Ga naar inhoud

Snel/uitzonderlijk RAM?


Aanbevolen berichten

Ik heb Kingston Ram, 333Mhz, die hoort dus te draaien op 133 Mhz, standaard, met een Athlon CPU die niet is ge un-locked. Maar ik heb hem overclocked, en hij draait nu op 145 Mhz. Ik heb de verhouding CPU/Memory frequency op 4:5 gezet, en dus draait het ram (naar mijn berekening) op 181,23 Mhz. Ik weet dat Kingston niet zo super overclock-Ram is, maar is deze snelheid hoog voor dit Ram? Ik denk namelijk gewoon dat ik zelf fout zit.
Link naar reactie
Maar trouwens, dat zet ik er ook wel even bij: toen ik m'n koeler ging vervangen zag ik die L1-bruggen die je moet verbinden om je CPU te unlocken. HOE MOET JE DAT VOOR ELKAAR KRIJGEN??? Die ruimte is nauwelijks een kwart vierkante cm groot! Ik heb dus maar besloten om niet zelf te gaan unlocken. Hierbij zeg ik het maar even: Ik vind het HEEL erg knap van die mensen die Athlon CPU's kunnen unlocken...
Link naar reactie
[quote:ddee66441f] Op 05-05-2002 9:46 schreef Marcel de Reus: Het is trouwens geen 180... Mhz, want wat ik al eerder zei die 4:5 verhoudings is voor de bandbreedte van het geheugen en heeft geen invloed op de kloksnelheid van het geheugen, deze blijft altijd 2XFSB bij DDR. [/quote:ddee66441f] Excuse me? 180MHz is 360MHz effectief voor DDR geheugen. Maar de bandbreedte kun je berekenen door het aantal doorgegeven bits van DDR per klokcyclus met de kloksnelheid te vermenigvuldigen. Een verandering in kloksnelheid correspondeert dus met een verandering in bandbreedte. Aangezien de kloksnelheid kan worden gewijzigd, veandert de bandbreedte dan automatisch ook. Dus de kloksnelheid is bepaald niet altijd tweemaal de FSB.
Link naar reactie
Maak je geen zorgen. Over tien jaar gebruik je de pc toch niet meer, terwijl de onderdelen een levensduur hebben van tientallen jaren: Een Intel CPU dertig jaar, goede geheugenmodules levenslang. Zelfs als die levensduur gehalveerd wordt hou je nog over. Zolang je niet extreem gaat overklokken is levensduur geen enkel probleem.
Link naar reactie
[quote:32a324faab] Op 05-05-2002 11:45 schreef egslim: [quote:32a324faab] Op 05-05-2002 9:46 schreef Marcel de Reus: Het is trouwens geen 180... Mhz, want wat ik al eerder zei die 4:5 verhoudings is voor de bandbreedte van het geheugen en heeft geen invloed op de kloksnelheid van het geheugen, deze blijft altijd 2XFSB bij DDR. [/quote:32a324faab] Excuse me? 180MHz is 360MHz effectief voor DDR geheugen. Maar de bandbreedte kun je berekenen door het aantal doorgegeven bits van DDR per klokcyclus met de kloksnelheid te vermenigvuldigen. Een verandering in kloksnelheid correspondeert dus met een verandering in bandbreedte. Aangezien de kloksnelheid kan worden gewijzigd, veandert de bandbreedte dan automatisch ook. Dus de kloksnelheid is bepaald niet altijd tweemaal de FSB. [/quote:32a324faab] Marcel: Waar haal je die bandbreedte vandaan als je geen hogere snelheid draait :grin: Egslim: OMG, kan je dat niet in het nederlands uitleggen :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...