Ga naar inhoud

AMD1200 wordt 70 graden.


Aanbevolen berichten

[quote="Bartez uhm.......kan die NGL fans 80mm niet vinden, welke bedoel je precies op: http://www.perfect-systems.nl/ en weten jullie toevallig ook of het mogelijk is om boven in de kast een fan te plaatsen om mijn cdrom/writer en dvd te koelen? en zoja.....HOE? [/quote] Gewoon de zaag erin maar denk dat het niet nodig is [quote:424c92552d] en.....zouden 2 case fans ook genoeg zijn denk je........ik bedoel, het is toch een boel geld.......[/quote:424c92552d] Ja denk ik ook Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL € 19,20 onder kopje Case fan: N/2GL is de caese fan met een stekkertje voor het mobo, dus of op mobo of verloop steker of draden afknippen en in een 4pins stekker doen
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
perfect, dus dit zou moeten werken: 5x Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL € 19,20 1x Alpha PAL 8045T zonder 80 mm fan € 47,99 (en dan die ene fan op die cpu koeler plaatsen) toch? btw:......is die papst case fan sterk genoeg voor een cpu fan? of moet dat eigenlijk een sterkere zijn?, ik zie dat hij namelijk 33 M3/uur verplaatst.......en die nieuwste van delta (8045), maarliefst 65 m3/uur (al maakt die natuurlijk meer lawaai) wat is eigenlijk de ideale case Temp en cpu temp?
Link naar reactie
[quote:cd239d6a27="Bartez"]perfect, dus dit zou moeten werken: 5x Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL € 19,20 1x Alpha PAL 8045T zonder 80 mm fan € 47,99 (en dan die ene fan op die cpu koeler plaatsen) toch?[/quote:cd239d6a27] Lijkt me een hele goede combi, ik heb zelf voor een iets sterkere fan gekozen voor de cpu maar dit kan ook wel denk ik. Voor cpu-fan heb ik 8412 NGML
Link naar reactie
dus bij jouw is alles lekker stil? neem ik aan......op dit moment heb ik namelijk echte een onwijs herrie geval naast me staan, en dat ben ik meer dan beu! dus die 8412 NGML hoor je ook niet erg goed neem ik aan?, al is het wel een verschil van 7dB..... btw:......wat is eigenlijk de benodige luchtverplaatsing van een cpu fan voor een athlon 1,2 (ongeveer).. en wat is eigenlijk de ideale case Temp en cpu temp?
Link naar reactie
btw.....ik zie dat ik nu deze koeler op mijn cpu heb staan: Coolermaster EP5-6I11-A1 Heat Sink Dimensions L80 x W60 x H41 (mm) FAN Dimensions 60 x 60 x 10 (mm) Rated Voltage 12 VDC Rated Speed 4800 RPM Air Flow 21.19 CFM Noise Level 36.5 dB(A) dat scheelt dus nogal met dB's en air flow......
Link naar reactie
[quote:473c09bb21="Bartez"]btw.....ik zie dat ik nu deze koeler op mijn cpu heb staan: Coolermaster EP5-6I11-A1 Heat Sink Dimensions L80 x W60 x H41 (mm) FAN Dimensions 60 x 60 x 10 (mm) Rated Voltage 12 VDC Rated Speed 4800 RPM Air Flow 21.19 CFM Noise Level 36.5 dB(A) dat scheelt dus nogal met dB's en air flow......[/quote:473c09bb21] die 21 cfm is ongeveer 36 m3/u maar die decibellen scheeelt heel veel 10 db is verdubbeling van het geluid je huidige cooler levert dus ongeveer evenveel cfm als de 8412 NGL maar wel veel meer herrie , en die Alpha koelt een stuk beter dan de standaard heatsink. Als je dus behoeft hebt aan lagere temp 's moet je de 8412 NGML nemen
Link naar reactie
[quote:da4fd37dba="Computer FreaK"][quote:da4fd37dba="boss63"]die 21 cfm is ongeveer 36 m3/u maar die decibellen scheeelt heel veel 10 db is verdubbeling van het geluid [/quote:da4fd37dba] Ik dacht toch geleert te hebben dat 2db een verdubbeling van het geluid was. :roll:[/quote:da4fd37dba]Volgens mij is dB een log 10 schaal. Maar ben geen natuurkundige , was een van mijn slechtere vakken. Zijn vasr naturkundigen of wiskunde knobbels die dit wel weten. :-?
Link naar reactie
