Ga naar inhoud

Kan bios niet wijzigen


Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion P 2.0 GHz met een MSI 6318 OEM mobo. Nu wilde ik maar eens proberen de prestaties iets op te schroeven na het lezen van BA's OC guide dacht ik dat moet ik ook kunnen. Maar ik kan mijn BIOS wel in maar niet bij de CPU en FSB gegevens komen die hebben een andere kleur en kan ik niet selecteren. Wat te doen???
Link naar reactie
Dat is idd vaak de ellende met die 'merk' pc's. Als je er achter kunt komen of MSI misschien biosssen heeft voor exact het zelfde type mobo, dan zou je die bios kunnen gebruiken. Probleem is alleen, als die bios net niet goed is, of het board is net iets anders, dan kan je dus de hele boel slopen.
Link naar reactie
[quote:226424af4c] Op 11-05-2002 12:55 schreef BA: Dat is idd vaak de ellende met die 'merk' pc's. Als je er achter kunt komen of MSI misschien biosssen heeft voor exact het zelfde type mobo, dan zou je die bios kunnen gebruiken. Probleem is alleen, als die bios net niet goed is, of het board is net iets anders, dan kan je dus de hele boel slopen. [/quote:226424af4c] Nee had al op site MSI gekeken en op forum stond al zo'n vraag met de mededeling, kijk maar bij de producent. Die heeft dus niets. Valt er dan niks te OC'en??
Link naar reactie
[quote:3a15510565] Op 11-05-2002 13:14 schreef boss63: [quote:3a15510565] Op 11-05-2002 12:55 schreef BA: Dat is idd vaak de ellende met die 'merk' pc's. Als je er achter kunt komen of MSI misschien biosssen heeft voor exact het zelfde type mobo, dan zou je die bios kunnen gebruiken. Probleem is alleen, als die bios net niet goed is, of het board is net iets anders, dan kan je dus de hele boel slopen. [/quote:3a15510565] Nee had al op site MSI gekeken en op forum stond al zo'n vraag met de mededeling, kijk maar bij de producent. Die heeft dus niets. Valt er dan niks te OC'en?? [/quote:3a15510565] Je laatste kans is dan een proggy als SoftFSN, CPUFSB of CPUCool, daarmee kan je vanuit windows je FSB veranderen. Nadeel alleen is (of voordeel in sommige gevallen) dat hij de snelheid niet vasthoud als je reboot. Misschien dat je zo'n programma wel de FSB kan laten instellen bij startup, maar dat weet ik zo niet, omdat ik ze verder zelf niet gebruik. Als je zo'n programma gebruikt moet je de naam van het mobo weten (weet je al) of als je die niet selecteren kan, de PLL :smile:
Link naar reactie
[quote:e0ad69baaf] Je laatste kans is dan een proggy als SoftFSN, CPUFSB of CPUCool, daarmee kan je vanuit windows je FSB veranderen. Nadeel alleen is (of voordeel in sommige gevallen) dat hij de snelheid niet vasthoud als je reboot. Misschien dat je zo'n programma wel de FSB kan laten instellen bij startup, maar dat weet ik zo niet, omdat ik ze verder zelf niet gebruik. Als je zo'n programma gebruikt moet je de naam van het mobo weten (weet je al) of als je die niet selecteren kan, de PLL :smile: [/quote:e0ad69baaf] PLL ??? wat is dat
Link naar reactie
[quote:99247e7abe] Als je zo'n programma gebruikt moet je de naam van het mobo weten (weet je al) Was vannacht al laat dus foute nummer opgeschreven, is type MS-6513:-) of als je die niet selecteren kan, de PLL :smile: [/quote:99247e7abe] deze staat dus niet in de lijst van CPU COOL dat ik heb, wat dan te doen?
Link naar reactie
[quote:e15ea5160a] Dan moet je kijken of je achter het PLL type komen kan, met google, of de kast open schroeven. Vaak zit de PLL chip sergens tussen de socket en de geheugenmodules in, met fabrikant ICS of Cyprus oid. [/quote:e15ea5160a] ICS dus, gelukt om te vinden, daarna toch met CPUCOOL gelukt om instellingen te wijzigen, was zelfs voor een leek als ik goed te doen. Draait nu keurig stabiel op 2160 ipv 1990 toch ruim 8% winst. Bedankt voor alle uitleg.
Link naar reactie
[quote:bbd71fcacb] Op 12-05-2002 2:51 schreef BA: Mooi dat jij het hetwel kan, vaak is dit de laatste mogelijkheid, en liukt het niet :smile: [/quote:bbd71fcacb] Nog laat aan het werk zo :smile: Net ng even een andere kast erom gezet, want dzo'n klein minitorentje is niks, nu lekker een big tower Volgende stap wordt miasschien wel de V aanpassen, maar eerst alles weer helemaal draaiend hebben.
Link naar reactie
Ik heb de Bios van die Aldi pc gezien. daar kan je idd niet de Vcore mee aanpassen helaas. je kan zoals je al weet geheel niets doen qua overklokken met die pc.. Die ALdi 2ghz is een prima systeem maar als je echt wil overklokken had je zelf uit componenten een pc moeten samenstellen.
Link naar reactie
Gewoon ff met google zoeken. Met AMD heb je trouwens nog wel meer mogelijkheden hoor, je kan zelf aan de deafutl instellingen van de CPU klooien, door de L3 en L4 bruggen te veranderen, of een golden socket gebruiken: [img:8e84f20551]http://www.oc-shop.com/website/pics_products/tweaking_gear_golden_socket.jpg[/img:8e84f20551]
Link naar reactie
[quote:64c501f164] Op 12-05-2002 12:33 schreef Red Dragon: Ik heb de Bios van die Aldi pc gezien. daar kan je idd niet de Vcore mee aanpassen helaas. je kan zoals je al weet geheel niets doen qua overklokken met die pc.. Nou met CPUCOOL valt dat dus mee, kun je iig FSB aanpassen, dat scheelt :smile: Die ALdi 2ghz is een prima systeem maar als je echt wil overklokken had je zelf uit componenten een pc moeten samenstellen. [/quote:64c501f164] Dat idee van OC'en is pas gekomen nadat ik het fenomeen forum had ontdekt, allemaal mensen die sneller willen ed, kwam door vage vragen over koeling. Met zo'n gidsje van BA the OC guide wil je toch eens verder.vnadaar . Ik kocht altijd gewoon zelf samengestelde pc's dit was de eerste supermarkt pc en waaarschijnlijk de laatste hoewel de prijs voor alle componenten toch heel goed was kun je gewoon zelf nog een mobo kopen en toch voordeliger uit zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...