Ga naar inhoud

IGNIS AWP 095-1400 geheel uitgevallen na start programma


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem betreffende mijn wasmachine (Ignis awp 095-1400). Ik heb een programma gestart op 30 graden, en bij het starten is de machine afgeslagen. Als ik aan de hoofdknop draai, dan doet de machine niets, geen lampjes, geen piepjes of geluidjes. Ik zou denken dat hij overleden is, maar misschien werkt de machine met zekeringen ofzo?

  • Op de netspanningsfilter zit nog 230v.
  • De stekkers op de module zitten vast.
  • De deurvergrendeling werkt correct, deze is niet verbrand etc.
  • Ik heb de module eruit gehaald maar kan er zo niets aan zien (foto's bijgevoegd)
  • module-1.jpg
  • module-2.jpg

Heeft iemand een idee, of is de machine overleden?

Met vriendelijke groet,

Marc

Link naar reactie

Ja de machine is overleden en is een bekend verschijnsel.

Maar kan voor weinig geld nog wel gereanimeerd worden.

De electronica voeding is defect.

Links naast de keuzeschakelaar van de programma's, dat hele rechthoekige stuk, is daar voor .

Ik zie al duidelijk dat de smoorsoel L03 defect is, want die heeft wratten.

Dan zie ik een chip LNK304PN, dat is het hart van de schakeling, die via R20 gevoed wordt en die zal er ook wel uit liggen.

De Lnk kan zichtbare sporen hebben van defect zijn en dat uit zich in heel kleine bolle spoortjes op het IC, hij kan volledig ontploft zijn maar hij kan ook onzichtbaar inwendig defect zijn.

Maar om dat beter te kunnen zien moeten er close up foto's gemaakt worden met veel licht die ongecomprimeerd ergens op het net gestald worden (bijv. google photo) En de link daar naar toe op het forum.

Want om dit te kunnen zien moet de foto extreem uitvergroot worden.

Ook kan ik de kleurringen van de weerstand R20 niet goed zien. Welke kleuren heeft deze? Want de weerstand moet een stap verzwaard worden.

Onderdelen zijn te bestellen  bij Ik maak mijn witgoed zelf

 

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...