[quote:f7b9a4d541="boss63"][quote:f7b9a4d541="Computer FreaK"][quote:f7b9a4d541="boss63"]die 21 cfm is ongeveer 36 m3/u maar die decibellen scheeelt heel veel 10 db is verdubbeling van het geluid [/quote:f7b9a4d541] Ik dacht toch geleert te hebben dat 2db een verdubbeling van het geluid was. :roll:[/quote:f7b9a4d541]Volgens mij is dB een log 10 schaal. Maar ben geen natuurkundige , was een van mijn slechtere vakken. Zijn vasr naturkundigen of wiskunde knobbels die dit wel weten. :-?[/quote:f7b9a4d541] Ben natuurkundestudent, goed genoeg? :) Het is inderdaad een logaritmische schaal, dus 10dB erbij betekent een vertienvoudiging van het geluid. (Van de intensiteit om precies te zijn, afhankelijk van de toonhoogte heb je er meer, minder of geen last van - dat terzijde) 3dB erbij is een verdubbeling van het geluid.
Link naar reactie
[quote:3bc5981e91="egslim"] Ben natuurkundestudent, goed genoeg? :) [/quote:3bc5981e91] yess altijd slimmer dan ik ben [quote:3bc5981e91] Het is inderdaad een logaritmische schaal, dus 10dB erbij betekent een vertienvoudiging van het geluid. (Van de intensiteit om precies te zijn, afhankelijk van de toonhoogte heb je er meer, minder of geen last van - dat terzijde) 3dB erbij is een verdubbeling van het geluid.[/quote:3bc5981e91] waarom dan 3dB dan is 2 toch logischer 10 tot de macht 2 is 100% :-?
Link naar reactie
damm.....zat te denken aan 3dB....was er alleen niet zeker genoeg van om het te posten..... :roll: maar nog ff 1 dingetje........ hoe kan het in vredesnaam nu zo zijn, dat ik nu ineens last krijg met mijn pc en de warmte erin, zodat mijn MB gaat piepen, terwijl hij al een half jaar zo probleemloos draait........daar snap ik namelijk echt geen biet van......
Link naar reactie
[quote:9bb2ace5fa="Bartez"]damm.....zat te denken aan 3dB....was er alleen niet zeker genoeg van om het te posten..... :roll: maar nog ff 1 dingetje........ hoe kan het in vredesnaam nu zo zijn, dat ik nu ineens last krijg met mijn pc en de warmte erin, zodat mijn MB gaat piepen, terwijl hij al een half jaar zo probleemloos draait........daar snap ik namelijk echt geen biet van......[/quote:9bb2ace5fa] kamer temp??
Link naar reactie
[quote:1c5495530b="Bartez"]zat ik ook aan te denken, maarja, die is zo heel het jaar wel hetzelfde, ik denk ik de winter zelfs nog warmer...... maaruh.....hoe warm mag een case temp en een cpu temp eigenlijk zijn?[/quote:1c5495530b] case van 30-35 is heel mooi denk ik , en cpu een XP schijnt wel tot 95 te kunnen en soms hoor je geweldige bijna crashes en temps van 112gr , blaren!!!! maar mooiste is als je idle rond 40 en stressed to zo'n 55-60. Dan heb je hem heel mooi op temp. P4 geven het eerder op bij zo'n 75 gr
Link naar reactie
ik heb nu MBM5 aan staan, en daar laat hij standaard 3 temperaturen zien.......ik heb mijn kast vol open staan, en hij geeft als volgt de temperaturen weer: sensor 1: 23 graden (denk Case Temp?) sensor 2: 48 graden (denk CPU Temp?) sensor 3: 25 graden (geen idee welke temp dit is?) maarja nu staan die kast dus VOL open........als hij dicht staat, vliegt het omhoog!
Link naar reactie
[quote:9b7b47b695="Bartez"]ik heb nu MBM5 aan staan, en daar laat hij standaard 3 temperaturen zien.......ik heb mijn kast vol open staan, en hij geeft als volgt de temperaturen weer: sensor 1: 23 graden (denk Case Temp?) sensor 2: 48 graden (denk CPU Temp?) sensor 3: 25 graden (geen idee welke temp dit is?) maarja nu staan die kast dus VOL open........als hij dicht staat, vliegt het omhoog![/quote:9b7b47b695] Meestal kun je het zien aan het verloop, als je even een programa aanzet dan vliegt temp cpu heel snel omhoog bij CPUCool kun je dat grafisch heeel mooi zien. De case blijft heel stabiel of wordt langzaam hoger als je de kast dicht gooit Geen idee waar derde voor is
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...