Ga naar inhoud

AEG Lavamat 16820 stopt na 7-10 min drogen code E10


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje werkt het drogen niet meer van deze wasmachine-droogkast combinatie. Wassen gaat nog prima.

E10 zou moeten wijzen op een probleem met de watertoevoer, maar ik heb alles al uitgekuist en de doorvoer van de slang getest, die doet het nog prima.

Ik vind niet goed hoe ik de machine kan openen, meer bepaald onderaan lijkt er nog iets vast te zitten wat mij niet geheel duidelijk is.

Ik las ook ergens iets over een luchtfilter uitkuisen, maar daarvoor moet ie eerst open raken... Iemand sprak ook over de foutcodes resetten, maar ik vind de procedure daarvoor niet terug, of meer info opvragen over de foutcode (ook ergens een toetsencombinatie?)

Link naar reactie

Ik kan in de tekeningen geen filter vinden.

Ook zijn veel onderdelen niet meer verkrijgbaar.

Wat ik wel zie dat er thermostaatregelaars inzitten bij het verwarmingselement van de droger. Deze zou je eens door kunnen meten.

Code E10 heeft alleen met de watertoevoer te maken zoals een geknikte slang een vuil zeefje in de slang of een slecht werkend magneetventiel.

Maar ik zie de relatie niet, wat dat zou duiden op het niet drogen.

Ik zou eerder denken richting verstopping luchtkanaal met stof of defecte ventilator, want er is duidelijk een ingrijpen van het oververhittingscircuit. 

Voor de documentatie zie https://shop.aeg.nl/search?q=:relevance:pnc:91460212801

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Het onderdeel dat ik gekuist heb, was de stoomcondensator. Deze zat vrij vol. Ik zal er eens op letten of de ventilator zijn werk doet. In de ventilator zat ook redelijk wat vuil, maar niet geblokkeerd.

Ik had mij daarvoor gebaseerd op wat ik gelezen had op https://www.fixya.com/support/t17288709-aeg_16820_e10

Hartelijk dank voor de link en richting, ik heb terug wat moed om er nog eens naar te kijken. Een thermostaatregelaar "doormeten" gaat mijn kennis te boven. Defecte ventilator zou wel duidelijk moeten zijn.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De patiënt staat nog steeds op palliatieve zorgen. Bij één test bleef de ventilator een eindje draaien, bij een andere test is die zelfs niet begonnen. Ik denk dat mijn vrouw er te vaak eens een papieren zakdoek in meegewassen heeft waardoor heel het kanaal richting de ventilator nogal vervuild is. De eerder genoemde "verstopping luchtkanaal met stof" lijkt mij dus wel erg plausibel. Dat ziet er echter nogal vastgeplakt uit dus daar verder aan prullen lijkt mij veel tijd te gaan kosten.

Voorlopig mag hij nog wat wassen, maar vermoedelijk zal hij toch vervangen worden...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...