Ga naar inhoud

PC crasht door hitte?


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een PC staan die na een tijdje crasht. Het crashen gebeurt meestal als de proccesor (AMD Duron 1000) zwaar belast wordt. Bij bijvoorbeeld spellen. Hier een lijstje met de componenten: K7TA-Pro moederbord AMD Duron 1000 Riva TnT 2 m64 Op pci 128 mb ram 40 gig sumsung hdd 52x speed de rest lijkt me niet van belang. Het moederbord is een Image World/Lucky Goldstar met een Via VT8363A chip. Ik kwam erachter dat de vid. kaart niet gekoeld is. Volgens de winkel hoeft dat niet. Er zitten 2 coolers in, een voor de proccesor en een system cooler, de system cooler vind ik wat zwak, hij zuigt maar heel weinig lucht weg. Nadat ik hem verplaatst heb richting de vid. kaart liep hij een tijd zonder te crashen. Ik heb zelfs burn-in van Sysoft Sandra gebruikt, en toen crashte hij niet. Nu had ik em een tijdje uitstaan en na even spelen crashte hij. Opmerkelijk is dat het eerste PCI slot blijkbaar niet genoeg stroom kan leveren om de vid. kaart bij het opstarten meteen te kunnen gebruiken. Hij moet eerst een tijdje (30 sec.) draaien voordat hij iets doet. Volgens mij heeft het iets met de cooling te maken. Ik heb dit ook gepost op gathering.tweakers.net, http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/486834/1/25 .
Link naar reactie
Nou als die temperaturen idd kloppen zijn dat hele mooie waarden hoor :smile: BTW weet je toevallig ook de temperatuur van je videokaart? (mocht je die niet kunnen meten, voel dan of het koelblok nog aan te raken is zonder je fikken te verbranden :grin: ). Die kaart kan in principe wel zonder cooler lopen dacht ik, maar de meeste van die kaarten werden wel met cooler uitgerust... Als de temperatuur van de videokaart relatief laag is dan lijkt mij haast alsof er een ander probleem is. Je hebt je pc niet overgeclocked??? Misschien een geheugenprobleem... _________________ Doe niet wat je laten kunt :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-05-06 08:51 ]
Link naar reactie
[quote:d2372328a8] Op 06-05-2002 8:47 schreef Eddey: Nou als die temperaturen idd kloppen zijn dat hele mooie waarden hoor :smile: BTW weet je toevallig ook de temperatuur van je videokaart? (mocht je die niet kunnen meten, voel dan of het koelblok nog aan te raken is zonder je fikken te verbranden :grin: ). Die kaart kan in principe wel zonder cooler lopen dacht ik, maar de meeste van die kaarten werden wel met cooler uitgerust... Als de temperatuur van de videokaart relatief laag is dan lijkt mij haast alsof er een ander probleem is. Je hebt je pc niet overgeclocked??? Misschien een geheugenprobleem... _________________ Doe niet wat je laten kunt :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-05-06 08:51 ] [/quote:d2372328a8] Nee, die pc draait gewoon op 1000 MHz zoals die hoort. Die cooling van de CPU lijkt me netjes, die waarden zijn met SpeedFan gemeten.
Link naar reactie
[quote:997f1a7628] Op 06-05-2002 10:42 schreef Eddey: En je videokaart? (Die zul je handmatig moeten meten/voelen, dus met de kast open) [/quote:997f1a7628] Die is wel redelijk koud, volgens mij is die vid. kaart echt kapoere. [qoute] Welke drivers gebruik je er trouwens voor, kan daar niet 1 van de oorzaken zitten? [/quote] Maar hij crashte al bij de opstarten van de installatie van Windows 98/2000/XP.
Link naar reactie
Ik heb de zelfde probleem gehad met mijn AMD Athlon 1400 Wat voor voeding heb je ? Je hebt minimaal 300 wat voeding nodig voor je pc. Als je veel USB hardware heb zou ik 350 a 400 wat aanraden. Zins mijn nieuwe voeding (300 watt) die in mijn nieuwe kast zat (Aopen HQ8 Big Touwer dacht ik) heb ik die probleem niet meer!
Link naar reactie
Het lijkt er op dat hij te kort krijgt. Omdat ze videokaart niet in het begin start. Of had ik dat verkeert gelezen ? [quote:79fc183fa8] Op 06-05-2002 12:12 schreef BA: Het wattage is nniet zo zeer van belang, meer het amperage van de 5V lijn. Als je PSU 30A leveren kan op de 5V lijn, dan moet het genoeg zijn :smile: [/quote:79fc183fa8]
Link naar reactie
Ik heb iets aparts ontdekt, na het uitvoeren van de burn-in wizard, die heb ik alleen op bepaalde onderdelen gedaan, crashte hij eerst niet. Maar toen ik de geheugen test deed crashte hij wel. De eerste 2 in het rijtje werkten zonder problemen. [ Dit bericht is bewerkt door: Jackabuzah op 2002-05-06 14:11 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...