Ga naar inhoud

Blijf hangen ...


Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik heb een probleem met mijn computer het om het volgende : zo dra ik de de internet explo aan zet en ik luister naar naar mijn mp3 muziek dan blijf mijn geluid stil staan en happeren en mijn muis staat ook stil en kan het niet verplaatsen zo ook waneer ik met MSN bezig ben ik luister naar het gesprek dan komt er happerend geluid uit en alles staat stil ( dat doet ie overgens niet altijd) het is wel vervelend het hersteld zich wel maar komt teveel voor ik heb het op de windows 98 ook deze vervelende situatie en werk nu met windows 2000 prof ed daar is het de zelfde klacht ik werk met een pentium 3 500 Mhz 256 Mb mem viper 770 32 MB Creative live sound . de vraag is waar licht het aan en is deze te verhelpen :P
Link naar reactie
[quote:a9a5d3ec20="Theodorus"]Hallo mensen ik heb een probleem met mijn computer het om het volgende : zo dra ik de de internet explo aan zet en ik luister naar naar mijn mp3 muziek dan blijf mijn geluid stil staan en happeren en mijn muis staat ook stil en kan het niet verplaatsen zo ook waneer ik met MSN bezig ben ik luister naar het gesprek dan komt er happerend geluid uit en alles staat stil ( dat doet ie overgens niet altijd) het is wel vervelend het hersteld zich wel maar komt teveel voor ik heb het op de windows 98 ook deze vervelende situatie en werk nu met windows 2000 prof ed daar is het de zelfde klacht ik werk met een pentium 3 500 Mhz 256 Mb mem viper 770 32 MB Creative live sound . de vraag is waar licht het aan en is deze te verhelpen :P[/quote:a9a5d3ec20] Ik gebruik de kabel en als achter grond plaatje heb ik de windows 2000 en mag ik weten irq betekend ben niet z.n computer exper en hoe kan ik die conflict op sporen ik heb net de Apparaten beheer bekeken en ik zie alleen de Overige appareten een gele Vraagteken staan: Multimedia-vidiocontroller en de PCI Simple Communications-contoller en voor de rest zijn er geen vraagtekens De Multimedia-vidiocontroller komt toch tekens terug waar die van is weet ik niet bij de eigenschappen geef het dit aan :PCI-sleuf 1 (PCI-bus 2, apparaat 9, functie 0){}De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28){} Hopelijk heb ik nu meer gegevens door gegeven :)
Link naar reactie
Laten we ff duidelijk zijn. Een vraagteken heb ik in apparaatbeheer nog nooit gezien !!! Wel een uitroepteken (!), een ietje (i) of een kruis (x). Jij bedoel dus een uitroepteken, wat wijst op een conflict. IRQ betekend Interupt ReQuest dus een aanvraag. Het kan zijn dat je een conflict heb met een ander apparaat. Kijk bij die 2 apparaten waar een uitroepteken bij staat, bij eigenschappen en dan tabblad bronnen. Wat staat daar bij conflicterende apparaten?
Link naar reactie
[quote:f96bbdf110]ik werk met een pentium 3 500 Mhz 256 Mb mem viper 770 32 MB Creative live sound.[/quote:f96bbdf110] En wat voor mobo? En hoe lang heb je deze pc dan al? Is het probleem "nu ineens" gekomen, of bestaat het al "van het begin"? Misschien heb je iets geinstalleerd (hard/software) waardoor een (IRQ) probleem is ontstaan? Ik denk (maar ja, wie ben ik) dat als het probleem zomaar is ontstaan zonder dat er iets geinstalleerd of geklooit is, dat er dan toch iets tuk is gegaan.. (iemand een idee? mobo, geluidskaart?)
Link naar reactie
Wat is er vaak aan de hand. Je hebt lekker een avondje zitten dloaden, of nieuwe dingen zitten installeren, en je hebt veel dingen achter elkaar gedaan. Weet jij dan wat er mis ging, na dat je 3 4 of 5 dingen achtereen ging installeren? Zo was ik ook altijd bezig, want het moest snel. Onder tussen ben ik, hoop ik wijzer geworden. Ik doe de dingen 1 voor 1, je weet dan wanner er iets misgaat. En dan nog iets. Hoe kan ik iets gaan instaleren als mijn sysje niet lekker werkt. Ik zorg ervoor, dat als ik iets installeer, dit op een goed draaiend systeem gebeurd. Naar mijn idee, moet je zeker met een pc netjes en geordend werken. Een quote: Hoe kun je een huis bouwen, als je bij het dak begint. En als het dan nog mis gaat , is er nog altijd dit forum.
Link naar reactie
Hoi, spiderned. Je hebt helemaal gelijk, hij schiet er zo niet veel mee op. Had jij dan met die weinige info een kant en klare oplossing voor handen? Het is inderdaad zo, dat het handiger is, als hij meer info geeft. Maar als je mijn verhaal goed leest, moet je bijna met me eens zijn, dat alles valt of staat met netjes werken. Misschien is het handig, als we even de reactie van de vraagsteller afwachten.
