Ga naar inhoud

Computers niet zichtbaar in thuisnetwerk

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Cor van den Bergh] Ik heb een Lenovo-laptop met Windows 11 versie 21H2. Verder heb ik nog een pc met Windows 10. Ik zie deze laptop echter niet in mijn thuisnetwerk. Wat moet ik doen om de laptop in het netwerk te zien? [/faqmanvraag]
[faqmanantwoord] Twee vereisten zijn nodig om computers in je thuisnetwerk elkaar te kunnen laten zien: ze moeten in dezelfde ip-adres-range zitten en de netwerkconfiguratie moet voor beide computers op hetzelfde beveiligingsniveau zijn ingesteld. Staat bij een computer bijvoorbeeld het netwerkprofiel op 'Openbaar' en bij een ander apparaat op 'Priv', dan kunnen beide apparaten elkaar niet zien. Om nu beide computers van hetzelfde netwerkprofiel gebruik te laten maken, pas je de instellingen op een van de twee computers aan, afhankelijk van het netwerkprofiel waarin je ze wil hebben. Wat het huidige netwerkprofiel is, kom je als volgt te weten: klik op Start, typ de opdracht Netwerkstatus in, gevolgd door Enter. Je komt nu bij de instellingen van de netwerkverbinding terecht. Klik je vervolgens op de knop Eigenschappen, dan kun je het netwerkprofiel aanpassen. Staat de instelling op Openbaar dan is die computer niet zichtbaar voor andere computers in hetzelfde thuisnetwerk. Zet het netwerkprofiel op Priv, dan is deze juist wel zichtbaar voor andere pc's in je thuisnetwerk. [/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...