Ga naar inhoud

Ik krijg m'n Epox 8K3A+ nie overklokt :-(


Aanbevolen berichten

[quote:6354d20fb9="weert114"]Hé,Marcel,jou fsb staat op 186 zie ik. Dan staat de multiplier op 10x natuurlijk. Wavoor cpu heb jij?Een 2000+ ofzo zeker? Heb ik ook al geprobeerd,de fsb te verhogen,en dan de multiplier omlaag,maar dat werkte ook niet,hij startte daarna niemeer op :cry:[/quote:6354d20fb9] Idd een 2000+, jij kan je MP niet omlaag zetten omdat je processor gelocked is. En dat je niet hoger komt licht bijna zeker weten wel aan je processor. Heb je het voltage al verhoogd naar 1.85V (niet hoger gaan ivm jouw temps!!)? Bovendien moet je eefe de manual gaan lezen, want om de default settings terug te zetten zit er gewoon een Clear CMOS jumper op het bord ;) ipv het battarijtje eruit halen is dat misschien handiger :wink:
Link naar reactie
[quote:07f7d637fc="Marcel de Reus"][quote:07f7d637fc="kajutsa"]jeps, maar daar wordt Kingston geheugen niet beter op :wink:[/quote:07f7d637fc] Maar dan kan het dus iig wel op 140Mhz FSB lopen :)[/quote:07f7d637fc] KT333 remember? dus als je 140 Mhz FSb instelt dan gaat dat geheugen naar 173 Mhz. Dat is opeens een heel ander verhaal. Tenzij je de 1:1 memdivider gebruikt, maar hij pakt 4:5 als hij op autodetect staat. Wat zijn je verdere memsettings? Draai je Turbo oid? Heb je al eens wat meer voltage op het geheugen of CPU geprobeerd? Probeer Vmem anders eens op 2.7V oid te zetten. Als je verder 2 modules gebruikt, kan je die het beste in bank 1 en 3 stoppen ipv 1 en 2. 52 graden is wel oke, de Epox bios geeft nogal hoog aan omdat hij de intern diode van de CPU gebruikt, dan kom je altijd hoger uit als dat je een sensor in de socket gebruikt.
Link naar reactie
Ik draai idd op turbo ja. Dat lukte eerst niet,maar ik heb het stap voor stap toch voor elkaar kunnen krijgen,dat ie het wel deed. Op fastest deed ie het wel. Toen heb ik dus gekeken wat er veranderde als ik van fastest overschakelde op turbo,en aan de hand daarvan is het toch gelukt. Ik heb het voltage van de cpu op 1,8 Volt staan.Default is dat 1,75. Het voltage van het geheugen staat op default,dus 2,5 Volt,geloof ik. En het geheugen loopt idd op 166Mhz.
Link naar reactie
Probeer anders ook eens je geheugen op fastest te zetten, en Vdimm op 2.7V. Dan heb je wel kans dat hij hoger gaat. Naar 133 Mhz zetten zou jammer zijn, omdat je dan de paar MHz die je wint weer verliest aan geheugensnelheid. Turbo en Fastest scheelt in performance toch niet zo heel erg veel.
Link naar reactie
Heb nu de fsb op 140 gezet,en het gaat nu wel. De cpu draait nu goed op 1680Mhz. Tijdens het opstarten staat er nu dat het een 2000+ is. Ik heb het voltage van het geheugen op 2,7 Volt gezet. Ga nu proberen de videokaart te oc'en. Had net trouwens al 500 punten meer in 3D Mark. Bijna 11000 :P
Link naar reactie
Netjes, dan kom je denk ik wel tegen de 11600 aan met OC van je videokaart erbij. Dat is erg hoog :P Ik heb met moeite en keer over de 12000 (zie sig) gehaald, maar ik krijg deze videokaart qua core nog maar op 307Mhz ipv 324Mhz en mijn processor nog maar op 1800 ipv op 1860 :( Ik zit nu ook zo rond de 11600 met mijn kaart op 307/702 en mijn proc op 9,5x185. Ik hem dan wel een unlocked proc vandaar dat mijn FSB zo hoog kan. Ik heb BTW 3V over mijn RAM lopen om hem zo hoog te krijgen. Ik draai zelfs stabiel op een FSB van 195. Dan doet Kingston het met xtra voltage tovh nog best aardig eigenlijk 8) Degene die ik ken met Kingston heeft een Asus A7V333 en daar is het voltage niet instelbaar :( Zo zie je maar weer: Epox Rulez :)
Link naar reactie
Ik ga zo is formatteren,want volgens mij zit m'n pc vol bugs.Heb nu 98Se geinstalleerd,maar het loopt gewoon voor geen meter meer. Telkens zit de zooi vast! Heb ook XP prof. liggen,en Me. Denk da'k er maar XP op ga zetten. Hij zal vast wel sneller worden.Ik weet niet of Xp DirectX8.1 aan boord heeft. Heb net een topic geplaatst in het Windows forum,over hoe ik progs kan backuppen die ik gedownload heb. Ik ga gelijk weer 3Dmark 2001 draaien met alles geoc't als er een verse windows opstaat,dan laat ik wel horen wat de winst van zo'n schone installatie is. Gr.Mark.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...