Ga naar inhoud

Papst 6x6x2.5 ventillator


Aanbevolen berichten

:P Forum, een tijdje geleden stond in ComputerTotaal, april 2002, een test over processorkoelers. Een van de koelers (Cooler Master EP5-6151-P) had een Papst-ventilator, maar waar ik ook zoek ik kom erniet achter welke type "fan" dit is. Ik ben nieuwsgierig naar dit type en de specificaties van deze ventilator. Onlangs een "stille" Delta (AFB-60MP) gemonteerd, maar ben benieuwd of het nog stiller kan! Groeten, O
Link naar reactie
[quote:73a21de8d7="anthony2u"]kan altijd stiller, maar de temperatuur zal wel wat omhoog schieten :( Ik weet niet of dat wat uitmaakt?[/quote:73a21de8d7] Stiller dan papst kan bijna niet, zitten met zelfde luchtverplaatsing meestal nog net iets lager. Misschien handig om ipv 60mm een verloopstuk erop te zetten naar een 80 mm dan kun je een 8412NGL nemen die slecht 12dB "herrie" maakt.
Link naar reactie
[quote:ecee4d404a="anthony2u"]heb je misschien een linkie waar je die kan kopen? het liefst met een plaatje erbij ;)[/quote:ecee4d404a] http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=4 zijn ook eenvoudiger van plastic maar dan moet ik nog even weer zoeken Deze zijn keurig staan iets verderop op deze page
Link naar reactie
[quote:4a27e54dd8="anthony2u"]ik denk(hoop) dat het wel wat graden scheelt, vooral als ik een 92bij92mm fan erop zet :D ik heb nu een CPU temp van 51C idle :( Met 2 case-fans nog wel![/quote:4a27e54dd8] De volgende stap wordt dan een swiftec of Alpha erop dan kun je nog verder oc' en
Link naar reactie
[quote:baa0c7568b="boss63"][quote:baa0c7568b="anthony2u"]kan altijd stiller, maar de temperatuur zal wel wat omhoog schieten :( Ik weet niet of dat wat uitmaakt?[/quote:baa0c7568b] Stiller dan papst kan bijna niet, zitten met zelfde luchtverplaatsing meestal nog net iets lager. Misschien handig om ipv 60mm een verloopstuk erop te zetten naar een 80 mm dan kun je een 8412NGL nemen die slecht 12dB "herrie" maakt.[/quote:baa0c7568b] Heb nog even nagekeken de stilste 60mm maakt 16 dB en 21m3/uur als je de stilste 80mm neemt die is 12dB en lucht ook nog eens 31m3/u dat is 4dB minder geluid en 50% meer prestatie. Voor een zelfde presatie van 31m3 maakt een papst 60mm (612NGM) wel 28dB. :( Maar nog altijd heel stil in vergelijking met andere fan's :lol:
Link naar reactie
[quote:a998be3f1f="anthony2u"]ik denk(hoop) dat het wel wat graden scheelt, vooral als ik een 92bij92mm fan erop zet :D ik heb nu een CPU temp van 51C idle :( Met 2 case-fans nog wel![/quote:a998be3f1f] Doe je al aan kleurtjes in je kast? dan is deze misschien nog leuk: Ice Hole fan-adapter van 60 mm. naar 80 mm. De Ice Hole is een 60 mm. naar 80 mm. fan-adapter met een unieke ingebouwde LED-verlichting en ingeintegreerde fan-controller. De LED-verlichting heeft dipswitches waarmee verschillende kleurselecties te maken ... :lol:
Link naar reactie
[quote:4f82d7d4d7="boss63"][quote:4f82d7d4d7="anthony2u"]ik wou zowieso een delta fan op mijn CPU-cooler hebben... maar nu kan ipv een 60bij60mm een 80bij80mm fan erop gooien :)[/quote:4f82d7d4d7] of 92x92 dan haal je BA nog bij qua temp[/quote:4f82d7d4d7] Denk ut niet, een goede heatsink is minstens zo belangrijk :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...