Ga naar inhoud

Domme vraag


Aanbevolen berichten

PC2700 is 333 Mhz en dat gaat prima op het door jouw genoemde mobo. :smile: Het verschil tussen SDRAM en DDRRAM is zeker sterk te merken, maar dat zie je vooral bij proggies die veel bandbreedte willen (zware games ed). PC2700 is ook DDR, maar een nog snellere versies en lijkt me erg de moeite waard. Ik heb vanmiddag een 512 MB PC2700 Samsung gekocht en ga mijn PC na mijn vakantie (begin mei) bouwen en dan hoor je de resultaten wel. Ik heb nu ook nog SDRAM PC100 en PC133 gemengd op een FSP van 100 (hoger kan mijn mobo niet :sad: ) dus ik verwacht een zeer groot verschil. Ik hoop je vraag voldoende te hebben beantwoord :smile: Greetz Marcel _________________ Leer van andermans fouten, je hebt immers de tijd niet om ze allemaal zelf te maken. [ Dit bericht is bewerkt door: Marcel de Reus op 2002-04-23 22:22 ]
Link naar reactie
[quote:8e6e0c3ac0] Op 23-04-2002 22:13 schreef Marcel de Reus: PC2700 is 333 Mhz en dat gaat niet op het door jouw genoemde mobo, want je hebt een k333 chipset nodig :sad: Het verschil tussen SDRAM en DDRRAM is zeker sterk te merken, maar dat zie je vooral bij proggies die veel bandbreedte willen (zware games ed). PC2700 is ook DDR, maar een nog snellere versies en lijkt me erg de moeite waard. Ik heb vanmiddag een 512 MB PC2700 Samsung gekocht en ga mijn PC na mijn vakantie (begin mei) bouwen en dan hoor je de resultaten wel. Ik heb nu ook nog SDRAM PC100 en PC133 gemengd op een FSP van 100 (hoger kan mijn mobo niet :sad: ) dus ik verwacht een zeer groot verschil. Ik hoop je vraag voldoende te hebben beantwoord :smile: Greetz Marcel [/quote:8e6e0c3ac0] In dat mobo kan prima PC2700 draaien hoor, het is pincompatible met PC2100. PC2700 is geen officiele standaard, met zijn dus eigenlijk gewoon PC2100 modules die gegarandeerd een hogere snelheid aankunnen. Als je bijvoorbeeld OC'en gaat met dat board dan kan het heel goed van pas komen. :smile:
Link naar reactie
Oh, ik zal dan maar WEER (derde keer dit jaar) een ander mobo gaan kopen. Ik kan het bekant nie meer bij houden! En over die DDR geheugen: Ik heb "Return to castle wolfenstein" (zwaar spel) gespeeld op twee pc's: 1. P3 450, asus P2B-f (onlans doorgefikt!), 256MB 100MHz SDRAM, overgeclockte Voodoo 3 2000 draaiend op 183MHZ. 2. AMD Athlon 1400MHz, ECS K7S5A (zonder geluid, zie vorige topic), 128 MB DDR pc2100, GeForce 2 MX400 64MB 200MHz. ...en ik merk geen verschil. Volgens mij zit er iets heel erg scheef in dat laatste systeem of niet soms?!
Link naar reactie
Gelukkig! Dat scheelt dan weer een MoBo. Maar als ik er dan gewoon pc2700 inzet en voor de rest nix verander dan maakt het dus geen verschil natuurlijk, dus dan moet ik weer gaan oc'en. Dat is de vorige keer ook al mislukt, vandaar die doorgefikte P2B-f, dus ik blijf er voortaan liever vanaf, snap je. Wederom bedankt voor de info!!!!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...