Ga naar inhoud

Is dit een goed nieuw systeem?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Je kunt beter een AMD nemen, deze zijn goedkoper en veel sneller dan een P4 met DDR. Een P4 is alleen interresant met RIMM en op hogere snelheden, want nu kun je voor minder geld een even snel (lees: sneller) DDR systeem nemen. Bovendien moet je voor RIMM een ander mobo nemen en er moet voor optimale preformence PC1066 op en dat is zeer schaars en erg duur. Wat je kan doen is een Intel systeem nemen met een 2.4 (100 FSB) en PC800 geheugen, dat is wel duur, maar veel sneller dan een AMD, dus alleen doen als je het geld er voorover hebt. Wat veel meer voor de hand ligt is een AMD systeem met PC2700 (333 Mhz) geheugen en een VIA KT333 mobo. Voor dat mobo heb je een grote keus, maar Gigabyte, Epox en Soltek zijn de beste en als je wat meer geld hebt is een Abit erg goed. Ik heb even voor je geknutseld: Dan krijg je dus dit: AMD Athlon XP 2200+ (is nu nog moelijk te krijgen, maar over een tijdje zal hij goed leverbaar zijn, ze worden ongeveer 275 euro zie www.tweakers.net/pricewatch) Abit AT7/ Epox 8K3A / Gigabyte Samsung PC2700 512 MB Dit systeem is veel sneller en ongeveer even duur. Intel procesooren zijn wel goed, maar je moet ze wel met RIMM gebruiken anders is een AMD systeem meestal beter. Je kunt er dus ook voor kiezen een Intel te nemen met RIMM, maar dat is meetsal weer erg duur :( (Daarom hebben dus veel mensen een AMD, kijk maar eens rond op het forum hoeveel AMD systemen er zijn). De videokaart en hardeschijf zijn overigens erg goed. Leadtek maakt prima kaarten, hou echter wel in de gaten dat een ti4600 heel veel duurder is dan een ti4400 en dat de verschillen in prestatie maar klein zijn.
Link naar reactie
[quote:47242b82ad="Marcel de Reus"]Je kunt beter een AMD nemen, deze zijn goedkoper en veel sneller dan een P4 met DDR. Een P4 is alleen interresant met RIMM en op hogere snelheden, want nu kun je voor minder geld een even snel (lees: sneller) DDR systeem nemen. Bovendien moet je voor RIMM een ander mobo nemen en er moet voor optimale preformence PC1066 op en dat is zeer schaars en erg duur. Wat je kan doen is een Intel systeem nemen met een 2.4 (100 FSB) en PC800 geheugen, dat is wel duur, maar veel sneller dan een AMD, dus alleen doen als je het geld er voorover hebt. Wat veel meer voor de hand ligt is een AMD systeem met PC2700 (333 Mhz) geheugen en een VIA KT333 mobo. Voor dat mobo heb je een grote keus, maar Gigabyte, Epox en Soltek zijn de beste en als je wat meer geld hebt is een Abit erg goed. Ik heb even voor je geknutseld: Dan krijg je dus dit: AMD Athlon XP 2200+ (is nu nog moelijk te krijgen, maar over een tijdje zal hij goed leverbaar zijn, ze worden ongeveer 275 euro zie www.tweakers.net/pricewatch) Abit AT7/ Epox 8K3A / Gigabyte Samsung PC2700 512 MB Dit systeem is veel sneller en ongeveer even duur. Intel procesooren zijn wel goed, maar je moet ze wel met RIMM gebruiken anders is een AMD systeem meestal beter. Je kunt er dus ook voor kiezen een Intel te nemen met RIMM, maar dat is meetsal weer erg duur :( (Daarom hebben dus veel mensen een AMD, kijk maar eens rond op het forum hoeveel AMD systemen er zijn). De videokaart en hardeschijf zijn overigens erg goed. Leadtek maakt prima kaarten, hou echter wel in de gaten dat een ti4600 heel veel duurder is dan een ti4400 en dat de verschillen in prestatie maar klein zijn.[/quote:47242b82ad] Nou ik een P4 2,2 en die is wel heel lekker te oc'en. Loopt stabiel op FSB van 172 dus 2,9GHZ dat is vast wel sneller dan die 2200+ van AMD, in combi met Samsung PC2700. loopt op een Abit IT7 maar een epox of gigabyte is ook prima en wat goedkoper. Denk ook aan een goede behuizing met voldoende cooling. Chieftec zijn favoriet bij vele oc'ers maar die zijn nieet goedkoop. Daarnaast nog een stabiele voeding, zit een hele goede Chieftec voeding van 340W in. Later weer makkelijk aan te vullen met meerdere fan's. Voor een midi tower ben je rond de 80 euro kwijt, lijkt veel maar gaat weer een paar pc's mee, of gelijk een goede stap voorwaarts en een big tower kopen. Chieftec DRagon DA 01WD 129 of iets kleinere tower DX 01WD 106 euro Veel plezier met kiezen
Link naar reactie
Maar je mag OC nooit meerekenen. Tuurlijk een Nortwood OC't super, maar wie zegt dat de definitieve T-breds ook geen 2900+ halen? (Lijkt mij niet logisch, maar het kan) En dan blijft dat de enorme geheugen bandbreedte bij Intel de lange pipelines compenseerd. Maar die geheugenbreedte wordt dus door het theoretisch langzamere DDR niet benut, waardoor die vele xtra Mhzen nog niets zeggen over de snelheid tov een AMD. Mijn AMD loopt op 2300+ , bij een bandbreedte van 186 Mhz en ik denk dat mijn systeem even snel dan wel niet sneller is dan het jouwe ondanks het verschil van 600 Mhz. De langere pipelines worden niet gecompenseerd, waardoor de Intel langzamer wordt tov de AMD en mijn geheugen bandbreedte ligt ook nog es 26 Mhz hoger. Ik denk dat je beter een AMD systeem met DDR kan nemen dan een intel met DDR. Ik vind een Intel op dit moment alleen interessant met RIMM, bovndien is een Intel duurder dan een AMD.
