Ga naar inhoud

Intel of AMD


Aanbevolen berichten

[quote:75dcda831b] Op 05-05-2002 14:36 schreef GeForce Mike: mmm.. liep ik weer achter met me info :sad: paar dagen geen tweaker.net gelezen :smile: [/quote:75dcda831b] En geen C!T, want er staat ook een artikel over op de website. Waar moet dat heen met de wereld... :smile:
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als de prijs van die 533 MHz FSB P4's een beetje meevalt, dan zijn dat toch wel hele interressante dingen, volgens mij zijn die dingen behoorlijk snel met zo'n hoge FSB :smile: Ik hoop dat de Hammer zijn beloften waarmaken kan, want als ik nu genoeg geld had, dan kwam er een Northwood in me PC :smile:
Link naar reactie
ik heb een pentium 4 1500mhz gekocht en overgeklokt naar 1.7 maar dat doet er niet toe want ik wil graag weten hoe je kan kijken of je willamette of northwood heeft? want er zit een ventilator op mijn heatsink en de heatsink zit op mijn processor en die kan ik niet echt zo eraf halen..
Link naar reactie
Een P4 1.5 GHz is altijd een Wiliamette, de Northwoods zijn er alleen in 1600, 1800, 2000, 2200 en 2400 MHz (en morgen ook in 2400 533 en 2533 533 :smile: ) Als dat niet overtuigend genoeg is :wink: , kijk dan even met WCPUID, die geeft de hoeveelheid cache aan.
Link naar reactie
Het lijkt hier wel een wedstrijd wie het meeste positief/negatief kan praten over een bepaald onderwerp Ik heb altijd intel gebruikt en daar was ik zeer tevreden over ik ben nu overgegaan op Amd athlon 2000+ en ook daar ben ik zeer tevreden over wat de prijs betreft als je een optimaal systeem wil presenteren in mijn geval AMD Athlon dan moet je er wel alles DDR aanhangen en dat maakt het prijskaartje niet goedkoper ( op dit moment duurder dan intel op sdram ). Maar de eerste vraag op dit forum was van iemand die wilde weten of ie nu intel of amd moet aanschaffen hier wil ik wel op antwoorden als je voor een optimaal intel systeem kiest dan is de prijs lager dan dat je een optimaal amd systeem ( met alles op DDR geheugen ) maar daarintegen levert de AMD bv Athlon toch een snellere prestatie gemiddeld gezien dus de prijsverhoudingen maken niet veel uit.
Link naar reactie
Jah, maar een P4 CPU is al duurder, en draait niet optimaal met DDR. Als je een P4 optimaal wilt laten draaien, dan heb je RDRAM nodig. Wat jij zegt, een Athlon systeem met DDR is duurder als een Intel systeem met SDRAM dat zal wel kloppen, maar als je een Intel met SDRAM koopt, dan veegt die Athlon wel de vloer aan met dat systeem, al heb je een 3 GHz P4. MAW dan loop je een low budget Intel systeem met een Highend Athlon systeem te vergelijken.
Link naar reactie
---------------------------------- Jah, maar een P4 CPU is al duurder, en draait niet optimaal met DDR. Als je een P4 optimaal wilt laten draaien, dan heb je RDRAM nodig. ----------------------------------- ?? Is dit ook het geval met de nieuwe P4 in combinatie met DDR400? De laatste reviews met DDR333 laten zien dat het verschillen richting minimaal gaan. Wordt dan uiteraard wel een prijzig PCtje....
Link naar reactie
[quote:7102515fbd] Op 05-05-2002 14:07 schreef BA: De 2.4 GHz Northwood is er al hoor, en morgen beginnen ze met de levering van de 2.53 GHz Northwood met 533 MHz FSB :smile: [/quote:7102515fbd] En wie gaat het RIMM daar voor leveren? Dat ding heeft dus een fsb van 133, Samsung RIMM kan het wel halen. Dan worden dat erug snelle systemen op zulke snelheden en met bakken bandbreedte :grin: Of worden ze eigenlijk voor DDR borden gebakken om daar vervolgens PC2700 in te gooien en lekker te OC'en :grin: ? (Die dingen hebben dus een MP van 19, daar gaat het wereldrecord niet mee verbroken worden :sad: dat werd namelijk met een 2.2 gevestigd met 22X166, dus door de standaart hogere FSB en de lagere multiplier zal dees waarschijnlijk minder ver OC'en, want 3675/19 = 193.4 dus het lukt wel maar wordt een stuk moeilijker dan de 22X166 (want hier speelt alleen de stabiliteit van de CPU een rol en bij een FSB van 193 gaan ook de PCI, AGP en mem protesteren)
Link naar reactie
Nou, wat dacht je van RAMBUS PC1066? Die hebben ze al lang klaar, en zal ook rond deze tijd op de markt komen. Dat record stelt niks voor, de config werkt misschien voor 5 minuten, dan is je stikstof op. Jullie staren je blind op die 3.7 GHz, maar vergeet niet dat je op dit moment met een normale config niet zo veel verder als 3 GHz komt. Bovendien is het met DDR of SDRAM gedaan, dus als je een systeem met RDRAM uitrust hoef je niet eens zo ver te OC'en om de zelfde prestaties te krijgen. Bovendien komt Intel nog dit jaar met de Granite Bay chipset, die dual channel DDR heeft. Dat kan je OC'en van 133 naar 200 MHz als je het goed doet, grote kans dat je CPU er eerder de brui aan geeft als je mobo + geheugen.
Link naar reactie
Die P4 zelf zal geen last hebben van een hoge FSB, eerder de mobo's en het geheugen zoals HJS al zeft. 166 MHz FSB halen ze wel, maar je moet maar afwachten of het geheugen dat wil. (En dan bedoel ik RDRAM) Probleem bij RDRAM is dat die een eigen PLL chip hebben, die er bij de oude mobo's vooor zorgde dat je niet zo heel ver kwam bij RDRAM.
Link naar reactie
Ik ben(zodra budget rond is uiteraard!!) een ABIT IT7 in combinatie met DDR400 aan het overwegen. Met de divider op 1/1 zou ik de FSB THEORETISCH uiteraard tot op 200 kunnen doordrukken. Vandaar m'n vraag....Reeds een aantal reviews gelezen, maar overal tussen de 160 en 170 FSB.
Link naar reactie
Met dit plankje heb je de mogelijkheid om PCI en AGP fixed op default te zetten. De divider is als ik het goed heb 11 en 45. In het laatste geval zou ik dus de FSB op 166Mhz en memory op 207Mhz hebben staan. Het wordt allemaal vrij prijzig dus ik wil vooraf zoveel mogelijk informatie vergaren voordat het de bekende kat in de zak wordt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...