Ga naar inhoud

Pentium4 of AMD??


Aanbevolen berichten

Eindelijk genoeg $$ tot m`n beschikking voor een leuke samenstelling van een computer.:) In eerste instantie had ik een Pentium 4 2.0 gigh op het oog met een Asus P4B266 mobi. Nu hoor ik alleen steeds vaker verhalen dat een AMD veel beter is qua prestaties is in vergelijking met de Pentium 4. Wat vinden jullie hiervan en wat voor een mobi raden jullie aan bij een evt AMD?? Ik wil een 'kei':) stabiele en snelle computer die geen enkel probleem heeft met het uitvoeren van meerdere toepassingen tegelijk en het afspelen van films. Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:bedfaf486c="BA"]Thoroughbred zou ik niet op wachten, dat wordt wel juli voor die beschikbaar wordt. Ik zou daarvoor in de plaats een XP 2000+ of XP 2100+ doen.[/quote:bedfaf486c] Die wordt hier alleen niet zo goed afgeschilderd als de pentium: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020506/index.html Toch bedankt The Bassment
Link naar reactie
Natuurlijk moeten alle onderdelen in je systeem in evenwicht zijn. Dus geen 2,53GHz processor met een crappy videokaart. Als je het je kunt/wilt veroorloven om een P4 2,26GHz of hoger te nemen moet je dat doen, als P4 2,2GHz of lager het maximum binnen je budget is kun je voor minder geld een even snelle/stabiele AthlonXP kopen. Denk er aan dat bij een snellere processor ook andere snellere onderdelen horen, als je het systeem ten minste in balans wilt hebben. Het prijsverschil tussen een P4 2,4 en een 2,53 is dus niet alleen het prijsverschil tussen beide processoren, maar ook de hogere prijs van een snellere videokaart, betere harde schijf, beter geheugen, enz.
Link naar reactie
[quote:18f57ac169="bassment2001"][quote:18f57ac169="BA"]Thoroughbred zou ik niet op wachten, dat wordt wel juli voor die beschikbaar wordt. Ik zou daarvoor in de plaats een XP 2000+ of XP 2100+ doen.[/quote:18f57ac169] Die wordt hier alleen niet zo goed afgeschilderd als de pentium: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020506/index.html Toch bedankt The Bassment[/quote:18f57ac169] THG is geen betrouwbare bron. Een site die je niet kunt vertrouwen de juiste auteurs credit te geven voor een artikel kun je ook niet vertouwen de juiste conclusies te trekken. THG is uitsluitend geïnteresseerd in hits. De T-breds die het eerst beschikbaar kwamen zijn voor laptops, dus geoptimaliseerd voor een laag stroomverbruik. Dat gaat ten koste van een hoge kloksnelheid. De eerste Palomino's konden niet verder worden geklokt dan 1300MHz (HardOCP), terwijl de exemplaren bedoeld voor de desktop korte tijd later zomaar 1700MHz aan bleken te kunnen.
Link naar reactie
[quote:3c32fa9432="egslim"]Natuurlijk moeten alle onderdelen in je systeem in evenwicht zijn. Dus geen 2,53GHz processor met een crappy videokaart. Als je het je kunt/wilt veroorloven om een P4 2,26GHz of hoger te nemen moet je dat doen, als P4 2,2GHz of lager het maximum binnen je budget is kun je voor minder geld een even snelle/stabiele AthlonXP kopen. Denk er aan dat bij een snellere processor ook andere snellere onderdelen horen, als je het systeem ten minste in balans wilt hebben. Het prijsverschil tussen een P4 2,4 en een 2,53 is dus niet alleen het prijsverschil tussen beide processoren, maar ook de hogere prijs van een snellere videokaart, betere harde schijf, beter geheugen, enz.[/quote:3c32fa9432] Het is de bedoeling dat ik er 2keer een hd van 5400 toeren inzet (12 en 40 gig) die heb ik namelijk al. Net als een Geforce 4 MX 440 64 mb. Verder wil ik (graag/uiteraard ddr-geheugen):)
Link naar reactie
Ik den dat je beter een andere GF4 in kunt zetten, die MX versies scoren zelfs lager dan de gf3 ti 200 (die ik erin heb). Mocht je tenminste boven de 10000 marks in 3dmark 200 SE wilt scoren. kijk maar in de vergelijk sectie. Kost wel wat meer, maar ik heb er spijt van het niet gedaan te hebben. :cry:
Link naar reactie
[quote:d3c2d804b5="BA"]Idd, dan kan je beter ipv een P4 2.5 GHz een P4 met 2 GHz of XP 2000+ kopen en een GF4 Ti :)[/quote:d3c2d804b5] Ja oké das logisch. Maar hoe bepaal je de keuze tussen een P4 2.0 GHz of een XP 2000+ (behalve dat de laatste in de regel goedkoper is:))
Link naar reactie
Snuffel 's rond in andere topics in dit forum of zoek naar vergelijkingstests in hardware reviews. pover het algemeen presteert een standaard AMD 1800XP al sneller dan de P4 2.0 gig. laat staan de 2000+ (hebbik selluf) Goedkoop en snel. dan hou je ook nog eens geld over voor ge gf4 ti. :D
Link naar reactie
Inderdaad. De XP zal meestal sneller zijn dan de P4, en omdat de prijs ook lager is lijkt de keus me niet moeilijk. Ik heb al meer problemen met Intel systemen meegemaakt dan met AMD's. Dus daar hoef je het ook niet om te laten. Ik zeg niet dat Intel slechter is, maar ze zijn gewoon niet beter.
Link naar reactie
Oké, bedankt allemaal! Ikke ben dr wel uit. Wordt dus AMD Athlon XP 2100+ (1.73Ghz) :lol: Hebben jullie alleen nog een goed advies voor een snel en betrouwebaar moederbord? Ikke ben aan `t twijfelen (terrecht?) tussen Abit KR7A Raid / MSI KT3 Ultra ARU / ASUS A7V333 Raid Iemand suggesties?????
Link naar reactie
[quote:33729ca230="Harvey"]Da's nie helemaal waar! In het comp. totaal nr. 6 juni staat dat MSI een snelle en een stabiele mobo is. Dus ik ben niet eigenwijs en heb het aangeschaft en het bevalt me prima. Dus ik beveelt het aan. Mvrgr Harvey[/quote:33729ca230] Idd dat mag dan wel in de C!T staan, maar er zijn de laatste tijd alleen maar klachten over MSI :( En ook de leveranciers hebben veel te veel RMA's van die borden. Tuurlijk zijn ze niet allemaal brak, maar er zitten gewoon teveel rotte xmplarentussen om het zo maar ff te zeggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...