Ga naar inhoud

Groot snelheid ??


Aanbevolen berichten

Hi , ik krijg van een kennis een p3 800 processor , ik heb nu p3 500 in mijn system zitten . Krijg ik veel snelheid winst ????? ook voor spellen ????? in mijn moederboar boekje staat maximaal p3800 maar als ik dat laten flashen kan ik andere processor platsen p3 900 ofzo ????
Link naar reactie
Ja, je krijgt fors meer snelheid. Ik ben ooit van 550 naar 800 gegaan en dat scheelde echt flink. De 500 is in 0,25 micron. De 800 is in 0,18 micron en kun je beter overklokken. Bovendien heeft de 500 512KB cache op de halve processorsnelheid terwijl de 800 256KB op volledige processorsnelheid heeft. Dat laatste is veel sneller. Je zult er iig geen spijt van krijgen.
Link naar reactie
Als je het krijgt moet je het sowieso niet laten, een zacht prijsje is ook goed. Zoals de anderen ook zeggen, loop je andere componenten af, upgrade bijv dan je videokaart. Samen met die 800 moet je het in principe wel gaan merken. Oh ja vergeten, kijk ook naar je geheugen. Als je bij 128 Mb of minder hebt, gewoon effe investeren naar 256 Mb of hoger
Link naar reactie
Hi, ik heb p3 500 .HerculesGF2MX,512MBGeheugen , 20GB HD ,Soundblaster live , Asus P3V4X Moederboard . Nog een vraag : in het boekje van mijn moederboek staat het volgende : Processor Support : Slot 1 for Coppermine/Katamai/Mendecino,66MHZ to 150mhz bus support . lATEST Intel Processor Support : Intel Pentium III100MHZFSPKatami core SECC2 Intel Pentium III133MHZFSBKatami core SECC2 Intel Pentium IIIE 100FSB cOPPERMINE CORE SECC2 Intel Pentium IIIEB 133FSB Coppermine core SECC2 ik zie dat er verschillende soorten P3 zijn kan iemand mij vetellen wat al de soorten zij en welke het beste kan ik nemen ??? inhetboek bij instelingen voor jumper staat maximaal Pentiun III 733 in . volgens kennis is het geen problem om Pentium III 800 in te doen ?????
Link naar reactie
SECC2 zijn Slot 1 PIII's. Je kan er wel een FC-PGA copeprmine in zetten, maar dan moet je een converter gebruiken. 800 MHz is waarschijnlijk geen probleem, omdat ze een vaste multiplier hebben, en de CPU dus toch niet naar de mobo instellingen luisterd. Wel is het verstandig om de nieuwste bios te halen :smile:
Link naar reactie
Dat moederbord is idd een Slot 1 moederbord. maar dat hoeft nog niet een probleem te zijn. er zijn namelijk SLot 1 --> socket 370 Convertors dat is een kaartje die je in je slot 1 prikt en waar je vervolgens weer de CPU op prikt zodat een socket 370 ook in zo'n slot 1 past. Je zult dus eerst zo'n convertor moeten aanschaffen
Link naar reactie
ik zit te denken ik kan deze p3 800 processor voor 110 euro kopen + 20 euro SLot 1 --> socket 370 Convertors dus sammen : 130 euro. ik kan ook Athlon XP 1600+/1,40GHz (119,90 euro)+ Moederboard (??? +/- 140 euro)kopen dus 259 euro . andere onderdelen kan ik van mijn oude system halen en in de nieuwe zitten . wat is nouw beter ????
Link naar reactie
Ok, dat hoop ik dan voor je (omdat de PIII 500 het niet als 133 MHz gebruikt ieg) Dan zou ik idd voor de laatste optie kiezen. Als je het goedkoop houden wilt dan kan je voor een SiS 735 chipset gaan, met als voordeel dat je daar later ook nog DDR in prikken kan :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...