Ga naar inhoud

Asus A7v333 probleem...


Aanbevolen berichten

Heb dus vandaag m'n Asus-mobo binnengekregen omdat ik problemen had met jetway-mobo met m'n Radeon. Ik sluit alles aan, krijg ik dit probleem :'( : Ik zet de computer + beeldscherm aan. Er gebeurt verder niks, en m'n beeldscherm gaat naar de "power saving off"-mode (dus oranje lampje). Nu zul je zeggen, dat hoort zo, controleert ie de power van de computer, maar volgens de manual van Asus zou dit binnen 30 seconden moeten zijn gebeurt, en ik heb al 10 minuten gewacht. Volgensmij is alles goed aangesloten. De oplossingen in de manual heb ik al geprobeerd. Ook heb ik een kaal systeem (alleen cpu+cooler+geheugen+hdd+ pci-videokaart) geprobeerd, maar dit helaas tevergeefs. Iemand een oplossing voor mijn probleem ?? ps. alle onderdelen werken gewoon. Het moederbord heb ik niet geprobeerd, maar dat is gloednieuw, dus daar zou niks aan moeten mankeren. Ik heb morgen al m'n computer nodig (Lan-party), dus ik heb een aardig groot probleem. ... :'(
Link naar reactie
[quote:9040e5465c] Op 06-05-2002 23:21 schreef egslim: Haal alles los, behalve het essentiële. d.w.z. videokaart, 1 geheugenmodule, CPU, voeding, koelblok. AL het andere loshalen en kijken of-ie dan wel wil opstarten. [/quote:9040e5465c] Heb ik al geprobeerd. . . Ik zie trouwens op GoT dat iemand het zelfde probleem heeft gehad... ( staat hier: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/452556/1/25 )
Link naar reactie
[quote:d9986234eb] Op 06-05-2002 23:25 schreef plextor: kijk of de cooler er goed op zit.ik had het zelfde probleem . de cooler zat verkeerd om . [/quote:d9986234eb] Hoezo dat?? Bedoel je de aansluiting, of gewoon echt de cooler. De cooler draait gewoon als ik de pc aanzet. Beetje vreemd dat 't daar aan zou liggen, maar je kan 't natuurlijk niet uitsluiten. Iemand met 't zelfde probleem ( http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/448375 ) ging terug naar de winkel, bleek 't moederbord kapot te zijn.... [i:d9986234eb]BTW. schroevendraaier brak vanmiddag door toen ik m'n cooler van m'n jetway afhaalde, gelukkig niet beschadigd :smile: [/i:d9986234eb]
Link naar reactie
[quote:49940e9e67] Op 06-05-2002 23:44 schreef BA: Ok, dan is het goed. de 3de kabel (blauw) geeft het toerental door aan het mobo, en soms starten mobo's niet als ze dat niet krijgen. [/quote:49940e9e67] Nou ja, is 't goed... Ik heb nog steeds een probleem. Maar 't zou dus kunnen zijn dat echt m'n cooler verkeerd om zou zitten (lijkt me vreemd, maar goed). BTW, ik las net van cmos-reset. zou dit ook een oplossing kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:0287ce5943] Op 07-05-2002 0:11 schreef BA: Dat kan je idd proberen, vaak staan de boards wel op default settings, maar misschien is het de oplossing :smile: Misschien alles nog een ker uit elkaar, en weer inelkaar, misschien zie je net iets over het hoofd, of zit er net iets niet goed vast? [/quote:0287ce5943] Ik heb eigenlijk alles al uit elkaar gehaald, op 't geheugen+cpu+cooler na dan. Ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in dat 't uiteindelijk gaat lukken, maar goed. CMOS resetten doe je door batterij + stroom tijdelijk eruit te halen, niet?
Link naar reactie
[quote:324e37ae5f] Op 07-05-2002 0:31 schreef BA: Er zit een jumper voor op het mobo, meestal naast de bios batterij. Als dat nog niet werkt, en hij doet het nog steeds niet, met alleen CPU en geheugen er in, dan heb je waarschijnlijk een DOA :sad: [/quote:324e37ae5f] Is niet te hopen dat 't een DOA is, zou m'n tweede mobo zijn die niet goed is. Maar wat moet ik precies met die jumper doen?
Link naar reactie
[quote:7082a8a001] Op 07-05-2002 0:40 schreef BA: Omzetten (Dit staat ook in je manual btw) Meestal staat hij op 1-2, en dan moet je hem op 2-3 zetten. [/quote:7082a8a001] Dus als ik 't goed begrijp hoef ik niet eens de batterij er uit te halen (Ja, ik ben snel van begrip :smile: )
Link naar reactie
[quote:3aeefb56ae] Op 07-05-2002 0:51 schreef BA: Nee, dat hoeft niet :smile: [/quote:3aeefb56ae] Nou ja, alles tevergeefs.... Heb 't volgens de manual gedaan: 1. power eraf 2. batterij eruit 3. met metalen voorwerp (bijv. jumper) 2 pinnetjes tijdelijk verbinden. 4. alles weer aansluiten.. Geen resultaat. Vervolgens alles eraf gehaald op dit na: cpu+ cpufan+ geheugen + atx-power + power sw. enige wat gebeurt is dat de cpu-fan gaat draaien, verder niks. Net een stofzuiger :'( [b:3aeefb56ae] Kan ik een verkeerde jumper instelling hebben waardoor die niet opstart. NIet dat ik iets aan de fabrieksinstelling heb veranderd... [/b:3aeefb56ae]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...