het leren, hoe lang het duurt voordat hij weer terug is met een nieuwe riem. Want vaseline en rubber zijn vijanden van elkaar"

Het zal mij benieuwen, ik hoop dat het goed blijft gaan
De zuurvrije zou goed moeten zijn

"Juist siliconen spray zou een mogelijkheid zijn, als uitdroging het probleem zou zijn."

Hij had het erover dat het dan te glad zou worden

"Want dat beschermt rubber wel degelijk."

"En dan klopt jouw verhaal ook niet, want je stelde dat het alleen hoorbaar was met een volle trommel in de reverse mode. En niet in de normaal mode. Is de riem dan in een keer anders?"

Iedere keer als die een andere kant op draait met een zwaardere belading, dus bij het wisselen van links en dan weer bij het wisselen naar rechts.

"En geratel is niet op te lossen met vaseline."

Blijkbaar wel, maar wel slechts een klein beetje, anders wordt het inderdaad te vet en gaat de snaar slippen en moet alles ontvet worden. hij wist daar ook voorbeelden van te noemen dat die dat moest doen omdat alles veel te vet was.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...