Ga naar inhoud

geheugenvraagje


Aanbevolen berichten

CAS 2 is idd sneller. In dezelfde memtest kan je zien of het CAS2 is. Je moet wat naar onder scrollen en dan kom je een reeks cijfers tegen . Het staat onder Logical Chipset Memory Banks en dan bij de Bank settings. Het eerste getal met 1 decimaal is de CAS. Staat hier 2.5 dan is het dus CAS 2.5, maar dat geheugen wil meestal ook wel op CAS 2 draaien dit kan je in het BIOS bij je RAM/Memory eigenschappen instellen. Is het PC2100 of PC2700?
Link naar reactie
PC2100 denk ik. Ik heb 1 van de eerste DDR-ondersteunde moederborden van Intell (DELL-makelij). februari 2002. Toen hadden we nog niet 333 Mhz enzo.. de FSB is Quad Drate en draait op 400 Mhz. Ook altijd afgevraagd of PC2700 DDR modules ook bij mij erin kunnen en dat het snelheidswinst oplevert. Ik zal sisoft Sandra nog 's bekijken. Ik vind dat 1 van de mooie programma's om het binnenwerk van je comp te weten. Groet, Aswin
Link naar reactie
Idd, alleen is het niet altijd even nauwkeurig en krijg je vaak hele rare dingen :-? En ik denk BTW dat je PC1600 hebt das de 200Mhz versie van DDR en je hebt er niets aan dat jouw FSB op 400 Mhz loopt, want de helf wordt maar gebruikt vanwege de geheugen beperkende factor :( Daarom mis je altijd een hoop bandbreedte als je een P4 niet met RIMM gebruikt.
Link naar reactie
Why? Ze hebben toch een FSB van 100 Mhz dus kunnen ze er net zo goed PC1600 in prikken, tenzij je het natuurlijk synchroom laat lopen. En ondersteunden die chipsets dan geen PC1600? Lijkt me raar, omdat het alle DDR is en als het dan een klant en klaar systeem is dan ligt het voor de hand dat de assableerder er PC1600 in gooit om de prijs te drukken :-?
Link naar reactie
[quote:6face71bae="BA"]Als je er PC1600 in propt, dan loopt hij al synchroon. ;) Verder is er heel erg weinig PC1600 op de markt, bijna alles is PC2100 of PC2700. En qua prijs scheelt het niks. Een fabrikant stopt er dus vrijwel altijd gewoon PC2100 in.[/quote:6face71bae] Typo moest asyncroom zijn :) Maar dat is leuk om te OC'en :D :D
Link naar reactie
Nee, want PC1600 komt niet zo hoog als PC2100. Wat je dan beter kan doen is die PC2100 module op PC1600 draaien, en dan OC'en. Lullig is dan alleen weer dat je performance weer wat omlaag gaat doordat je minder bandbreedte hebt, dus je kan beter meteen met PC2100 settings gaan OC'en. Misschien leuk als je weten wilt hoe hoog je CPU komt.
Link naar reactie
Idd, heb ik een Intel I845D chipset. Nu ik jullie reacties gelezen heb, kunnen we dan concluderen dat ik een Pent 4 1,7 ghz heb met PC2100 geheugen erin ? Betekent dit dat dit type geheugen niet de volledige bandbreedte van 400 Mhz FSB kan benutten ? Vraag 3: Kan ik er dan ook PC2700 instoppen en verbeterd daardoor dan mijn prestatie ? Groetjes, Aswin
Link naar reactie
Als je moederbord dat ondersteund wel ja :) Je moet namelijk de optie in het BIOS hebben om het mem dan op 333 Mhz te laten draaien, anders heeft het geen zin :( Je moet dus ff in je BIOS kijken of dat kan, al geef ik je weinig kans. Waarschijnlijk wordt die snelheif BTW ingevoerd met een verhouding met de FSB, dus 1:1 = 200 Mhz en 3:4 = 266 Mhz, en jij moet dan een nog hogere divider hebben, namelijk een 3:5 = 166 Mhz. Anders heeft het dus geen zin, tenzij je gaat OC'en, want dan kan je bijv. hem op de 3:4 zetten en daarna je FSB op 133 oid, waardoor het RAM op 177 Mhz gaat lopen :D
Link naar reactie
Maar daar heeft AshwinW natuurlijk niets aan :( En ik vind zoiezo dat je beter een P4 met RIMM kan nemen of een AMD met DDR, want als je dan toch al voor de duurdere P4 gaat, ga dan niet bezuinigen op het mem. Jammer genoeg denken assambleerders daar heel anders over, zo probeerde onze school ITer, mijn leraar Nederlands ook een P4 2.0 met DDR aan te smeren en bij het woord AMD werd hij gek. Nu gaat hij op mijn advies toch maar voor een 120 euro!! goedkopere 2000+, met een Asus A7V266 (ze hebben alleen Asus). Met dat xtra geld neemt hij een GF3ti200 ipv een GF4MX440 :D en heeft hij de hele klas op ijsjes getrakteerd omdat het zo warm was :D . Maar ik dwaal af: AshwinW je kan naruurlijk wel gewoon er PC2700 inzetten en dat dus op die [b:c180c07cdb]3:4[/b:c180c07cdb] zetten en dan je FSB ophogen, waardoor ok je proc sneller wordt. (je kan het BTW ook met die PC2100 proberen, of hem op 1:1 zetten en dan de FSB ophogen :D ) Dikgedrukt = gewijzigd
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...