Ga naar inhoud

Wasdroger lekt warme lucht na terugplaatsen deurrubber


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een Electrolux was/droog combi. Omdat de deurrubber vuil was en vol opgehoopte textielpluisjes zat, heb ik deze er gedeeltelijk afgehaald en teruggestoken.

Dat is vrij goed verlopen: bij het wassen lekt er geen water.

Echter: bij het drogen ontsnapt er warme lucht op één of andere manier: de buitenkant van de machine wordt héél warm/de display dampt langs de binnenzijde aan. Ook wordt het vochtig in de wasruimte wanneer de droger draait.

Bovenaan in de machine zit ereen stalen element (rechts op de foto, zie foto). In de machine/deurrubber zit er een soort aansluiting van dat stalen element , met een soort van 'kanaal' in de deurrubber: ik vermoed dat het via daar lekt en dat dat element niet correct is aangesloten op de deurrubber.

Foto's:

https://www.dropbox.com/s/d32pbrplmlgwutd/20220823_200018755_iOS.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/34cz305rncdbgn5/20220823_200110097_iOS.jpg?dl=0

 

Dit is de type: EWW1686DWD (https://www.vandenborre.be/tqshop/was-droogcombinatie/electrolux-eww-1686-dwd-20070447)

Kan iemand me wat wegwijs maken aub?

 

Alvast bedankt!

aangepast door cyberbozzo
Link naar reactie

Ik denk dat het bij het aansluiten van de deurafdichting niet helemaal goed gegaan is.

zie de tekeningen https://shop.aeg.nl/search?q=%3Arelevance%3Apnc%3A91460453301&page=5&pagesize=20

De luchtgeleider moet in de bovenkant van het deurrubber gestoken worden.

Ik kan helaas geen verwarmingselement voor de droger vinden, zou het was element dan hier ook voor gebruikt worden?

 

Ventilatie.thumb.png.fde969f7a44385373668d7c7f6c8c59d.png

 

Deurrubber.thumb.png.415c819dfb02ff4d6979f6c5de596033.png

 

Dus ik zou zeggen haal het bovenblad er maar eens af en kijk waar het verkeerd zit.

Waarschijnlijk twee schroeven aan de achterzijde. Blad iets naar achter schuiven en liften.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de reply!

Ik heb de bovenkant van de wasmachine opengedaan en daar zie ik inderdaad een soort van vat zitten met een ventilatortje erop. Aan de onderkant heeft dat 'vat' een soort van kanaal die naar de deurrubber loopt.

In de deurrubber heb ik éénzelfde vorm die past in dat kanaal. Daaraan hangen ook 2 soort van 'flapjes'. Ik vermoed dat die flapjes ergens over gaan moeten klikken zodat die rubber mooi aansluit op dat metalen kanaal: alleen weet ik niet waar. Het is ook zeer moeilijk om erin te werken iig

Ik heb nog wat foto's in bijlage geplaatst.

20220824_135202843_iOS.jpg

20220824_135208601_iOS.jpg

20220824_135255097_iOS.jpg

20220824_135259956_iOS.jpg

20220824_135312467_iOS.jpg

20220824_135435943_iOS.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hi,

Bedankt voor je bericht.

Ja alles is gelukt. Uiteindelijk moet die 'mond' van die deurrubber dus over die mond van dat stalen vat getrokken worden.

Via een soort van klem wordt die op zijn plaats gehouden.

Ik heb hem er terug over kunnen plaatsen en die klem kunnen terugsteken. Wel veel prutswerk meegehad (3uur aan bezig geweest).

Een groot stuk van het frontpaneel verwijderd en zo kon ik er toch min of meer aan.

De machine is terug dichtgeschroefd en de was/droog functie werkt nu perfect zonder lekken.

Nog 1 kleine vraag: als ik de machine na het centrifugeren opendoe, valt er soms 1 enkele druppel water op de grond. Dit had voor heel deze historie niet. Echt geen ramp gezien het nog geen 2ml water is die op de grond valt, maar toch: heeft dat gewoon te maken met het feit dat de deurrubber nu een héél klein beetje anders zit?

Intussen de machine zeker al 5 keer laten drogen/wassen en ik mag er niet van klagen, daar niet van, maar ik vroeg het me gewoon af.

Alvast meer dan dank voor jullie hulp!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...