Link naar reactie
[quote:d405bd1ff8="Rick Gimpel"]Hoi, spiderned. Je hebt helemaal gelijk, hij schiet er zo niet veel mee op. Had jij dan met die weinige info een kant en klare oplossing voor handen? Het is inderdaad zo, dat het handiger is, als hij meer info geeft. Maar als je mijn verhaal goed leest, moet je bijna met me eens zijn, dat alles valt of staat met netjes werken. Misschien is het handig, als we even de reactie van de vraagsteller afwachten.[/quote:d405bd1ff8] Hallo Rick Een oplossing ligt voor de hand met de apparaten die een uitroepteken geven en bovendien bij "overige apparaten"staan. Wat dus wijst op een niet goed geinstalleerd apparaat of een apparaat wat niet geinstalleerd kan worden omdat hij de zelfde interuptaanvraag heeft. Een software probleem kan het natuurlijk ook zijn, maar dan zal IK eerst die hardware conflicten oplossen en dan naar andere dingen zoeken. En over dat netjes werken gesproken. Je moet eens zien hoe een zooitje het in mijn computer is, maar dat heb absoluut geen enkele invloed op apparaten die eens goed geinstalleerd waren. En dan heb ik het niet over het vernieuwen van drivers en overige stuurprogramma's
Link naar reactie
[quote:e28a564f44]Je moet eens zien hoe een zooitje het in mijn computer is, maar dat [b:e28a564f44]heb[/b:e28a564f44] absoluut geen enkele invloed op apparaten die eens goed geinstalleerd waren.[/quote:e28a564f44] Maar misschien [b:e28a564f44]hééft[/b:e28a564f44] dat het wel?? :P (Sorry, sorry, moest echt even :oops: Ben het met Rick eens dat het handig is om alles netjes te houden.. moeilijk, moeilijk, moeilijk :D)
Link naar reactie
Gele vraagtekens duiden eenvoudigweg op apparatuur waar GEEN drivers voor geinstalleerd zijn. De Viper 770 heeft een TNT2 chip, bij Nvidia even de drivers downloaden. De PCI comm contr. is waarschijnlijk het modem. Check op http://www.56k.com voor de juiste drivers (waarschijnlijk connexant). De standaard drivers voor creative live/audigy hebben problemen met multichannel ondersteuning. Effe downloaden: http://fernando.darocha.free.fr/liveware.htm (franse site; internationale drivers)
Link naar reactie
Waarom zo moeilijk? Hij heeft een [b:fdb9b0d9dc]vraagteken[/b:fdb9b0d9dc] (ik denk BTW dat hij dat grote vraagteken bedoeld voor het apparaat, want zo'n geel rondje kan idd geen vraagteken bevatten), dat spiderned niet weet dat die bestaan betekend nog niet dat ze er niet zijn. Dat vraagteken in apparaat beheer staat voor nog niet geïnstaleerde apparaten en daar zit waarschijnlijk ook de fout, omdat ik vermoed dat dat Multimedia gebeuren je geluid is/aanstuurd. Heb je een on-board geluidskaart? Of een losse? Je moet iig de driverCD van dat ding zoeken die in je CD-speler stoppen, naar het apparaat in apparaat beheer gaan en de eigenschappen bekijken. Daar kan je kiezen voor een stuurprogamma installeren/wijzigen en dat moet je doen. Vervolgens start er een wizard waarin je moet kiezen: ik wil zelf kiezen en dan moet aanvinken op verwisselbare media zoeken. Als het goed is vind ie dan het stuurprogamma en zou het moeten werken (even checken of het vraagteken weg is).
Link naar reactie
Tja ik ben nog niet helemaal uit het vreemde van alles is dat ik net niet weet om welke type moederbord ik heb het is in ieder geval een chaintech (niet de allebeste dat weet ik wel) met sound er in en die heb ik uit gezet .(4 pci ) (2 isa) (1 agp, 1x)PC100 sdram dan z,n zwarte blok intel proc..500 Mhz . En ik heb daar in de pci een sound kaart van creative 5.1 live er in zitten een lan voor kabel internet en een vido kaart van de merk Viper 770 met 32 mb en een 2x 128 mb geheugen dan een scsi kaart om meerdere scsi HD en cdrom players en een mitsumi brander 4x4x24 en 2x IDE hd van ieder 20 gig ... dat is denk ik wel voldoende om te weten wat ik op dit momend draai. het verveelende is dat zodra ik met de computer op start is net of het niet kan bij houden dan is de muis niet op gang te krijgen het hersteld zich wel en dat gaat met de explorer ook zo het wil niet vlot draaien het is net of die het niet kan bij houden en zo ook met muziek dan gaat ie happeren. en dat was met de windows 98 helemaal allende dan liep die echt vast daar heb ik nu met windows 2000 prof geen last van het hersteld zich. Oja ik heb spider een email gestuurd met de screen foto van die vraag tekens maar weet niet hoe ik het hier kan zetten dus het bestaat echt wel ik wil alleen weten hoe ik het kan verhelpen dat het niet zo happert met de mp3 enz en is daar ook een oplossing voor dit irietante gedoe Ik hoop maar dat iemand mij kan vertellen wat er tedoen is en jahoor kom me niet vertellen van koop je toch een nieuwe MoBo tja als jij betaald zeg ik geen nee lol :wink: groetjes Theo
Link naar reactie
Heb je er een recover CD bij gekregen? Ik had namelijk eerst ook zo'n PC met dat mobo denk ik, ook van Chaintech maar dan met 450 Mhz proc en die kwam van de Aldi. Als ik toen een prob had ging ik eerst alles backuppen: recover CD: en dan weer instaleren. Die recover CD zet namelijk alles zo terug als je hem gekocht hebt en dan zou ie wel weer moeten werken.
Link naar reactie
Als je in eht configuratie scherm naar nieuwe hardware gaat en dat uitvoerd blijven er dan apparaten staan. Als dat wel zo is dan moet je eff de drivers voor die apparaten installeren. en als je een irq conflict hebt dan moet je eff de IRQ aanpassen.. er is vast wel iemand hier die daar mee wil helpen.. (het is al laat).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...