Link naar reactie
[quote:0f4786af8c="Marcel de Reus"]Maar je mag OC nooit meerekenen. Tuurlijk een Nortwood OC't super, maar wie zegt dat de definitieve T-breds ook geen 2900+ halen? (Lijkt mij niet logisch, maar het kan) [/quote:0f4786af8c] Denk het niet eerste berichten zijn niet erg hoopvol :D Ik denk dat je beter een AMD systeem met DDR kan nemen dan een intel met DDR. Ik vind een Intel op dit moment alleen interessant met RIMM, bovndien is een Intel duurder dan een AMD.[/quote] Klopt maar als prijs een rol speelt kom je idd denk ik beter uit met een AMD. Maar begin met goede kast en voeding, neem een goed mobo (Epox of Gigabyte) qua prijs denk ik meest interssant, dan een 512mB Samsung PC2700 en mooie videokaart TI4600 en kijk dan wat er nog over is voor je CPU, 1800 tot 2200. Maakt niet heel veel in presataties maar de rest is dan super en maakt oc'en heel eenvoudig.
Link naar reactie
[quote:61d695a290="micky.g"]is de xp 2200 ueberhaupt al ergens te krijgen????? heb hem nog nergens kunnen vinden![/quote:61d695a290] Hij is officieel wel uit en er staan 2 shops op Tweakers die beweren hem te hebben, maar ik denk dat het zo de 2e week van Juli wordt voor hij bij elke PC boer te halen is :(
Link naar reactie
Idd :cry: Maar het is natuurlijk maar een voorspelling hè, als we positief denken is ie er misschien eerder. Hij zal er zoiezo wel eerder zijn, maar dat zijn er dan maar erg weinig en daar krijg je dan een enorme stormloop op zodat die binnen een dag allemaal verkocht zijn, als ze niet al gereserveerd waren :(
Link naar reactie
[quote:a23288cac9="Marcel de Reus"]Idd :cry: Maar het is natuurlijk maar een voorspelling hè, als we positief denken is ie er misschien eerder. Hij zal er zoiezo wel eerder zijn, maar dat zijn er dan maar erg weinig en daar krijg je dan een enorme stormloop op zodat die binnen een dag allemaal verkocht zijn, als ze niet al gereserveerd waren :([/quote:a23288cac9] Waarom nu gelijk de snelste AMD, gewoon iets langzamer nemen en stuk goedkoper, hoef je ook niet te wachten want nog 2 mnd verder en je kunt weer sneller. En 2100 of 2200 maakt echt niet zoveel
Link naar reactie
Een P4 met DDR is opzich niet zo erg, maar dan heeft het dus totaal geen nut om een met P4 met 533 MHz FSB te nemen. Verder ligt het een beetje aan de apps die je draaien wilt welke sneller is, kijk maar eens in de reviews (staan links in de FAQ) Alleen zie ik aan de GF4 Ti 4600 datje gamen gaat, dan zou ik toch een P4 met RDRAM nemen ipv DDR. //Marcel: Die P4 van Bo$$ loopt op 2.9 GHz, die komt echt wel voorbij die Athlon van jou denk ik. Hij heeft wel langere pipelines, maar het verschil van 1000 MHz telt dus echt wel mee. (Je kan trouwens ook niet rekenen, 2900 - +/- 1900 = 1000 ;) je moet niet met die XP rating rekenen) Verder is de kans groot dat de yields nog wel hoger worden van de T-Bred, kijk maar eens naar bijvoorbeeld de AGOIA stepping, die doen het ook opeens een heel stuk beter als de rest.
Link naar reactie
BA, die prestatie per Mhz ligt toch niet aan de pipelines of wel? Dan moet je idd met de echte kloksnelheid rekenen en dan gaat hij wel zweten :( BTW jij kan ook niet rekenen, want een 2300+ is 1866 Mhz ;) Bo$$ als mijn videokaart (Noud heeft hem wel opgestuurd, maar er is misschien iets misgegaan bij de PTT :( , hij mailde net) er is kunnen we misschien eens testen. Sandra memtest + cputest + PCmark en als jij aan een GFti4400 komen kan (lenen?) ook PCmark, omdat die juist op die bandbreedte teert.
Link naar reactie
[quote:ebd7fcc266="BA"]Is dat wat jij halen gaat, of ben je daar nog steeds niet uit?[/quote:ebd7fcc266] Yep * = als leverbaar Asus P4T533-C (Asus P4T533*) Intel Pentium IV 2.26 GHz / 533 MHz FSB 2 x 256 PC1066 RDRAM (waarschijnlijk Kingston omdat die het eerst leverbaar is) WD 80 GB met 8 MB cache Asus V8420 Ti4200 128 MB (Leadtek Ti4200 128 MB*) (www.geocities.com/uitgeest19/systeem.html voor de hele lijst) En de rest heb ik eigenlijk al, behalve de voeding, maar da's niet relevant. Kost een paar eurocentjes, maar jah, dan heb ik ook wel wat :) Met m'n huidige systeem heb ik ruim 3 1/2 jaar gedaan, dus ik hoop dat ik dat met m'n nieuwe weer kan doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...