Ga naar inhoud

AMD Proccesor prijzen omlaag :) Een teken van de T-bred?


Aanbevolen berichten

De proccesor prijzen zijn weer flink gedaald: AMD Athlon XP Processor Price 2100+ $224 2000+ $193 1900+ $172 1800+ $160 1700+ $140 1600+ $130 AMD Athlon MP Processor 2000+ $224 1900+ $214 1800+ $192 1600+ $154 Mobile AMD Athlon XP Processor 1700+ $235 1600+ $192 1500+ $175 1400+ $150 Mobile AMD Athlon 4 Processor 1600+ $192 1500+ $175 1.2GHz $150 1.1GHz $125 1GHz $125 Mobile AMD Duron Processor 1.2GHz $120 1.1GHz $89 1GHz $69 AMD Duron Processor for Desktop 1.3.GHz $72 1.2GHz $68 http://www.tweakers.net/nieuws/21984 Nu zien de prijzen er toch wel gunstig uit voor als de eerste T-bred op 10 juni zijn intrede doet :) Maar helpt AMD zichzelf niet ten onder met zulke lage prijzen? Jullie mening graag.
Link naar reactie
Nee dat denk ik niet AMD is nu gewoon bezig om de 'CPU-lijn' op te schuiven de T-bred neemt de plek in van de XP als topmodel en de XP wordt de budget CPU en de overige cpu's duron /t-bird zullen niet meer gebakken worden dus gooien ze die nu in de uitverkoop. En aangezien Intel op 10 juni OOK de CPU prijzen gaat verlagen is dit een logische stap. Over het tengronde richten nee dat denk ik niet de focus van AMD zal toch gaan liggen op de T-bred en die zal een aardig aantal euros gaan kosten (nogsteeds minder als de topmodellen van Intel denk ik) en kunnen concureren met de topmodellen van Intel. AMD zal mijns inziens alleen wat agressiever moeten adverteren enzo om de gewone burger te laten zien dat Intel niet de enige is die goede processoren kan bakken. Wij weten het al nu de massa nog.
Link naar reactie
Idd. Toch is AMD tegenwoordig veel bekender dan een paar jaar terug. Toen ik mijn pc kocht (3 jaar geleden ondertussen :eek: ) hadden ze bij Memo Systems niet 1 AMD proc te koop. Dat is ondertussen wel anders. En ook de systemen die je bij de elektro-zaken kunt kopen zijn regelmatig van AMD procs voorzien. Dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. Maar er zijn nog wel een hoop vooroordelen (stabiliteit, warmte bijvoorbeeld) tov AMD. De prijs is voor de consument wel een groot voordeel! Maar een hoop mensen zijn heel conservatief denk ik, en die kiezen hoe dan ook voor Intel (= bekend en dus goed redeneren ze volgens mij). BTW die prijzen zijn geen consumentenprijzen maar dealer (of groothandel?) prijzen per 1000 stuks dacht ik.
Link naar reactie
[quote:27ef64b3cf="Eddey"]Idd. Toch is AMD tegenwoordig veel bekender dan een paar jaar terug. Toen ik mijn pc kocht (3 jaar geleden ondertussen :eek: ) hadden ze bij Memo Systems niet 1 AMD proc te koop. Dat is ondertussen wel anders. [/quote:27ef64b3cf] Klopt als een bus de merknaam AMD is veel vaker te zien in de media en in de winkels :D [quote:27ef64b3cf="Eddey"] En ook de systemen die je bij de elektro-zaken kunt kopen zijn regelmatig van AMD procs voorzien. Dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. Maar er zijn nog wel een hoop vooroordelen (stabiliteit, warmte bijvoorbeeld) tov AMD. De prijs is voor de consument wel een groot voordeel! Maar een hoop mensen zijn heel conservatief denk ik, en die kiezen hoe dan ook voor Intel (= bekend en dus goed redeneren ze volgens mij). [/quote:27ef64b3cf] Ben het er helemaal mee eens daarom wordt het tijd dat de mensen worden wakker geschud en ook de verkopers mogen wel eens ophouden met het verspreiden van de vooroordelen ten aanzien van de AMD processoren ze verkopen ze dan wel maar ik ze proberen toch vaak de mensen naar een intel processor om te lullen ik ben er getuigen van geweest. Gelukkig hield de klant zijn poot stijf en bleef hij bij zijn keuze voor een AMD :D (ik haat dit soort verkopers kom ze helaas maar al te vaak tegen vb ik wil de nieuwe gigabyte plank kopen hebben ze niet meer maar nog wel een even zo goede msi plank waarom ik nu toch perse die gigabyte plank wilde hebben want die MSI boarden zijn net zo goed. Ja doei ik ben geen domme eikel als ik een msi plank wil vraag ik er wel om ben gewoon zonder wat te zeggen weggelopen uit de zaak :D ) [quote:27ef64b3cf="Eddey"] BTW die prijzen zijn geen consumentenprijzen maar dealer (of groothandel?) prijzen per 1000 stuks dacht ik.[/quote:27ef64b3cf] Dat weet ik zo net nog niet
Link naar reactie
