Ga naar inhoud

Geheugen vraag


Aanbevolen berichten

tja, geweldig je best op gedaan! :) eigenlijk wist ik het meeste al :oops: Dit is dan wat ik niet snap--> jullie hadden het er namelijk over dat je eigenlijk niet veel winst heb met pc2700(333MHz) geheugen met de AXP! omdat de FSB van de AXP maar 266MHz is. Dit zei BA... en daarna zei hij dat als de FSB van de AXP 333MHz was geweest het wel veel uitgemaakt had! Toen zei jij dat je met OC'en een FSB van 333MHz kan maken...wat natuurlijk ook kan! Maar een overclockde FSB kan je dan toch niet vergelijken met de standaart FSB van de processor! :-?
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Hoezo niet? Of hij door AM in de fabriek op 166 is gezet of dat ik hem op 166 zet maakt voor de snelheid van de bus echt niks uit hoor. Daarom snapt BA ook niet (ik ook niet) waarom ze de T-bred/Barton niet gewoon op 166 Mhz FSB laten uitkomen het is namelijke en kleine moeite op de MP lager te zetten en de FSB hoger en die procs kunnen dat met gemak aan en ook de chipsets en het geheugen zijn er al voor.
Link naar reactie
Ehmm.. ik neem aan dat dat een BIOS instelling is? Misschien moet ik even de situatie toelichten: Ik heb hier een reepje 256Mb PC2100 DDR geheugen CAS 2.5 liggen. Ik heb nu een PC in bestelling, eveneens met 256Mb PC2100 DDR geheugen, maar ik weet (nog) niet of dat CAS 2 of 2.5 is (zal het bij de leverancier eens navragen). Als het CAS 2 is en ik wil dit reepje met CAS 2.5 er bij prikken, geeft dat dan problemen? Of gaat dat andere reepje dan ook als CAS 2.5 (dus langzamer) werken en maakt het voor de rest niets uit? Ik vergelijk het maar even met de backwards comptabiliteit van HDD's, waarbij de langzaamste de snelheid bepaalt, maar misschien gaat die vergelijking niet op. Wim.
Link naar reactie
[quote:7d437bf81e="WeBe"]Ehmm.. ik neem aan dat dat een BIOS instelling is? Misschien moet ik even de situatie toelichten: Ik heb hier een reepje 256Mb PC2100 DDR geheugen CAS 2.5 liggen. Ik heb nu een PC in bestelling, eveneens met 256Mb PC2100 DDR geheugen, maar ik weet (nog) niet of dat CAS 2 of 2.5 is (zal het bij de leverancier eens navragen). Als het CAS 2 is en ik wil dit reepje met CAS 2.5 er bij prikken, geeft dat dan problemen? Of gaat dat andere reepje dan ook als CAS 2.5 (dus langzamer) werken en maakt het voor de rest niets uit? Ik vergelijk het maar even met de backwards comptabiliteit van HDD's, waarbij de langzaamste de snelheid bepaalt, maar misschien gaat die vergelijking niet op. Wim.[/quote:7d437bf81e] Ja geldt ook voor mem draaien allebei op CAS 2.5
Link naar reactie
[quote:cfbf4dc1b4="WeBe"]Ehmm.. ik neem aan dat dat een BIOS instelling is? Misschien moet ik even de situatie toelichten: Ik heb hier een reepje 256Mb PC2100 DDR geheugen CAS 2.5 liggen. Ik heb nu een PC in bestelling, eveneens met 256Mb PC2100 DDR geheugen, maar ik weet (nog) niet of dat CAS 2 of 2.5 is (zal het bij de leverancier eens navragen). Als het CAS 2 is en ik wil dit reepje met CAS 2.5 er bij prikken, geeft dat dan problemen? Of gaat dat andere reepje dan ook als CAS 2.5 (dus langzamer) werken en maakt het voor de rest niets uit? Ik vergelijk het maar even met de backwards comptabiliteit van HDD's, waarbij de langzaamste de snelheid bepaalt, maar misschien gaat die vergelijking niet op. Wim.[/quote:cfbf4dc1b4] Ik weet haast wel zeker dat het geheugen wat jij besteld hebt een CL van 2.5 heeft! Je had al een stick van 256MB DDR CAS2.5 en nu komt er dus nog 1stick van 256MB DDR CAS2.5 bij--> dus 2x256mb ddr op CL2.5... geeft geen problemen dus! Ik weet niet van welk merk ze zijn, maar als ze op CAS2 kunnen draaien moet je dat zeker doen, het geeft namelijk veel winst. Maar als de ene stick niet mee kan komen op CAS2 en de andere stick wel, heeft dit geen zin. Want als er 1 stick draait op CAS2 en 1 stick op CAS2.5 blijft het totale geheugen op een CL van 2.5! Ze moeten dus allebei op CAS2 kunnen draaien!
Link naar reactie
Je kan ook niet de ene op CAS 2 laten draaien en de ander niet. Je stelt het in het BIOS namelijk gelijk voor alle chips in en als 1 van de 2 reepies het niet trekt dan crashed de zooi gewoon. En het hoeft absoluut geen CAS 2,5 te zijn wat je hebt besteld, want veel PC2100 (merk) zijn standaart al CAS 2, alleen bij het nieuwere PC2700 zijn de CAS 2 reepies moeilijker te krijgen en heb je ook als je er niet op let in 99% van de gevallen CAS 2,5.
Link naar reactie
Niet als je je PC bouwt bij een goede computerzaak. Tenminste ik ging er van uit dat het om een zelf samengesteld systeem ging? Bij standaart PC's is het namelijk wel bijna altijd CAS2,5. Maar als jij hem zelf samensteld en merk geheugen hebt genomen is de kans groot dat je gewoon CAS2 hebt.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels van mijn leverancier,[url=http://shop.wintelco.nl/shop/index.html]Wintelco[/url] in Harderwijk, vernomen dat in mijn nieuwe PC ook CAS 2.5 geheugen zit. Beide reepjes zijn dus gelijk, dat moet dus geen probleem zijn. Als je trouwens een leverancier zoekt met scherpe prijzen en een goede service, dan moet je zeker daar eens kijken. Tot nu toe kan ik alleen maar beamen dat de gemiddelde (ruime) 9 op tweakers.net terecht is. Wim.
Link naar reactie
Het reepje dat ik nu heb liggen komt bij CompTech World vandaan en was aangeduid als PC2100 major geheugen. Het blijkt Corsair te zijn (of ze hadden toen niets anders en hebben dit maar opgestuurd). Het geheugen dat ik bij mijn nieuwe PC heb besteld wordt bij Wintelco aangeduid als OEM geheugen. Geen idee van merk dus, maar dat zie ik wel (tja, mijn portemonnaie speelt ook een woordje mee :-? ). Wim.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...