Ga naar inhoud

heatsink compound


Aanbevolen berichten

Hallo ik krijg vreemde vastlopers nadat ik een nw mobo heb gekocht MSI Kt3 ultra met een AMD XP 1700 . Ik heb al alles verwijderd zoals cd brander scanner etc.en in de bios alles zo langzaam mogenlijk gezet. zelf win 98se opnieuw op een nieuwe HD gezet toch nog vastlopers ook al verschillende vidoekaarten geprobeerd.kan dit gebeuren door te veel heatsinkpasta op de processorkop? De processor blijft op plusminus 45 a 50 graden.Heeft iemand een tip waar ik verder moet zoeken? alvast bedankt, Piet.
Link naar reactie
Na 6 keer weet hij het wel :razz: 45 graden moet geen probleem zijn voor die CPU. Heb je de drivers voor het mobo geinstalleerd? Is je geheugen goed, en staan de timingen niet te snel (en heb je geen PC2100 op PC2700 snelheid lopen) Zijn je voedingsspanningen goed?
Link naar reactie
Die temperaturen zijn geen probleem, maar teveel pasta kan de temperatuur inderdaad flink verhogen. Afhankelijk van de pasta moet je erop rekenen dat het de warmte tot 300x slechter geleidt dan het heatsinkmateriaal zelf. Zoveel mogelijk rechtstreeks contact is dus wenselijk...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...