Ga naar inhoud

Oude schijf beveiligd met Windows-wachtwoord benaderen op andere computer


RinzeR

Aanbevolen berichten

Een harde schijf uit een defecte laptop probeer ik te benaderen door hem in mijn pc te hangen en zo de documenten die erop staan te kopiëren (de laptop is van iemand die mij om hulp heeft gevraagd). Het probleem is dat mijn pc de schijf wel ziet maar het grootste deel van de inhoud niet. Ik vermoed dat dit komt door het Windows wachtwoord waarmee de schijf beveiligd is. Zowel de Windows-installatie als de documenten-mappen zijn onzichtbaar, ook als ik de schijf met Linux vanaf USB benader.

De betreffende laptop is overleden nadat deze mensen een defecte oplader wilden vervangen en bij de Media Markt een verkeerd type oplader meekregen die ook nog eens op 5 volt stond ingesteld terwijl de laptop een 19 volt adapter nodig heeft. Hoewel de laptop niet meer op wil starten met de door mij bestelde correcte oplader ga ik ervan uit dat de harde schijf nog gewoon intact is. Ik kan er alleen niet bij.

Iemand hier ervaring mee? Bvd.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Welkom op de community @RinzeR

Je kunt het eens proberen met tools zoals Crystal Disk Info v8.12.2 om te kijken of er iets mis is met de harde schijf.
Mocht alles normaal zijn kan je nog kijken of je wat data terug kan krijgen met bijvoorbeeld Recuva v1.53.0.1087.

Ik raad je aan om de software te downloaden via https://www.hirensbootcd.org/download/ tevens een handige toolkit met allerlei tools. (Zo ook meerdere recovery programma's waarmee je het kunt proberen).

Mocht je tegen bepaalde errors aan lopen laat het dan even weten.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...