Ga naar inhoud

zomerse temperaturen


Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe systeem met een XP 1900+ loopt op een snelheid van 1600 mHz. De temperatuur is nu 51°C. Chassis temp is 43°C. Is dat allemaal in orde? Ik heb een spire cooler er op en die maakt 4326 rpm op dit moment en is 'in control'. Het systeem is nu niet echt belast. Hoever kan dan die temperatuur oplopen? Er zit verder geen systeemcooler in. Is dat raadzaam en welke kun je aanraden? alvast bedankt
Link naar reactie
43c is wat aan de hoge kant voor de case temp, maar je mobo kan het ook net zo goed mis hebben. Als je mewer zekerheid wil, dan kan je er nog een asefan in zetten, waardoor je case en CPU temp daalt. Een Enermax of Coolermaster fan voldoet wel. 51c is opzich een prima temp voor die CPU, al weet je niet hoeveel hij belast is. Als hij belast over de 60c heen gaat, dan zou ik er serieus wat aan gaan doen.
Link naar reactie
bedankt voor het snelle antwoord! Ik zal gauw eens kijken want cooler is beter, toch? En die fan moet koele lucht de kast in blazen. Als ik het goed heb krijg je dan wel een goede luchtcirculatie in de kast. De voeding blaast naar buiten..... Wat is dan verder een goede streefwaarde voor de kasttemperatuur?
Link naar reactie
Ik heb net ff zitten klooien met daat progje van K'oda (zoals nu op tweakers.net staat) Alleen met dat HALT gedeelte en ik dacht dat het niks deed toen ik het aangezet had, maar ja ik gebruik dan ook win98 en die doet niks met HALT, dus ik zet RAIN weer aan en let er niet op, zie ik opeens dat mijn idle temp 30 graden is :grin: en dat is toch 5 graden lager als normaal (met mijn XP 1600 op 1.6 ghz)
Link naar reactie
[quote:e3e0f219cf] Op 26-04-2002 23:33 schreef BA: Idd :smile: in Win2K zit ie standaard, dus dan hoef je dat soort dingen niet eens te gebruiken. Wat ik interressanter vond is die 133/166 (DRAM CLK = HOST CLK+33) tweak op de KT266A, die heb ik ff geprobeerd, maar lukt helaas niet. [/quote:e3e0f219cf] hij zit er ook andersom in, dus je Geheugen 33 mhz langzemer laten lopen, niet dat je het zou willen, maar het kan :grin: (wel intressant ff bladeren met dat wpcredit (of hoe het ook precies heet))
Link naar reactie
Ben door dit progje wel weer gaan spelen met mijn multiplier :wink: 12 * 140 is geen enkel probleem (op default voltage = 1680 mhz) Leuk voor later als ik nog eens een videokaart krijg welke dat bij kan houden. 12.5 op 1.85 volt was helemaal niks (fsb weet ik niet meer, geloof 140 en 133 geprobeerd) Maar nu heb ik hem draaien op 11.5 * 142 = 1630 mhz, niet slecht voor een 1.4 ghz XP (op 1.65 volt, idle is ie nu 27 graden))
Link naar reactie
ik vraag me af hoe dat komt dat jullie processord 20 graden enz. hebben mijn pentium 4 1500mhz is nu overgeklokt naar 1725mhz en de temperatuur is bij stresst 50 nog wat graden en bij idle 43 ofzoiets.. ik heb gewoon een intel cooler op mijn processor die ik erbij kreeg en ik heb een iceberg system cooler erin gebouwd met 2 ventilators... hoe krijg ik mijn cpu temperatuur lager? en waar had hjs het erover met die progje? wat houdt dat in en wat kun je ermee doen? plz help!
Link naar reactie
[quote:5b62f06fd1] Op 26-04-2002 21:06 schreef silverhaze: Mijn nieuwe systeem met een XP 1900+ loopt op een snelheid van 1600 mHz. De temperatuur is nu 51°C. Chassis temp is 43°C. Is dat allemaal in orde? Ik heb een spire cooler er op en die maakt 4326 rpm op dit moment en is 'in control'. Het systeem is nu niet echt belast. Hoever kan dan die temperatuur oplopen? Er zit verder geen systeemcooler in. Is dat raadzaam en welke kun je aanraden? alvast bedankt [/quote:5b62f06fd1] Ik heb m'n XP 1700+ op 1630 mhz, met een temp van 42 stressed. Wel een beetje vreemd, op 1466 loopt ie stressed op 41 graden. Die temperaturen van jou hoeven natuurlijk niet te kloppen. 43 graden voor je mobo is wel erg hoog.
Link naar reactie
[quote:600e4ebf50] Op 30-04-2002 0:13 schreef BA: Kan tegenvallen hoor, zeker als je een kleine, slecht geventileerde kast hebt kunnen de CPU en Casetemps behoorlijk hoog oplopen :smile: [/quote:600e4ebf50]Och, dat valt wel mee, Ik zet m'n kast meestal gewoon open :smile: Ik zal morgen eens m'n FSB verder opkrikken, nadat ik m'n soundblaster en netwerkkaart eruit heb gemieterd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...