Ga naar inhoud

Blauwe schermen


Aanbevolen berichten

Ik heb opeens last van blauwe schermen. Gisteren ook al maar toen veel minder. Het laatste uur krijg ik het om de 5 minuten en vooral bij het opstarten. Ook geeft 'ie aan dat er een fout veroorzaakt is in de bekende Kernel32. Mijn harddisk ziet 'ie ook alleen maar als Pri Slave; De jumper staat nou op cs want op master heeft 'ie het nooit gedaan (3 dagen oud). Bios: moet de DRAM timing configuration op safe/normal/fast/ultra staan? SDR/DDR RAS active time: 6T of 7T ? SDR/DDR RAS precharge time 3T of 4T? SDR/DDR CAS latency op 2T, 2.5T, 3T of SPD? Voor de rest begin ik het al te snappen, die BIOS. :eek: Alvast bedankt voor de info :smile:
Link naar reactie
Hoe het staan moet hangt van je geheugen af, wat die aan kunnen. Merken als Corsiar en Crucial ed kunnen vaak wel op de snelste settings draaien. Dit is de snelste setting: DRAM timing: Ultra RAS Active: 6T (moet ook nog 5 kunnen volgens mij) RAS precharge 3T (moet ook nog 2 kunnen volgens mij) CAS latency: 2T
Link naar reactie
Ik heb Samsung pc2100. Die moet dat wel aankunnen hè. :smile: Bedankt voor het oplossen voor m'n laatste dilemma! :smile: Teminste m'n AC97 Codec doet het nog steeds niet; ik weet niet welke driver ik moet hebben, want ik weet niet welke versie AC97 chip ik heb. Dat schijnt op het mobo te staan naast PCI slot 2. Maar daar staat bij mij dus niks.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...