Ga naar inhoud

AEG Lavamat L54840 start niet (E43)


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Mijn AEG Lavamat L54840 start sinds twee maanden in 9 van de 10 gevallen niet meer op en sinds vandaag helemaal niet meer. Ik krijg foutcode E43 (4 keer oranje, drie keer rood), en met Dank aan HarryO ben ik er daardoor achter dat het iets is met de de deurvergrendeling. Ik heb het sluitmechanisme van de deur een paar weken terug al vervangen, fluitje van een cent, maar het probleem is vrijwel onveranderd.
Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen? 

aangepast door Maarten77
Link naar reactie

Chips zijn de kleine elektronische componentjes die op een circuit board of printkaart zitten.

Je hebt het slot al vervangen, maar er zit ook nog wat aan componenten op de printkaart, die dit signaal vertaalt naar de processor op de kaart.

Op de printkaart staat ook een etiket, kun je daar een foto van maken, want ik kan niet precies achterhalen welke er precies in zit.

Heb je ook de reset procedure uitgevoerd om de fout te resetten?

Het nare van electronica is dat de meeste fouten niet zichtbaar zijn. Die zal je moeten meten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hoi Lampje,

Ik was misschien toch iets te snel, ik krijg nu nieuwe errorcodes, E45 (nog steeds deur gerelateerd denk ik). De machine doet het dus nog steeds af en toe, ik ben er nog niet achter wanneer wel en wanneer niet.

Heb je nog andere tips dan die je hierboven beschreef?

Dank en groet,

Maarten

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Momenteel staat de wasdroger er nog op, dus dat gaat niet zo gemakkelijk (de foto is een paar weken oud). Ik denk dat de kans dat ik hem zelf kan maken niet zo groot is als het probleem in de printplaat zit (of economisch niet de moeite waard), dus als hij er helemaal mee ophoudt denk ik dat ik een nieuwe (of andere 2e hands) wasmachine zal aanschaffen.

Veel dank voor je hulp!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...