Ga naar inhoud

wasmachine Bosch display reageert niet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn bijna 3 jarige Bosch wasmachine WAB28262NL serie 2 vario perfect reageert niet. Ik wil mijn was doen en start de machine zoals gewoonlijk, maar ookal geeft hij lampjes, hij reageert niet op mijn keuzeprogramma, noch op mijn wastemperatuurselectie en speed perfect selectie. Hij gaf erg kort een foutmelding E17, heel kort, gisterenmiddag. Nu niet meer. Ook niet na resetten, het reinigen van de afvoerpompkamer, die schoon bleek. Ik weet niet meer wat werken kan. Alle tips zijn erg welkom!

Link naar reactie

Hoi Essie:

De foutcode E17/F17 betekent bij Bosch machines dat er een probleem is met de watertoevoer.

Controleer of de wasmachinekraan geopend is en er tenminste 10 liter water (1 emmer water) per minuut uit kan stromen. Als dit het geval is, controleer dan of de zeef in de watertoevoerslang schoon is.

Verlaag eerst de waterdruk in de toevoerslang.

 1e   Kraan dichtdraaien
 2e   Willekeurig programma kiezen (behalve Centrifugeren/Afpompen)
 3e   Druk op start en laat het programma ca. 40 seconden draaien.
 4e   Stop het programma.
 5e   Haal de stekker uit het stopcontact.
 6e   Slang loskoppelen van de kraan. Het zeefje wat in de slang aanwezig is reinigen.
 7e   Bij de modellen Standard en Aqua-Secure zeef op de achterkant van het apparaat reinigen: slang aan de achterkant van het apparaat eraf halen, zeef met een tang eruit halen en reinigen.
8e    Slang weer aansluiten en op lekkage controleren
9e    Stekker weer aansluiten op het stopcantact

De machine zou nu weer moeten werken!
Succes!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...