Ga naar inhoud

PC Piept na rebooten.......wat kan dat zijn?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5d1776559a="Bartez"]is prima hoor, ik ben er wel achter gekomen dat toen ik de kast weer dicht deed, en ff liet draaien en daarna rebootte, hij wederom begon te piepen, ik denk dat het dus echt een warmte probleem is bij mij......[/quote:5d1776559a] Dat wordt dan toch een Alpha met een paar papsten of als je wilt doet een paar Delta's zoals BA (veeeeeeeell lawwaaaaaiiiiii, wat zeg je die fan maken zo'n lawaai)
Link naar reactie
goed, het zit er allemaal in......en wat denk je.....HEERLIJK stil, (op mijn videokaart fan na dan), maar.......na het rebooten......piep piep piep piep :evil: :evil: :evil: DAMM, wat ben ik nu pissed! ok, het is prettig om een stil systeem te hebben, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. ik krijg weer dezelfde error......is er iemand die mij kan vertellen welk error lampje op mijn moderboard het eerste lanpje is volgens het instructieboekje? daar staat doodleuk, ledje 1,2,3,4, maar waar zit 1? aan de kant van het moederboard, of juist aan de andere kant? dit is namelijk niet af te leiden adv het instructieboekje.... zie deze link voor wat ik bedoel......aanzicht is bovenaanzicht (van de leds): http://members.home.nl/joostverel/leds.jpg kan iemand mij helpen, want zo weet ik anmelijk nog niet zeker welke error melding ik krijg...... btw: ik heb een MSI k7T turbo RAID Ms-6330 trouwens.....hij ziet tevens 1 partitie van mijn harddisk niet meer......hoe zou dat kunnen komen?
Link naar reactie
Hij loopt niet van boven naar beneden zoals op het plaatje?? maar van links naar rechts denk ik dus links 1 en rechts 4 denk ik maar zeker weten niet. Anders gewoon beide mogelijkheden afgaan of zijn dat er heel veel? Heb al gelezen, toetsenbord al veranderd?? Ia wel lastig hoop voor je dat het niet je mobo is want dan heeft hij de geest gegeven mogelijk
Link naar reactie
nee, is of een memory error, of een keyboard error, maar heb gehoord dat ze beginnen te tellen vanaf het moderboard, dan zou het dus code 0010 zijn en dat betekend keyboard, maar wat voor keyboard ik er ook op zet, hij blijft piepen..........kan de keyboard controller kapot zijn? en zoja.....zijn die te vervangen, of moet er dan een compleet nieuw moderboard in.......is het te testen btw?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hoi, ik heb met MSI aan de telfoon gehangen en die zeiden mij het volgende: probeer FSB van 133 naar 139 te zetten......als het goed is doet hij het dan NIET meer. als je hem dan op 100 zet, zou hij niet meer moeten piepen en het dus gewoon GOED doen. (ff cmos resetten om hem weer op 133 te krijgen) mocht het inderdaad zo zijn dat hij het NIET doet op 139 en WEL op 100, dan zit er een CHIPSET BUG in de VIA CHIP en wordt deze kosteloos door msi vervangen, opsturen en garantie ivm met opsturen enzo, ligt aan je verkooppunt. ik heb dat bij mij geprobeerd, en inderdaad.....IK HEB EEN BUG! oftewel, over een paar weekjes als ik met vakantie ga, lever ik hem ff af bij msi (heb ik er mooi geen last van dat ik hem mis) btw....als je belt naar MSI, vraag dan naar ene IVO, die weet waar het om gaat. tevens heb ik een tijdelijke oplossing, althans dat werkt bij mij: zet je vio core van 3.3 naar 3.45 dan zou het tijdelijk opgelost moeten zijn. Suc6......heb je vragen, dan hoor ik het wel!
Link naar reactie
AH, dat zal ik binnenkort eens uitproberen (donderdag/vrijdag of anders volgende week :) ). Die garantie zal geen probleem zijn, ik heb op z'n minst 1 jaar garantie bij Memo Systems... Dus dan geef ik het mobo aan hun terug. Zit m'n moeder alleen wel even zonder pc :D thanks VIA :roll: ;)
Link naar reactie
gelukkig maar......het bedrijf waar ik hem gekocht had, is failliet.....oftewel, moet nu zelf voor de kosten van het verzenden opdraaien, want daarvan willen ze bij msi niks weten........1 ding weet ik zeker......voor mij NOOIT meer een MSI boardje......als er een nieuwe komt.....suc6!
Link naar reactie
Ik kreeg het volgende antwoord van MSI support in mijn mailbox... Dus dat wordt binnenkort naar de Memo (alleen weet ik niet hoe dat zit met de vakantie. Zou de reparatie dan langer duren? Want anders wacht ik liever nog even tot na de vakantie): [quote:87191311df]L.S., Dat is een bekend verschijnsel met bepaalde series Athlon 900 en Athlon 1000. Er is een oplossing voor dit probleem maar dan moet uw moederbord terug naar uw leverancier voor reparatie. Best Regards[/quote:87191311df] Beetje vage eerste zin. Er zal wel [b:87191311df]in combinatie[/b:87191311df] tussen [i:87191311df]verschijnsel[/i:87191311df] en [i:87191311df]met[/i:87191311df] moeten :D . Want zo lijkt het alsof de AMD de problemen geeft...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...