Ga naar inhoud

Vergelijking AMD - Intel


Aanbevolen berichten

Hallo, Graag zou ik wat advies krijgen over de voors en tegens van de volgende twee configuraties (samengesteld bij eynstein): 1. AMD XP2100+ unlocked, ASUS A7V333Raid 2. P4S478 2.0 512kbc, Abit IT7M (raid) Bij beide wil ik: Dane-Elec D1D333 512Mb PC2700 Maxtor 80Gb Viper 7200rpm Asus V8420T 128Mb Plextor 20/12/40 rewriter Target Realtek 10/100 UTP Iiyama HM903Dt 19" Ik wil er Windows 2000 professional en mogelijk Linux op gaan draaien Beide configuraties komen bij Eynstein op ongeveer 2200 euro (2150 voor de AMD, 2250 voor de P4), dus het prijsverschil valt mee, ik weet alleen niet hoe het prestatieverschil is. Ik ben niet erg geïnteresseerd in maximaal overklokken, wél in een stabiel en snel werkend systeem dat door alle software goed onderteund wordt. Alvast bedankt voor de adviezen! Jean-Marc.
Link naar reactie
De 2100+ is dan voor jou de beste keuze. Deze is sneller dan de P4 2.0 Ghz en ook goedkoper. Een P4 is alleen sneller met RIMM geheugen, maar dat is ook weer duurder. Zoals je het nu voorlegt kun je dus het beste vor de AMD gaan. Dat Asus mobo kun je misschien ook vervangen door een Soltek, daar is Noud van eynstein erg positief over. Die borden zijn goedkoper, maar hebben leukere features en zijn ook erg stabiel. Ik ben zelf niet zo'n fan van de Asus A7V333 aangezien dat ding onder de jumpers en dipswitches zit :( Voor de rest een prima systeem wat idd gewoon stabiel zal zijn. Alleen moet je ff kijken welke merk goedkoper is voor jouw videokaart nij eynstein, Leadtek of Asus. Leadtek is gewoon even goed als Asus, maar goedkoper en de kaarten zien er mooier uit door hun grote heatsinks en bovendien OC'en ze ook beter (altijd handig ;) ).
Link naar reactie
De XP dus ;) neem ipv van de Asus een soltek en als je raid wil de msi (deze msi plank is wel goed, Noud heeft er nog geen een RMA gehad) (de dfi met raid kan ook nog, kale stabiele plank, draai er al een half jaar mee zonder probs) Neem ipv van de asus videoplank de Aopen, dat is gewoon precies de zelfde kaart, zelde geheugen alles, alleen de aopen heeft nog tv-in (ik heb de aopen btw) IPV de plextor brander de TEAC, net zo goed. Monitor = LG 915FT Plus (kijk maar naar het commentaar van Noud) dvd = Toshiba Geluid = Philips Acoustic Edge (onboard kan ook,scheelt weer 100 euro) Kast = Antec SX635 Mini Tower Koeler = Zalman CNPS5100CU Silent (en dan op de stille stand als je niet overklokt) ff kijken hoor, dat scheelt al 150 euro en voor dat geld koop je 2 * 60 GB HD's en die hang je in een raid config :D btw. een XP 2000+ is maar 66mhz langzamer maar wel 60 euro goedkoper. (kun je hem dus gratis laten unlocken ;) ) en dat geld ook weer voor de 1900+ die is weer 40 euro goedkoper en als je bij Noud een goede Core vraag klokt ie weer makkelijk naar 2100+ waardes. (en zelfs zonder overklokken, die 133 mhz merk je echt bijna niet) Of kijk eens naar dat zwarte monster dat bij systemen staat, die is ook erg smakelijk voor niet eens zoveel meer ;)
Link naar reactie
Heb Noud even een link gestuurd, zijn commentaar op mijn vraag of ik verkeerd advies had gegeven? [color=brown:7199a6104c] Nope, zelfs aardig goed advies (had niet anders verwacht). Wel moet ik zeggen dat de asus bordjes ook heel aardig zijn (iig de a7v333 serie). Verder ben ik het helemaal met jou eens vwb de cpu keuze. De 2100+ is de laatste cpu die ik zou kopen.[/color:7199a6104c]
Link naar reactie
MSI raad ik af als je stabiliteit wilt hebben! Zelf het ik zeer slechte ervaringen met een Athlon 1 GHZ op een MSI KT133Turbo MB, en na een drie maal mislukte biosflash is het me gelukt hem weer normaal te krijgen, maar hij presteert met een GF2MX slechter dan mijn PIII 500 met TNTII Pro! Als dit niet genoeg zegt...vraag maar om meer neg ervaringen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...