Ga naar inhoud

Bosch WTG86492NL/01 geeft E90


Aanbevolen berichten

hallo beste forumleden,

 

Ik ben Kootje en ben nieuw op deze site.

Mijn Bosch wasdroger, type WTG86492NL/01 geeft in het display E90. Het module rechts boven in de machine heb ik eruit gehaald en ik zie dat de TNY276GN een kleine ''verbrandingsplekje'' heeft boven de 1 (zie foto). Is dit het enige defect of moet er meer worden vervangen?

TNY276GN.png

Link naar reactie

E90 staat voor een configuratiefout.

Dat klopt natuurlijk, want deze print doet niet meer mee, omdat hij geen voeding meer heeft.

Als er een brandplek is dan is de chip overleden en heeft zijn zekering opgeblazen.

Die zekering is een weerstand in de drainleiding van deze chip.

Dat is een laagohmige weerstand, die voorheen vrij groot was, maar tegenwoordig ook een SMD weerstand kan zijn.

Deze is gegarandeerd ook stuk.

Maak eens wat foto's in close up met veel licht van de omgeving en parkeer die in originele grootte op bijv. Google photo en plaats de link hier.

Want om wat te kunnen zien, moeten de foto's uitvergroot worden.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Kootje,

 

Ik had ook graag wat grotere foto's gezien rondom de Chip, niet alleen de voorkant maar ook de achterkant. Want ik zie niet waar de hoofdstroomkring gaat. De drain is de alleenstaande poot, dit is een principe schema uit de datasheet, hoeft niet precies het zelfde te zijn. Misschien zit de grote weerstand aan de andere zijde.Gevaarlijk.thumb.jpg.131a826bbed1bbd5c597fc93ae28d0c8.jpg

Je hebt de linken waarschijnlijk niet gedeeld, want ik krijg de foutmelding 404.

 

En daarnaast zie ik 2 dezelfde linken.

1064126487_Googlefoutmelding404.png.cea4858e0c4587ee5d8d79cb34499288.png

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...