Ga naar inhoud

Overbodige mail in Outlook

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Anton Paardekoper] In Outlook op mijn bedrijf komen er in de map Synch Issues tal van berichten met als titel Modification resolution. Ik heb geen idee wat die berichten zijn en waarom ze in mijn Outlook verschijnen. De systeembeheerder zegt dat ik die map en de berichten daarin moet negeren, maar het vervelende is wel dat er steeds het aantal ongeopende items wordt getoond, waardoor het lastig is die map te negeren. Verwijderen van de gehele map lukt ook niet. [/faqmanvraag]
[faqmanantwoord] Deze mails hebben betrekking op de synchronisatie tussen de mailserver (Exchange) en de lokale mailclient (Outlook). De informatie die in zo'n mailtje staat geeft informatie over wanneer een bepaald bericht is binnengekomen of verwijderd, op welk tijdstip dat is gebeurt en hoe zich dat relateert tot hetzelfde bericht op de Exchange-server. Kortom: informatie die eigenlijk niet zo belangrijk is. Gedurende dag wordt die synchronisatiemap echter voor elk bericht dat je handmatig verwijdert steeds opnieuw gevuld en na een paar weken heb je zo een map met wel duizenden van dat soort berichten. Hoe je ervan af komt is echter niet zo rechttoe rechtaan, Outlook heeft hier namelijk geen aan/uit-knop voor. De enige methode om dit stop te zetten, is door het aanmaken van een register-sleutel in het Windows-register. Dat gaat als volgt: druk op de startknop en typ het woord regedit. Wanneer Register-editor verschijnt in het startmenu, klik je er met rechts op en kies je voor Als Administrator uitvoeren. Blader aan de linkerzijde van de editor nu naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\XX.X\Outlook\Options, waarbij je bij XX.X het versienummer van jouw Office-pakket invult. Heb je meerdere versies in het register staan, dan pak je het hoogste getal.

Klik nu met rechts op een leeg deel in het rechterdeel van het venster en kies uit het menu voor Nieuw | DWORD (32-bit)-waarde. Geef die sleutel de naam EnableConflictLogging. Dubbelklik er nu op en voer bij Waardegegevens het Decimale getal 0 in. Sluit de Register-editor en start de computer opnieuw op. Je zult zien: er komen geen (nieuwe) berichten meer in de synchronisatiemap.. [/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...