Ga naar inhoud

Bosch WAW32642NL (serie 8)


Aanbevolen berichten

Vandaag sloeg groepschakelaar uit, nadat nieuwe wasdroger was geleverd en aangesloten. Stekker van wasdroger er weer uit gehaald en groep weer aangezet (blijft nu aan). De wasmachine start nu de programma’s heel kort; er loopt wat water in, maar stopt met de voortgang. Af en toe hoor je klein tikje, maar er gebeurd niets. Er staat geen foutcode. Ik heb inmiddels langer de stekker eruit gehad, maar probleem blijft. Wie heeft er een idee?

Link naar reactie

Je hebt dan ook een wasdroger gekocht die wel heel veel stroom trekt.

2800 watt is wel heel erg veel in vergelijking met andere machines, daarbij  is je wasmachine 2300 watt.

Dat is totaal 5100 watt. Terwijl het maximale vermogen in een groep zo rond de 3600 watt mag zijn.

Waarschijnlijk was je vorige droger veel minder belastend.

Ik wil je adviseren het dubbele wandcontact, die je nu waarschijnlijk gebruikt, te vervangen door een enkele, zodat dit niet meer voor kan komen. Of een aparte groep laten aanleggen. 

Ga beslist niet klooien met de speciale stekkers die men daarvoor in de handel heeft gebracht, want dan heb je grote kans dat je nieuwe droger in de fik vliegt. En het werkt voor geen meter.

Want de moderne machines vallen af en starten niet meer op als de voedingspanning wegvalt. Maar de droger kan zijn hitte niet meer kwijt en dan kunnen de temperaturen zeer hoog oplopen.

Als grote vermogens afgeschakeld worden, dan dan kunnen de uitschakelverschijnselen ernstig zijn.

Want dit kunnen terugslagpieken zijn, die zeer hoog zijn en diverse halfgeleiders kunnen vernielen.

Dus zonder te meten en te testen is daar geen zinnig antwoord op te geven.

Ik zou in contact treden met je witgoed leverancier, wellicht dat hij je helpen kan. 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...