Ga naar inhoud

PDF-vastlopers

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Wil Vugts]Ik gebruik Outlook 2016 en Adobe Reader onder Windows 8.1 Als ik bij een e-mail een pdf-bestand ontvang en ik open vanuit de mail het pdf-bestand, dan wordt het bestand wel geopend maar loopt het document in Adobe Reader meteen vast. Ik moet dan via taakbeheer Adobe Reader afsluiten. Sla ik het document eerst op in de map Mijn Documenten en open het daarna, dan is er niets aan de hand. Wat kan er aan de hand zijn? [/faqmanvraag]
[faqmanantwoord] Dit zou te maken kunnen hebben met de manier waarop Adobe Reader pdf-bestanden opent. Standaard worden pdf-bestanden namelijk in een beveiligde modus geopend, zodat eventuele kwaadaardige scripts die misschien in het pdf-bestand zitten, niet kunnen worden uitgevoerd. Maar diezelfde beveiliging kan nog wel eens voor vastlopers zorgen wanneer een pdf-bestand direct vanuit een ander programma - zoals Outlook - wordt geopend. Een oplossing is om de beveiligde modus uit te schakelen, maar dat moet je ook echt alleen doen als je zeker weet dat de pdf-bestanden die je ontvangt, veilig zijn. Uitschakelen doe je als volgt: open Adobe Reader en ga vervolgens naar het menu Bewerken en kies voor Voorkeuren. Ga in het linkerdeel naar de optie Beveiliging (uitgebreid) . Zet het rondje onder de optie Sanbox-beveiliging bij Beveiligde weergave op Uit). Sluit Adobe Reader weer en probeer nu een pdf-bestand direct vanuit een e-mailbericht te openen. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan kun je proberen de installatie van Adobe Reader te repareren, waarbij een aantal onderdelen opnieuw worden ingesteld. Dat repareren doe je via het menu >HelpInstallatie herstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...