Ga naar inhoud

Nieuwe AMD Processor


Aanbevolen berichten

Mja, dat ligt er een beetje aan wat Intel doen gaat, het is natuurlijk niet zo moeilijk voor hun om een 2.6 of 2.66 GHz P4 op de markt te zetten. Verder denk ik niet dat de XP 2200+ een P4 2.53 GHz bijhouden kan, misschien in sommige gevallen. Maar aangezien die CPU ook 2x zo duur is hoeft dat ook eigenlijk niet :)
Link naar reactie
Vergeet niet dat veel grote OEM's nog steeds bij intel blijven, en bedrijven vaak bij die OEM's kopen. Het kan bedrijven vaak ook niet schelen of een systeem 100 euro goedkoper is door een ander merk CPU :) Bovendien telt AMD in de serverwereld nog niet echt mee, terwijl Intel daar met hun Xeon lijn goede zaken doet.
Link naar reactie
Winnen of verliezen kun je niet zeggen... Inderdaad is er in de serverwereld bijna geen AMD te bekennen, en veel bedrijven geven subsidie op een PC met Intel, AMD is meer op de consument gericht en heeft daar ook prijzen naar... Tevens is er nog geen Quad processor systeem met AMD, en wel met Intel. Welke je moet kopen hangt van jezelf af, kies maar, gooi je geld weg of niet, da's jouw keuze?
Link naar reactie
Intel maakt gewoon misbruik van haar naam, net als vele andere (asus, micro$choft ed). Het zijn natuurlijk zeer goede proseccoren maar maak de kat maar wijs dat een P4 2.53, 999 euro kost om te maken (Informatique) :evil: Of een beter voorbeeld waarom kost een P4 1.7, 200 euro en een 1700+ maar 125? Het is puur extra winst wat Intel maakt en bovendien is die 1700+ nog sneller ook, omdat die P4 een Wiliamette is. Bovendien nog een irri eigenshap van Intel is de socket veranderingen, terwijl AMD elke K? serie op één socket houdt (das ongeveer 3 jaar) is de nog redelijk nieuwe P4 alweer van socket geswitch. Als je een Intel systeem koopt hoef je er niet vanuit te gaan dat je je proc ooit nog door een betere kunt vervangen, want ze wisselen om de haverklap van socket :( Ik vind dat AMD wint, omdat ze ondanks de machtpositie van Intel toch een steeds groter marktaandeel krijgen en op ten duur gaan ze Intel ten onder helpen als deze niet met de prijzen zakken :)
Link naar reactie
[quote:e0dd2b3bbb="Marcel de Reus"]Intel maakt gewoon misbruik van haar naam, net als vele andere (asus, micro$choft ed). Het zijn natuurlijk zeer goede proseccoren maar maak de kat maar wijs dat een P4 2.53, 999 euro kost om te maken (Informatique) :evil: Of een beter voorbeeld waarom kost een P4 1.7, 200 euro en een 1700+ maar 125? Het is puur extra winst wat Intel maakt en bovendien is die 1700+ nog sneller ook, omdat die P4 een Wiliamette is. Bovendien nog een irri eigenshap van Intel is de socket veranderingen, terwijl AMD elke K? serie op één socket houdt (das ongeveer 3 jaar) is de nog redelijk nieuwe P4 alweer van socket geswitch. Als je een Intel systeem koopt hoef je er niet vanuit te gaan dat je je proc ooit nog door een betere kunt vervangen, want ze wisselen om de haverklap van socket :( Ik vind dat AMD wint, omdat ze ondanks de machtpositie van Intel toch een steeds groter marktaandeel krijgen en op ten duur gaan ze Intel ten onder helpen als deze niet met de prijzen zakken :)[/quote:e0dd2b3bbb] Dat mag je hopen, als AMD zichzelf niet ten onder helpt. De winstmarges die ze op een CPU maken stelt bijna niks voor, zoveel verdient AMD er dus niet aan, terwijl Intel nog steeds lekker in de centen zit. Verder is AMD met Slot1 begonnen bij de K7, die worden niet meer leverbaar. Toen de Thunderbird op socket A, en dan nu de XP op socket A. Dat de socket hetzelfde is betekend nog niet dat je alle XP's zomaar in elke chipset steken kan, de KT133 kan hem bijvoorbeeld niet hebben. Dus dat gaat ook voor AMD niet helemaal op. Dat je voor de P4 een ander mobo nodig hebt is logisch, wou je soms een I815 turbochargen naar 400 of 533 MHz? :D Trouwens, wie wil er nu een ultrasnelle CPU met een oud mobo?
Link naar reactie
Tsja, ik doe het ieg niet. Je komt dan ook weer met traag mem te zitten enzo. Ik had hiervoor een KT7A, die heeft het een jaar gedaan, maar ik vind het een beet onzin om er een XP 1800+ in te zetten, met SDRAM. Er komt ook nog eens bij trouwens dat je je spullen makkelijker verkopen kan als hele set :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...