Ga naar inhoud

Raid controller, Hoe formateren?


Aanbevolen berichten

Dat komt omdat Fdisk die groote niet herkend. Als je gewoon Windows installeerd, en daarna met bijvoorbeeld partition magic partities maakt, dan kan het ook. Ook kan je nog met andere tooltjes partities maken, waar ik de naam ff niet van uit me hoofd weet. Wil je trouwens die andere topics even deleten? :smile:
Link naar reactie
Wat wil je eigenlijk? Twee losse schijven, Een mirror, of een stripeset. Op Asus is het meen ik een promise controller. Wanneer het BIOS van de PC beide schijven ziet, hangen ze niet aan de Raid controller maar aan IDE1 cq IDE2. Wil je ze lusteren dan oet je ze beiden als master aansluiten op resp. IDE3 en IDE4. De Fasttrak Utility zelf is voor de handliggend. Je kiest voor aanmaken van een array. Dan kies je voor security voor een mirror of performance voor een stripeset.
Link naar reactie
Het systeem herkent de schijven ook wel. Niet in de bios, maar bij de Raid-controller. Alleen bij installeren van Windows XP krijg ik de melding. Geen harde schijven gevonden. Druk F3 om af te sluiten. Heb wel een partitie aangemaakt met F-disk. Alleen deze is niet de goede grootte van de schijven. Heb het systeem op stripe staan [ Dit bericht is bewerkt door: powerliner27 op 2002-05-07 22:25 ]
Link naar reactie
Dat komt omdat je bij het installeren van WindowsXP eerst tegen XP vertelen moet dat je een RAID controller hebt. Tijdens het begin van de setup vraagt hij je om op F6 te drukken, als je een 3rd party SCSI of RAID controller hebt. Dat doe je dan dus, en dan installeer je de driver. Vervolgens moet je naar die HD installeren kunnen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...