Ga naar inhoud
  • 0

bedreiging js/adware.agent.cr programma


m.keegstra

Vraag

In Chrome krijgen sommige mensen een waarschuwing als ze onze site willen bezoeken. De melding is:

"Op deze webpagina bevindt zich potentieel gevaarlijke inhoud.

Bedreiging: JS/Adware.Agent.CR programma

De toegang tot de webpagina is geblokkeerd. Uw computer is veilig."

Heel vervelend, want wij hebben een informatieve site voor passend onderwijs. De webdesigner geeft aan dat hij er niets mee kan, omdat hij de melding ook niet krijgt. Waarschijnlijk ligt het aan de individuele gebruiker, die hier iets van heeft geïnstalleerd op de computer.

Mijn vraag:

- wie weet wat JS/Adware.Agent.CR is?

- wat doet het?

- kunnen wij iets wijzigen in onze site zodat mensen de melding niet krijgen?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi @m.keegstra,

Deze melding wordt vaak gegeven door de virusscanner ESET.
Dit is echter inderdaad een melding dat er een adware programma is gevonden op de computer. Adware probeert vaak advertenties te laten zien op website's (die op de website niet bestaan) waardoor de gebruiker denkt dat het bij de website hoort en er misschien op klikt. Ook probeert een adware je vaak door te sturen naar malafide website's.

Mijn verwachting is inderdaad ook dat de gebruiker die deze melding krijgt een adware 'virus' op zijn machine heeft. Je kunt hier dus op jullie website niks aan doen.

  • Like 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...