Ga naar inhoud

Problemen met bijlagen

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Kees de Kok] Als e-mail gebruik ik tot volle tevredenheid Thunderbird. Alle binnenkomende bijlagen kan ik normaal openen, zoals Word-, en Excel-bestanden, afbeeldingen en pdf’s Wanneer ik echter zelf een bijlage wil versturen heb ik alleen een probleem met pdf-bestanden. Alvorens deze te versturen wil ik de bijlage nog wel eens controleren. Als ik dan de weg te sturen pdf open, krijg ik een vreemde weergave (zie bijlage) Indien ik de mail met pdf naar mezelf stuur wordt de pdf wel normaal weer gegeven. Ik heb zowel Thunderbird als Adobe Acrobat Reader DC geüpdatet naar de laatste versie. Is er iets wat ik verkeerd doe, of is er iets niet goed ingesteld? [/faqmanvraag]
[faqmanantwoord] Het lijkt erop alsof de koppeling naar de standaardlezer voor pdf-bestanden vanuit Thunderbird niet helemaal goed werkt. Aan de bijgesloten afbeelding ziet het ernaar uit dat pdf-bestanden nu standaard worden geopend in WordPad, en die kan niet overweg met zulke bestanden. Je kunt dit aanpassen: ga in Thunderbird naar het menu Extra, Voorkeuren (eventueel eerst de alt-knop indrukken als er standaard geen menu wordt weergegeven). Scroll nu bij Algemeen naar beneden tot het deel Bestanden & Bijlagen. Daar kun je voor pdf-bestanden opgeven hoe deze moeten worden geopend; in de interne viewer van Thunderbird zelf, of een extern programma, zoals Adobe Acrobat Reader. [/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...