Ga naar inhoud

AMD1200 wordt 70 graden.


Aanbevolen berichten

Begin deze week had ik nog een AMD 700. Nadat m'n pa's pc kapot was gegaan kreeg ik zijn AMD 900.. Zelfde moederboard, zelfde koeler als de 700, werkte perfect. Nu heb ik een AMD 1200 MHz met dezelfde koeler en Moederboard, en in de BIOS geeft hij aan dat ie 70 graden wordt, en 't Moederboard 35 graden. Kan je de snelheid ook terugvoeren in je bios en zo ja hoe? Anders moet ik zeker een nieuwe koeler kopen of kan het gewoon niet werken en moet ik een nieuw moederboard kopen? Alvast bedankt, Mark
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Je casetemp is nogal hoog dus ik zou iig 2 casefannetjes plaatsen. Verder kun je ids gewoon een betere koeler kopen. Kijk eens naar een Spire die zijn ongeveer 15 euro en prima voor jouw CPU. De snelheid kan je wel underclocken (terugvoeren) in het BIOS door de FSB om laag te doen, maar dat zal qua temp niet veel helpen. Wel kun je even kijken of je de Vcore op 1.6 kunt zetten en of hij het dan nog doet dat scheelt namelijk wel een hoop qua temperatuur.
Link naar reactie
Okee, Vcore staat nu op 1.6 , en hij doet het nog. Kga nu ff spelletje spelen waar die normaal na 2 minuten op vast loopt met die 1200. En over die case fan, dat is een ventilatortje die je hele systeemkast koelt neem ik aan? Volgens mij zat er wel een extra bij deze kast. Bouw ik die vanmiddag ook wel ff in.
Link naar reactie
Case fan zit erin... Nu is die met een idle processor 66 graden. Maar als ik me processor 90% gebruik, stijgt die zo naar de 70. Mijn moederboard kan officieel maar maximaal een 1000 aan (Asus A7V) maar er zijn mensen die er een amd XP in hebben gekregen. dus opzich zou een 1200 toch geen probleem moeten zijn?
Link naar reactie
Ik advieseerde dat omdat hij alleen klaagde over de temp, over vastlopen had hij nix gezegd en als hij op 1.6 ook stabiel is scheelt dat natuurlijk een hoop graadjes. Ik zou BTW even je BIOS flashen dan haalt hij namelijk nieuwe ondersteuningen ed binnen, waardoor die processor misschien beter functoneert. En idd ik zou er maar een nieuwe koeler op zeteen.
Link naar reactie
Jongens, ik heb een nieuwe koeler opgezet, een SPIRE zoals je had gezegd. Nu komt ie niet meer boven de 59 graden uit. Loopt ook niet meer vast op spellen en hij doet het nu eigenlijk wel goed. 1 probleem alleen nog: als ik me computer opstart nadat ie een tijd uit heeft gestaan, dan krijg ik geen beeld en wil die ook nie opstarten. al druk ik dan op reset dan doet ie het wel... weten jullie misschien waar dat aan ligt? thanx, Mark
Link naar reactie
[quote:8c780cd0ea="SuperMark"]Jongens, ik heb een nieuwe koeler opgezet, een SPIRE zoals je had gezegd. Nu komt ie niet meer boven de 59 graden uit. Loopt ook niet meer vast op spellen en hij doet het nu eigenlijk wel goed. 1 probleem alleen nog: als ik me computer opstart nadat ie een tijd uit heeft gestaan, dan krijg ik geen beeld en wil die ook nie opstarten. al druk ik dan op reset dan doet ie het wel... weten jullie misschien waar dat aan ligt? thanx, Mark[/quote:8c780cd0ea] Das netjes onder de 59 graden. Zo heb je dus voor waarschijnlijk weinig geld een goede oplossing voor je probleem gevonden. Ik denk dat de veroorzaker van dat opstart probleem idd je voeding is die niet wil starten, dat komt vaker voor als de voeding eigenlijk iets te licht is voor het systeem.
Link naar reactie
[quote:5a2150ef7e="SuperMark"]dus een nieuwe voeding kopen? of gewoon zo laten? kan 't verder geen kwaad? en nog bedankt he allemaal! :D :wink: greetz, Mark[/quote:5a2150ef7e] Ik zou gewoon ook een nieuwe voeding kopen en eentje van rond de 400 watt Deze kan als het een beetje meezit enige systeem updates mee.
Link naar reactie
is die spire fan, ook lekker stil? ik heb er nu bijvoorbeeld 2 simpele inhangen, en die dingen maken een tering herrie......nu wil ik gaan kijken naar een paar nieuwe, die EN goed koelen EN zo min mogelijk herrie maken.....is er toevallig iemand die een goede koeler voor me weet? ik heb al wat kreten gehoord, maar weet het nog niet precies...... thanx
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...