Ga naar inhoud

Mijn pc start op zonder monitor


Aanbevolen berichten

hey allemaal, ik zit met een probleempje Als ik mijn pc opstart, krijg ik een flash op men scherm, en dan valt die uit (monitor werkt nog perfect). De controlelichtjes op men moederkaart moeten normaal allemaal groen zien, nu is enkel het tweede lichtje nog groen, de rest geeft rood aan, vreemd genoeg als ik soms tegen mijn joystickpoort een schok geef, werkt men scherm terug voor enkele dagen (weken). Ik denk dat er een slechte verbinding is ofzo, maar ik ben echt radeloos. Dit zijn mijn pc gegevens: moederbord (k7t pro ver:1) (6 pci, 1 agp 4x) Creative soundblaster Live 5.1 Nvidia Geforce 3 ti 200 384 mb sdram 42.9 gb HD 40x cdrom 12x dvd/40x cdrom 12x 8x 32x cdwriter dit is het zowat Alvast echt bedankt hoor!!!
Link naar reactie
[quote:ff2dc45ba4] Op 08-05-2002 17:38 schreef Onslaught: hey allemaal, ik zit met een probleempje Als ik mijn pc opstart, krijg ik een flash op men scherm, en dan valt die uit (monitor werkt nog perfect). De controlelichtjes op men moederkaart moeten normaal allemaal groen zien, nu is enkel het tweede lichtje nog groen, de rest geeft rood aan, vreemd genoeg als ik soms tegen mijn joystickpoort een schok geef, werkt men scherm terug voor enkele dagen (weken). Ik denk dat er een slechte verbinding is ofzo, maar ik ben echt radeloos. Dit zijn mijn pc gegevens: moederbord (k7t pro ver:1) (6 pci, 1 agp 4x) Creative soundblaster Live 5.1 Nvidia Geforce 3 ti 200 384 mb sdram 42.9 gb HD 40x cdrom 12x dvd/40x cdrom 12x 8x 32x cdwriter dit is het zowat Alvast echt bedankt hoor!!! [/quote:ff2dc45ba4] Mijn boekje geet aan dat als allleen 2de led groen is er iets aan de hand is met je memory. Memory might be damaged or not properly installed. Dus haal; de modules eruit en zet ze er voorzichtig nog een keer terug. Heb je soms nieuwe modules bijgeplaatst, verschillende merken oid? Succes
Link naar reactie
Nog altijd niks, ik heb zelfs ramgeheugen van een volledig functionerende pc erin te stoppen, en nog steeds dezelfde fout :sad: dus men geheugen is dus echt niet beschadigd, ik begin al te vrezen voor me moederbord :sad: als iemand nog iets weet, wil ik dat altijd uitproberen :smile: alles is beter dan op deze trage 450 mhz pc te zitten :smile: alvast bedankt!!
Link naar reactie
ik weet niet of dit helpvol is: mijn 15" monitor is een beetje brak vermoed ik; als ik die aanzet (standby) voordat ik mijn pc aanzet zie ik ook een flits (vd inschakeling) maar daarna gaat mijn monitor weer uit en is mijn pc doodgeslagen. remedie voor mij: monitor pas een paar seconden aanzetten nadat mijn pc aanstaat
Link naar reactie
ik heb het probleem gevonden, en men pc werkt terug, maar ik betrouw het nog altijd niet. Ik heb men pc rechtop gezet, en op de joystickpoort geduwt, en ik kreeg terug volledig contact, maar de vraag is of het blijft... weet iemand wat ik eraan kan doen? bedankt
Link naar reactie
Dit is wel heel vaag allemaal :smile: Toen ik ging klooien met m'n CAS instellingen in m'n bios startte m'n kompjoetur ook niet meer op, maar dat lag gewoon aan het ram, ik had alles op de meest aggressieve settings gezet, en dat blijkt dus ook niet zo goed te zijn met Kingston ram. Maar goed, de monitor ging dus op standby, en je moet hem dan opnieuw opstarten en alles weer terugzetten om hem te laten draaien.
Link naar reactie
[quote:d976dc874b] Op 09-05-2002 19:06 schreef Onslaught: ik heb het probleem gevonden, en men pc werkt terug, maar ik betrouw het nog altijd niet. Ik heb men pc rechtop gezet, en op de joystickpoort geduwt, en ik kreeg terug volledig contact, maar de vraag is of het blijft... weet iemand wat ik eraan kan doen? bedankt [/quote:d976dc874b] Kan je uitleggen dat wat precies geen contact maakte?
Link naar reactie
ik denk iets in me joystickpoort, want als ik er tegen duw, dan gaat ie voort, anders blijft ie steken. En als ik er heel hard tegen duw, gaat blijft ie vanzelf draaien. dus ik denk een slechtcontact in me joystickpoort. is der een manier om een joystickpoort uit te schakelen? bedankt
Link naar reactie
Hmm, ik denk doch dat je bij je geheugenbankjes moet gaan zoeken. Door het tegen je poort aanduwen, duw je tegen het hele moederbord. Hierdoor kan dat iets vervormen waardoor je beter contact krijgt bij je geheugen. Ik zelf geloof niet dat de joystickpoort iets is waarop hij zo vroeg in zijn p.o.s.t blijft hangen.
Link naar reactie
Het iw el wazig hoor je probleem. Zou gewoon alles demonteren en dan kaartje voor kaartje erbij doen. En alle instellingen van je BIOS en andere kaarten op standaard laten. Zoals de andere reacties het ook aangeven, let op je geheugen. Opnieuw eruit halen, erin zetten, desnoods in een andere bank. suc6. Geef wel uitgebriede info over je systeem en welke fouten je tegenkomt. Dan is het probleem denk ik snel verholpen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...