Ga naar inhoud

63 Graden na 2 uur??!


Aanbevolen berichten

Ik heb een ABIT KT7 moederbord en een AMD Athlon 1,33 GHz Processor, en een (powercolor :sad: ) Geforce II MX 400 64 MB DDR videokaart. Nou heb ik naar 2 uur gamen een processor temperatuur bereikt van 63 Graden! beetje hoog, vind ik. Dus mijn vraag: Waar moet ik op letten als ik een (EXTRA!) cooler koop, en hoe bouw ik deze in!
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Mijn cpu word ook erg warm maar word ie bij jou nog warmer als 63 graden? Dat heb ik ook wel es vooral als ik een zwaar spel heb gespeelt of als ie dvd's staat te rippen. Ik heb de mijne nog niet warmer gehad als 63 graden dn dat wil ik zo houden maar als die van jou nog warmer word is een andere koeler wel handig. Wat heb jij allemaal in die 2 uur gedaan op je comp? GREETZ Stefan
Link naar reactie
Soldiers of Fortune 2 Mp test / Command and Conquer Renegade Demo dat zijn redelijk zware spellen en vooral als je ze net als mij op 1600 x 1200 res. speelt. maar dat moet kunnen af en toe komt ie inderdaad nog boven 63 graden... en mijn systeem is ook redelijk heet dan (47 tot 52 graden !!!) maar waar moet ik op letten bij het kopen van een cooler en hoe bouw ik hem in?
Link naar reactie
Ik heb zelf nog noit een cpu koeler ingebeouwd dus dat zou je andere moeten vragen maar het is erg warm vooral als ie er af en toe boven uitkomt. En als het in de zomer nog warmer word zal de temperatuur nog wel wat oplopen. Het zijn ook zware spellen maar dat je systeem zo heet word ligt aan al je apparaten, hardeschijf, cpu kaarten enzo maar voor het inbouwen moet je ff iemand vragen die het vaker heeft gedaan. GREEZT Stefan PS: een Systeemkoeler is ook wel mooi doe koelen best goed en zal denk ik best wat doen want een vriend van mij heeft er 2, eentje aan de voorkant en een aan de achterkant.
Link naar reactie
om te weten of het plaatsen van een case fan nuttig zal zijn, moet je gewoon ff de kast open laten en desnoods een tafelfan een beetje op de cpu richten. Zakt dan de temp van je CPU flink, dan zal een casefan ook goed helpen. Zakt de temp niet zoveel, dan zul je een andere cpu-koeler moeten overwegen of de huidige cpu-koeler opnieuw monteren maar met koelpasta ipv de sticker welke nu waarschijnlijk onder de koeler zit.
Link naar reactie
De beste luchtcirculatie krijg je als je (heb ik me laten vertellen) voor de lucht naar binnen haalt en er achteren weer uitblaast. Daar kun je dan het beste 2 flinke koelers van 8 tot 12 cm voor gebruiken. Ik heb er nu zelf 2 van 8 cm voor ong. F 20,- gekocht bij Conrad. De temp. is gemid. ong. 10 graden gezakt. Eerst zat ik dik over 50 graden en nu iets boven de 40.
Link naar reactie
Als je een beetje geluk heb met je kast zijn er al plaatsen gereserveerd waar je 80mm fans kunt monteren, zodat je een fan kunt kopen en zo inklikken of vastschroeven (en natuurlijk van stroom voorzien) vb. [img:33d573b391]http://www.aopen.nl/products/housing/exp-h600/exp_600_8.JPG[/img:33d573b391]
Link naar reactie
Gewoon 80 mm fans. kan best dat de gewone pc-boer die niet heeft, kijk dan eens bij een radio-elctro-speciaal-doe-het-zelf-geval zaakje. daar liggen meestal wel wat van die dingen. kijk ook naar geluidsproduktie (als ze dat al weten) Sunon, Coolermaster en Pabst zijn okay (en zo zullen er nog wel tig merken zijn)
Link naar reactie
Mja, maar die hebben vaak te weinig kracht. Bovendien zit de videokaart vaak in de weg als je zo'n PCI ding gebruiken wilt. Als je toch zagen gaat, dan zou ik hem in de zijkant van je kast doen, op inblazen, en recht boven de CPU. Dat geeft vaak het beste koeleffect :smile:
Link naar reactie
Im zou in jouw geval op een mix tussen geluidsproductie en CFM kiezen, je zou zelfs kunnen overwegen om een 120 MM fan te kopen, op een laag toerental. Zo heb je wel een goede koeling, maar niet zo veel herrie. Inbouwen: Je meet eerst de centerline horizontaal en verticaal van de fan uit op je kast, en vervolgens neem je een passer oid en teken je dat af. Let wel op dat je de circeldiameter opmeet op de fan, omdat deze vaak net iets kleiner zijn, 76 mm voor een 80 mm fan. De 4 montagegaten moeten precies uitgelijnd zitten, dus als je die uitmeten gaat is het wel zaak om de goede onderlinge afstanden goed te hebben. Als je alles klaar hebt, kan je de fan heel eenvoudig aan de binnenkant van de kast vastschroeven. Als je een fan in de zijkant geen gezicht vind btw, dan kan je hetzelfde ook aan de achterkant doen, gewoon uitmeten en danb zagen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...