Ga naar inhoud

opstartprobleem


Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort blijft mijn PC bij het opstarten eindeloos het geheugen controleren totdat ik het onderbreek door op escape te drukken. Daarna start de pc gewoon verder op, maar ik vraag me af of ik mij zorgen moet maken. Een van de geheugenmodules wellicht defect? Bestaat er een programma waarmee ik dit kan controleren? Misschien dat iemand hier zijn licht over wil laten schijnen...
Link naar reactie
[quote:2459351eda="kajutsa"]nog een vraagje--> Is dat probleem in een overclocked systeem?[/quote:2459351eda] Geen overclockt systeem. Heb al een paar tips uitgeprobeerd-bedankt allen- maar tot nu toe zonder resultaat. Mem 86 vindt niet bijzonders. Ik denk dat ik de pc moet openschroeven en dan bij het opstarten de modules er een voor een uithalen.
Link naar reactie
[quote:32fb17fe6b="onde"][quote:32fb17fe6b="kajutsa"]nog een vraagje--> Is dat probleem in een overclocked systeem?[/quote:32fb17fe6b] Geen overclockt systeem. Heb al een paar tips uitgeprobeerd-bedankt allen- maar tot nu toe zonder resultaat. Mem 86 vindt niet bijzonders. Ik denk dat ik de pc moet openschroeven en dan bij het opstarten [u:32fb17fe6b]de modules er een voor een uithalen[/u:32fb17fe6b].[/quote:32fb17fe6b] ik zou dit doen als de voeding uit staat ,en niet bij het opstarten.... (dat bedoelde je ook waarschijnlijk,maar ik zeg het toch maar even :D )
Link naar reactie
[quote:ecb8855cf5="Count Uilesnor"]Hoe dat zomaar kan gebeuren weet ik niet, maar zorg dat in je BIOS de optie 'quick power on selftest' op 'enabled' staat. Anders wordt het inderdaad een vrij langdradig gebeuren.[/quote:ecb8855cf5] Dat is 'm! (de gouden tip) Het is mij een raadsel hoe die waarde op disabled is gekomen maar hoe dan ook zeer bedankt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...