[quote:6322732a21="Ghorghor"][quote:6322732a21="Eddey"] BTW die prijzen zijn geen consumentenprijzen maar dealer (of groothandel?) prijzen per 1000 stuks dacht ik.[/quote:6322732a21] Dat weet ik zo net nog niet[/quote:6322732a21] Volgens mij wel hoor. Kijk maar naar deze reactie: [quote:6322732a21]Het is wel leuk om erbij te zetten dat dit de prijs per 1000 stuks is [/quote:6322732a21] En volgens mij zijn de prijzen ook ex BTW... En over die verkopers: het kan ook best zijn dat er een grotere winstmarge zit op een systeem met Intel proc dan met AMD proc...??? Dan is het op zich vrij logisch dat ze Intel extra aanprijzen.
Link naar reactie
[quote:f35abb1abc="Eddey"]Idd. Toch is AMD tegenwoordig veel bekender dan een paar jaar terug. Toen ik mijn pc kocht (3 jaar geleden ondertussen :eek: ) hadden ze bij Memo Systems niet 1 AMD proc te koop. Dat is ondertussen wel anders. En ook de systemen die je bij de elektro-zaken kunt kopen zijn regelmatig van AMD procs voorzien. Dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. Maar er zijn nog wel een hoop vooroordelen (stabiliteit, warmte bijvoorbeeld) tov AMD. De prijs is voor de consument wel een groot voordeel! Maar een hoop mensen zijn heel conservatief denk ik, en die kiezen hoe dan ook voor Intel (= bekend en dus goed redeneren ze volgens mij). BTW die prijzen zijn geen consumentenprijzen maar dealer (of groothandel?) prijzen per 1000 stuks dacht ik.[/quote:f35abb1abc] Het eerste pc-tje dat ik tot mijn beschikking had was een 386, gekocht door mijn vader voor schoolwerk. Dit was ongeveer 10 jaar geleden. De leverancier was Vobis, en je raadt het al: de processor was van AMD. :D Die processor draait nog steeds, de controller van de harde schijf heeft het echter begeven. :(
Link naar reactie
[quote:5b3350422d="Eddey"] En ook de systemen die je bij de elektro-zaken kunt kopen zijn regelmatig van AMD procs voorzien. [/quote:5b3350422d] Ook de voordelige supermarkt PC's zijn dit jaar voor het eerst in grote getalen uitgerust met AMD processoren. Zo hadden de Lidel en de Albert Heijn dit jaar al voordelige 2000+ systeempjes (alleen wel op een nforce mobo :( ). AMD begint dus wel een steeds groter marktaandeel te krijgen. Nou nog hopen dat de Sledgehammer de server-wereld kan veroveren, want door is AMD nog niet echt in thuis :(
Link naar reactie
AMD zal veel liever server CPU's verkopen dan voor consumenten, want op die server chips zitten veel hogere winstmarges. Aangezien de server/workstation markt erg conservatief is - zelfs Intel is in hun ogen nog slechts een rookie - zal AMD gewoon geen andere keus hebben dan zich te blijven richten op de consument. Er zijn ook veel mensen die de naam Intel zelfs nog niet kennen, en nog heel wat die de naam wel kennen maar er geen kwaliteitslabel aan hangen. Ik ben wel benieuwd hoe mensen zullen reageren als 64 bits CPU's straks te koop zijn: "Ja meneer, we hebben natuurlijk nog wel Intel processoren te koop, maar die zijn maar 32 bits. Voor 64 bits processoren moet u in deze hoek zijn, bij de AMD systemen." :)
Link naar reactie
Van Prescott worden hele grote dingen verwacht. Ik kan me echter niet herinneren dat een nieuwe versie van een bestaande core echt veel vernieuwingen meekreeg. Er kunnen instructies worden toegevoegd, SIMD of voor hyperthreading en de L2 cache kan worden verbetert. In het geval van de P4 kan ik me ook voorstellen dat extra delen van de core gedoublepumped gaan worden. In de originele K6 en in de P5 MMX was de L1 cache ook vergroot. Maar andere verbeteringen aan de core die worden voorgesteld, meer pipelines, verbeterde pipelines, nieuwe FSB/ingebouwde geheugencontroller zouden een precedent scheppen. Dat verwacht ik dus niet. Voor 64 bits zouden de decoders moeten worden verbouwd, dat is historisch gezien niet erg waarschijnlijk. Als Intel echt bang is voor Hammer zullen ze eerder met een compleet nieuwe core komen.
Link naar reactie
[quote:902cde7e40="Marcel de Reus"]De proccesor prijzen zijn weer flink gedaald: AMD Athlon XP Processor Price 2100+ $224 2000+ $193 1900+ $172 1800+ $160 1700+ $140 1600+ $130 AMD Athlon MP Processor 2000+ $224 1900+ $214 1800+ $192 1600+ $154 Mobile AMD Athlon XP Processor 1700+ $235 1600+ $192 1500+ $175 1400+ $150 Mobile AMD Athlon 4 Processor 1600+ $192 1500+ $175 1.2GHz $150 1.1GHz $125 1GHz $125 Mobile AMD Duron Processor 1.2GHz $120 1.1GHz $89 1GHz $69 AMD Duron Processor for Desktop 1.3.GHz $72 1.2GHz $68 http://www.tweakers.net/nieuws/21984 Nu zien de prijzen er toch wel gunstig uit voor als de eerste T-bred op 10 juni zijn intrede doet :) Maar helpt AMD zichzelf niet ten onder met zulke lage prijzen? Jullie mening graag.[/quote:902cde7e40] Dit is vreemd want de 1800+ krijg je al voor 141euro in duitsland http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index-ie.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...