Ga naar inhoud

ALLE KOELPROBLEMEN


Aanbevolen berichten

Waar zijn jullie mee bezig? Bij montage van nieuwe PC's worden uit financiele overwegingen minimale standaardcomponenten gebruikt. De PC-Bakker houdt geen rekening met privetoestanden zoals overclocken en dergelijke. Waarom zou hij...? Dat jullie prutsen, foefelen en alles beter weten zal hem een worst wezen. Zelfs voor standaardapparaten en zeker voor al diegenen die dan toch zo graag experimenteren, slechts één regel: verdubbel of verzwaar uw koeling. Houdt dat boeltje zo laag mogelijk!!! Een processor kan vlugger de geest geven dan je denkt. 65°C IS TE HOOG. Ik houdt mijn PC's (5), die de ganse dag draaien met zware progs zoals AutoCad, CorelDraw 10 etc. zeer koel; Proc. 40-45° Mb 35-39°C. Weten jullie het beter? Doe maar... Een Informaticus.
Link naar reactie
[quote:911879d344] Op 09-05-2002 0:34 schreef DLiekens: Waar zijn jullie mee bezig? Bij montage van nieuwe PC's worden uit financiele overwegingen minimale standaardcomponenten gebruikt. De PC-Bakker houdt geen rekening met privetoestanden zoals overclocken en dergelijke. Waarom zou hij...? Dat jullie prutsen, foefelen en alles beter weten zal hem een worst wezen. Zelfs voor standaardapparaten en zeker voor al diegenen die dan toch zo graag experimenteren, slechts één regel: verdubbel of verzwaar uw koeling. Houdt dat boeltje zo laag mogelijk!!! Een processor kan vlugger de geest geven dan je denkt. 65°C IS TE HOOG. Ik houdt mijn PC's (5), die de ganse dag draaien met zware progs zoals AutoCad, CorelDraw 10 etc. zeer koel; Proc. 40-45° Mb 35-39°C. Weten jullie het beter? Doe maar... Een Informaticus. [/quote:911879d344] yoh :lol: hoe moet je dit nu opvatten ???? 1)Ergernis van ons "nieuwe lid" of 2) advies ?? Volg het effe niet meer.... Antwoord als het 1) is , relax dit is een computerforum waarin niet iedereen het zelfde (ahum) nivo heeft, en dat hoeft ook niet wij zijn hier om elkaar te helpen!!! :grin: :grin: :grin: En dat er vragen komen die al meedere keren behandeld zijn tsja, wellicht kan men de zoekfunctie op het forum niet goed vinden :wink: DLiekens op deze manier kom je nogal beterweterig over en vind je jezelf verschrikkelijk goed :razz: Zo ga je hier geen "vrienden" maken :cry: antwoord als het 2) is, sluit ik me aan bij BA, post in die topics je advies, maar doe dat wel met wat meer mmmhhhh "gevoel" o,ja athlon XP1800 idle 35c stressed 47c mobo 27c stressd 34c Gewoon met standaard voeding, koeler, en een paar case fans.
Link naar reactie
[quote:3afa0dca13] Op 09-05-2002 2:51 schreef Mithrandir: huh? 50 graden is nog best aanvaardbaar... 130 watt is wel heeeeeeeel erg veel :grin: maar eens een zwaardere psu kopen? (of twee van die dingen... een voor het mobo+cpu en een voor de rest - schijven, fans enz) [/quote:3afa0dca13] Die andere PSU komt er ook wel, maar ik heb eerst nog een andere upgrade op het programma staan :smile: 50c is trouwens wel bets hoog hoor, als je naar dat soort snelheden OC'en gaat, dan kn je beter een veel lagere temp hebben :smile:
Link naar reactie
[quote:f2cdfbd929] Op 09-05-2002 12:50 schreef BA: Die andere PSU komt er ook wel, maar ik heb eerst nog een andere upgrade op het programma staan :smile: [/quote:f2cdfbd929] jah, ik zag dat je op het punt stond heel snel ddr-ram te kopen (was het niet van corsair, pc150 of zo? :grin: [quote:f2cdfbd929] 50c is trouwens wel bets hoog hoor, als je naar dat soort snelheden OC'en gaat, dan kn je beter een veel lagere temp hebben :smile: [/quote:f2cdfbd929] da's waar... maar jij hebt die temp als je al zwaar ge-oc'ed hebt... en dan is het niet erg warm :razz:
Link naar reactie
[quote:3ffd81126b] Op 09-05-2002 14:04 schreef BA: Ik heb nu al DDR wat 150 MHz lopen kan (Corsair XMS2400), maar daar komt Corsair XMS3000 voor in de plaats, die lopen gegarandeerd 185 MHz :smile: [/quote:3ffd81126b] da's waar ook :grin: ('k had ff geen zin om terug te bladeren naar vraag en aanbod :grin:) jammer dat het ddr is... anders had ik er wel belangstelling voor... post ff je nieuwe resultaten edit: en welk koelblok ga je nu gebruiken? :grin: :grin: :grin: (beter dan Alpha 8045 kan haast niet... hoewel... herinner je je dat draadje van die persoon die zijn tbird passief gekoeld had met een eigen gemaakte headsink?) _________________ maart 2003 Het Computer!Totaal forum... wat was dat ook al weer. het is lang geleden dat ik daar geweest ben sinds off-topic daar weg is... [ Dit bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-05-09 14:25 ]
Link naar reactie
[quote:f85c1e6b81] Op 09-05-2002 2:51 schreef Mithrandir: huh? 50 graden is nog best aanvaardbaar... 130 watt is wel heeeeeeeel erg veel :grin: maar eens een zwaardere psu kopen? (of twee van die dingen... een voor het mobo+cpu en een voor de rest - schijven, fans enz) [/quote:f85c1e6b81] Hoe doe je dat dan, 2 PSU's, want je hebt toch je mobo nodig om je PSU aan te zetten? Je power-knopje is immers aangesloten op je mobo.
Link naar reactie
Jawel, maar je kan ook een 2de AT PSU gelijkschakelen aan de hoofd PSU, zodat deze start als je de powerknop indrukt. BTW is dat voor mij geen oplossing, omdat daar alleen de 5V rail problemen geeft. Het is een 'sensing' voeding, en dus probeert hij bij de maximale belasting de 5V lijn omhoog te halen, maar helaas neemy hij daardoor ook de andere voltages mee, mijn 12V heeft bijvoorbeeld al uitschieters naar 12,60-12,70V.
Link naar reactie
En wat voor voeding heb je op het oog BA? Een beetje voeding is niet goedkoop, en hoe weet je zeker dat de 5 volt lijn erg stabiel is? Noud heeft wel een nonametarget 420 watt voeding voor 90 euro ofzo, en de specs zijn goed en Noud zegt dat ie goed is, maar zeker weten doe je het pas als je hem flink op zijn staart heb kunnen trappen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...