Ga naar inhoud

Brand gevaar ???


Aanbevolen berichten

Hi, ik download regelmatig dingen via internet , vaak laat ik mijn pc voordat ik naar werk ga aan tot dat ik terug ben meestal nachts , iedereen thuis slaapt , kan het zijn met dit warme weer dat de hardware ( processor , MLB , Videocard , HD ) zo warm wordt dat eerst rook komt en daarna gaat branden (dus echt brand) .of kan dit niet ?? ik zit steeds zo te denken als ik op werk ben , waarom weet ik het ook niet ? kan iemand mijn vertellen of er gevaar bestaat ???
Link naar reactie
Hm, ik denk niet dat dat zomaar mogelijk is. Hooguit gaat je CPU een beetje roken, maar dat is alleen als de complete koeler er van af valt, en dan nog afhankelijk van het CPU type (AMD Athlon bijvoorbeeld) Je mobo zelf en videokaart worden niet zo heet. Het enige brandgevaar wat ik me voorstellen kan is de voeding, misschien als je daar kortsluiting in krijgt. Overigens denk ik dat een dichte PC niet echt goed brand van binnen, omdat de zuurstof dan heel snel op is (tenzij je veel casefans hebt0
Link naar reactie
[quote:378967cc1b="BA"]Mja, maar het is een beetje hetzelfde verhaal als bij een TV denk ik. Het gaat meer om de omliggende onderdelen die eventueel vlam kunnen vatten, zoals gordijnen. Overigens, iedereen heeft het dan altijd wel over het gevaar van standby TV's, maar what about standby monitors?[/quote:378967cc1b] Ik weet niet of er met dezelfde hoogspanningen wordt gewerkt? Dus allemaal op een tft monitor ivm brandrisico Zou de overheid een brandrisicoreductiepremie (leuk word voor galgje) op moeten zetten
Link naar reactie
[quote:59374348ef="BA"]Mja, maar het is een beetje hetzelfde verhaal als bij een TV denk ik. Het gaat meer om de omliggende onderdelen die eventueel vlam kunnen vatten, zoals gordijnen. Overigens, iedereen heeft het dan altijd wel over het gevaar van standby TV's, maar what about standby monitors?[/quote:59374348ef] volgens mij zijn standby monitors hetzelfde in hetzelfde stadium wanneer ze uit staan...
Link naar reactie
[quote:1e35259b43="kajutsa"]idd, het huis zal niet zo snel afbranden... maar als je bijv. net als ik naast je pc slaapt en je pc gaat roken, dan kan je nog welles stikken :([/quote:1e35259b43] Die opmerking over een kleine goedkope brandmelder was dan ook serieus bedoelt!! Die dingen zijn heel gevoelig en voor je stikt van de rook kun je vluchten of blussen. Ik heb bij de brandweer in een container gezeten vol met rook en dan raak je toch echt je orientatie kwijt. Oefen nu af entoe om met ogen dicht het huis door te komen en dan weet je echt zoveel stappen tot trapleuing en deurknoppen enz enz. Hoop dat het nooit gebeurd maar ik kan nu met de kids het huis verlaten met mijn ogen dicht
Link naar reactie
[quote:1afd6a1847="kajutsa"][quote:1afd6a1847="BA"]Mja, maar het is een beetje hetzelfde verhaal als bij een TV denk ik. Het gaat meer om de omliggende onderdelen die eventueel vlam kunnen vatten, zoals gordijnen. Overigens, iedereen heeft het dan altijd wel over het gevaar van standby TV's, maar what about standby monitors?[/quote:1afd6a1847] volgens mij zijn standby monitors hetzelfde in hetzelfde stadium wanneer ze uit staan...[/quote:1afd6a1847] Dat denk ik niet. Trek de kabel er maar eens af, dan krijg je meteen "no signal" Er zijn dus wel degelijk delen ingeschakeld, net als bij een TV dus. BTW Boss, dat heb ik ook gedaan ivm het varen op chemotankers, ik heb een diploma "Advanced Firefighting"
Link naar reactie
[quote:5c658cbdd9="BA"]BTW Boss, dat heb ik ook gedaan ivm het varen op chemotankers, ik heb een diploma "Advanced Firefighting"[/quote:5c658cbdd9] Ik heb alleen maar een diploma advanced duiken en daar heb je geen last van brand, hoewel firecoral brand wel heel erg aan je handen
Link naar reactie
Mijn moeder is ook erg bezorgt voor brand en ik ga binnenkort ook een brandmelder ophangen. Alle stekkers zitten nu BTW in een Safeway stekkerdoos die tegen overbelasting (kortsluiting, blikseminslag ed) is beschermt en zichzelf uitgooit. Mijn monitor zet ik zoiezo altijd uit als hij 's avonds blijft downloaden, omdat dat ding alleen maar stroom kost.
Link naar reactie
Als mijn pc aanstaat en ik ga van huis, zet ik de monitor simpel uit met het daarvoor bestemde knopje. Laat die pc maar draaien. Ik heb eerder al eengeplofte voeding gehad, en de stroom viel gewoon uit.(aardlek) Waar ik wel voor gezorg heb, is dat alle pc-aparatuur vrij staat. De enige manier waarop ik kan bedenken dat ie gaat fikken, is als ik een flesje Zippo benzine in de pc zet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...