Ga naar inhoud

cpu speed


Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp is bij de: P4 fsb 100mhz keer 4 dus er zit een multiplier in de fsb die dan nogeens gemultiplied wordt???? :???: :???: En is het dan bij de AthlonXP 133 keer 2 en dan ook weer gemultiplied wordt ????? Klopt dit? zo ja waarom zeggen ze van de chipbakkers niet waar het op staat????
Link naar reactie
P4 gebruikt de QDR techniek, waardoor er in 1 klokpuls 4x zo veel data verzonden kan worden. AMD gebruikt de DDR techniek, waardoor er in 1 klokpuls 2x zo veel data verzonden kan worden. Je zou dus kunnen zeggen dat daar een soort multiplier in zit. En tsja, je bandbreedte is toch gelijk aan 400 of 266 MHz? Hoe wil je het anders noemen?
Link naar reactie
[quote:bbe5654666] Op 08-05-2002 22:23 schreef Overclocker@15: Als ik het goed begrijp is bij de: P4 fsb 100mhz keer 4 dus er zit een multiplier in de fsb die dan nogeens gemultiplied wordt???? :???: :???: En is het dan bij de AthlonXP 133 keer 2 en dan ook weer gemultiplied wordt ????? Klopt dit? zo ja waarom zeggen ze van de chipbakkers niet waar het op staat???? [/quote:bbe5654666] Niet te volgen... Je hebt een standaardwaarde, das je FSB, die wordt door je CPU gemultiplied naar (als het goed is) 16x, zodat je op 1600 Mhz draait. En diezelfde FSB wordt door je RAM apart 'gemultiplied' naar de 4x, zodat je ram op een effectieve 400 Mhz draait, je hebt immers QDR Rimm. Dit was even voor de mensen die het nog proberen te volgen, mij lukte het niet meer namelijk :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...